Cześć! Na wstępie chciałbym przywitać się z Wszystkimi na forum gdyż jest to mój pierwszy post.
Jakiś rok temu zastanawiałem się nad podobną przeróbką - również jeżdzę cooperem. Nie jest to takie proste jakby się wydawało i dość kosztowne. Naprawdę zastanów się nad pytaniem postawionym przez Ulvera czy jest to opłacalne? Zrobić można praktycznie wszystko. Jeśli naprawdę możesz na to przeznaczyć 30 tyś to sprzedaj coopera i kup s-kę. Nikt nie namawia Cię do zamiany na samochód innej marki. No chyba, że z jakiegoś sentymentalnego powodu chcesz przerabiać swój obecny samochód.
Różnic między zwykłym cooperem a s-ką jest wiele, teraz nasuwają mi się takie:
1.W s-ce silnik wyposażony w kompresor z intercoolerem montowanym na silniku i po to jest ta dziura w masce.
2. W cooperze akumulator masz z przodu w s-ce się już tam nie mieści i jest w bagażniku.
3. Skrzyni biegów - w s-ce 6 biegowa i mocniejsza. Na zachodnich forach mówią, że z tą z coopera pojawiają się problemy przy mocach powyżej 150-160 KM
4. Układ wydechowy też jest inny i nie chodzi bynajmniej o umieszczenie końcówki wydechu.
Co do silnika to nie pamiętam już czy są jakieś większe róznice ale chyba nie wszystko jest tak samo.
Jeśli interesuje Cię moc w granicach 150 KM to są pakiety tuningowe umozliwiające taką konwersje. Jeśli chcesz to mogę przesłać Ci linki do takich firm gdzie można je zamówić. Jednak apetyt rośnie w miare jedzenia i jeśli piszesz o pakiecie Worksa to myślisz o większej mocy więc naprawdę pomyśl o zamianie na coopera s.
W Pakiecie Worksa nie ma turbo. Zostaje kompresor i intercooler na silniku, wlot na masce nie jest atrapą. Atrapą jest w najnowszej wersji mini R56 gdzie jest już turbo.
Poszukaj informacji na forum
www.mini2.com
Pytałeś o takie zmiany, tam znajdziesz takie informacje ale przeważa pogląd, że taniej zamienić coopera na s-kę niż przerabiać. Zbyt dużo przeróbek. A mając s-kę dalszy tuning nie ogranicza sie do pakietu JCW, jest wiele innych firm robiących konwersję nawet na większe moce. Przykładem może być oferta minisport z UK.
http://www.minisport.com/new-mini-shop/ ... ducts.html
Oczywiście w warunkach polskich musiałbyć znleźć kogoś kto zamontuje taki zestaw lub wybrać się na wycieczkę bo najbliższe firmy specjalizujące się w tunigu mini znajdują się chyba w Niemczech.
?yczę powodzenia i wytrwałości, osobiście zabrakło mi odwagi do zabrania się za takie przeróbki i odkładam pomału na s-kę.
Pozdrawiam!