Strona 1 z 2

Stage 1

: 18 paź 2006, 16:11
autor: Wedymin
Tak sobie marzę od pewnego czasu, coby zacząć moje autko po małym remonciku trochu wytjuningować...
Co myślicie o tzw. zestawie "Stage 1" ?

Poczytałem trochę Pana Calvera, który pisze cosik o wyższości nawiercanego pojemnika z wkładką K&N nad stożkowym czy talerzowym... Posłuchałem Monstera nt. wyższości wydechu z nierdzewki w starciu z zimą naszą... I tak się zbieram powoli do jakichś ruchów.

Pytam starych i młodych wyjadaczy Mini - warto?

Re: Stage 1

: 19 paź 2006, 08:06
autor: Wedymin
Dzięki. Mam 998 ccm, więc myślę, że jednak patent z dziurami zadziała... Ale wiercimy te dziury z przodu obudowy filtra?

Re: Stage 1

: 19 paź 2006, 08:50
autor: rogal
dużo małych dziurek na około, ale nie bez przesady by obudowa sie nie odkrztałciła

Re: Stage 1

: 19 paź 2006, 10:06
autor: mini23
Witam, -bardzo zaciekawil mnie pomysl z dziurami, ponieważ jak kupiłem autko u mnie juz były dziury na obudowie. Każdy miniakomaniak, ktory zaglądał mi pod maskę nie wiedzial o co chodzi...ale widzę, że w wiecie. U mnie sa zrobione 2 dosyć duże dziury(średnica ok 2-2,5cm) po praweji lewej stronie patrząc od góry, a w nich przynitowane są aluminiowe kratki i każda z nich ma mniej więcej po 7 dziurek.....
Jak macie jakieś linki, to dajcie, bo jestem ciekawy, jak to wyglada w waszej perspektywie i perspektywie pomyslodawcy. Pozdrawiam Remik

Re: Stage 1

: 19 paź 2006, 10:59
autor: Wedymin
Tu jest artykuł Calvera nt. testu filtrów stożkowych i nawiercanej obudowy.

Test

Z tego co zrozumiałem, taka nawiercana obudowa z założoną wkładką typu K&N daje podobne (a nawet lepsze) rezultaty co filtr stożkowy lub talerzowy, natomiast zmniejsza hałas silnika. Korekt mi yf ajm rong :roll:

P.S. Mnie się obrazki nie wyświetlają :?

Re: Stage 1

: 19 paź 2006, 12:16
autor: Sadam
Też mam problem z obrazkami.

Calver nie pisze o jeszcze jednym rozwiązaniu jakim jest "ram-charging"

Polega to na zakładaniu na wlot do gaźnika odpowiednio ukształtowanych nakładek, które powodują szybszy i mniej zakłócony dopływ powietrza do gaźnika. Standardowa obudowa jest zamocowana na kolanku (ten patencik 90 stopni w góre) i mniejszych gaźnikach (czyt HS2,HS4 Hif38) bardzo pogarsza przepływ powietrza. Przy hifie 44 nie robi to już takiej wielkiej różnicy bo kolanko jest szersze tak jak i cały wlot do gaźnika.

Stożki są z kolei przykręcone bezpośrednio go gaźnika, ale ich budowa powoduje, że wlot do gaźnika jest pod kątem prostym do metalowej ściany filtra. Taki kąt również negatywnie wpływa na przepływ powietrza. Dlatego właśnie montuje się ram-pipy (nakładki).

przykład:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33210

Jak chcecie więcej przykładów to poleacam wpisanie "ram" w wyszukiwarke na minispares. Wariacje są różne, krótsze dłuższe różne kształty itd. Doboru najlepiej dokonywać z biblią (Tuning A-series) w ręku. Zresztą na jej podstawie właśnie się wymądrzam :lol:

Jeszcze do tego oczywiście filtry się montuje. Takie krótkie nakładki pewnie zmieściłyby się w filtrze stożkowym (głowy nie dam, nie próbowałem), ale generalnie są też filtry specjalnie to tego celu przenaczone.

Tutaj jest nakładka pod filtry K&N:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33713

Na to można wrzucić stożek i filtr talerzowy. Pamiętać należy jednak o zasadzie że w określonej odległości od wlotu do gaźnika powinna zostać wolna przestrzeń. Tz. gdy zakładamy taką nakładkę to od jej końca to ścianki filtra np. talerzykowego powinno zostać min. x cm (w tej chwili x'a nie pamiętam, coś mi po głowie chodzi 4cm, ale nie na bank, proszę sprawdzić u Vizard'a :) )

To tyle książkowych mądrości.

Pozdrawiam

Adam

Re: Stage 1

: 19 paź 2006, 20:00
autor: mini23
hehe.. dobra, nikomu nie powiem... :wink:
A gdybym dorobił sobie takie wlociki, oprocz dwóch, ktore mam juz na górze, to cos da, zaszkodzi, czy nic nie zmieni..???? dzieki z gory za odp. Pozdr :D

Re: Stage 1

: 20 paź 2006, 11:41
autor: Wedymin
Z tego co zrozumiałem powierzchnia wlotu do filtra powinna być równa powierzchni wlotu gardzieli gaźnika... ale teraz mogę zmyślać.
Podejrzewam, że powyżej pewnej wartości albo nie ma to znaczenia, albo parametry się pogarszają :roll:

Re: Stage 1

: 20 paź 2006, 14:55
autor: Wojtello
Jeśli chodzi o stożek to powoli będę zabierał sie do robienia (wygięcia) specjalnej rury,która będzie szła od woltu powietrza filtra do maskownicy (grila) o ile wogóle uda się znaleźć w mini miejsce na coś takiego. Robie to raczej w ramach hobby kombinowania :) ale ważne jest żeby filtr dostawał zimne powietrze.

Co do Stage One to chyba mam caly zestaw (kolektory dolotowy i wylotowy ze specjalnym tłumikiem robionym pod moje mini) i powiem że działa ono całkiem przyjemnie. Autko jest troche głośniejsze ale za razem szybsze - to na pewno. Po założeniu całegokompletu można odczuć zdecywaną różnicę tak więc jeśli myślisz o tuningu to naprawdę jest to dobry początek. Nie mówiąc już, że w zasadzie całość jest się w stanie zamontować we własnym garażu. Tylko trzeba się odrobinę nagimnastykować żeby załorzyć kolektory wylotowe :)

Re: Stage 1

: 20 paź 2006, 15:42
autor: Wedymin
Monster, czytasz to ? :mrgreen:
Mam nadzieję, że w razie czego nie będziesz miał problemu :twisted:

Re: Stage 1

: 25 lut 2009, 23:35
autor: Maciej
Witam

Powoli małymi kroczkami również przymierzam się do Stage1, chce zacząć od filtra stożkowego i następne przejść do wydechu.

Jeśli chodzi o filtr to jaki byście polecili do 1.3 na wtrysku i czy możecie wrzucić foty jak wy rozwiązaliście jego położenie oraz dolot zimnego powietrza nań, myślę by pociągnąć rurę od grila prosto na niego, jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Z góry dzięki,
Pozdro,
Maciek.

Re: Stage 1

: 26 lut 2009, 00:32
autor: humin
przy spi masz kilka opcji - zostać przy starej obudowie i wrzucić w nią K&N jak ta http://www.minisport.com/acatalog/info_KNNE9172.html
bądź cały gotowy filtr jak K&N http://www.minisport.com/acatalog/info_KNN57-0082.html lub Pipercross http://www.minisport.com/acatalog/info_PCFPK070.html
przy wymianie całego flirtu musisz jeszcze podprowadzić rurę nakierowującą powietrze ale to akurat nie problem

ja obecnie w swoim spi mam wkładkę lecz nie pojeździłem na niej wiele
ale wydaje mi się, poprawcie jeśli się mylę, że cały wymiana całego filtru byłaby lepszym rozwiązaniem

Re: Stage 1

: 15 mar 2009, 21:44
autor: Maciej
Cześć wszystkim,

Jeszcze takie pytanie czy ta wkładka K&N E-9172 będzie dobra do MPI i jeszcze ap ropo nawiercania obudowy, czy ktoś mógł by zrobić zdjęcia takiego nawiercenia i wrzucić tu ???

Z góry wielkie dzięki,
Maciek.

Re: Stage 1

: 15 mar 2009, 22:55
autor: Sadam
wkładka będzie dobra, natomiast co do nawiercania obudowy to sprawa się tyczyła gaźnikowców, a nie wtrysku, w tym wypadku nie wiem czy bym ryzykował, choć z drugiej strony MPI nie ma w obudowie filtra żadnych czujników i podciśnień tak jak SPI...

ciężko powiedzieć co z tego będzie

Re: Stage 1

: 16 mar 2009, 21:10
autor: Maciej
Dobra dzięki, zamontuje wkładkę i potem się zobaczy co dalej :)

Pozdro,
Maciek.