Le Chiffre pisze: W związku z tym mam pytanie. Ile powinien kosztować wg Was MINI który kwalifikuje się do remontu?
Dobrze zadane pytanie, bo można by jeszcze spytać ile potrafi kosztowac Mini, które nadaje się tylko do remontu.
Do sedna. Moim zdaniem 4000zł za auto do remontu to jest maksimum. Przy czym kupując zauto za 4 tysiące do remontu szukać należy już egzemplarza z różnymi "ekstrasami" (drewno, chromy, ciekawa deska, może coś w silniku itd.), 2000zł to cena auta jak najbardziej słuszna jak za auto do remontu i może się nawet przydarzyć, że będzie się nim w stanie przejechać (tz odpali i ruszy z miejsca i może się będzie zatrzymywać
).
Czasem zdarzają się okazję za 1000zł, ale auto jest w częściach lub z zalatwionym silnikiem. Oczywiście wszystkie egzemplarze do remontu są pożarte mniej lub bardziej przez rdzę.
A sam remont to wydatek spory, a jesli nie masz czasu, miejsca czy chęci robiś tego samemu to wydatek będzie jeszcze większy.Ceny:
Blacharka 1000-1500zł + części
lakier 3000zł z materiałami
zrobic będzie trzeba najpewniej zawieszenie, pewnie coś w hamulcach, układzie kierowniczym, coś w silniku, wymienić kilka rzeczy eksploatacyjnych (filtry, płyny), uszczelki szyb jak i silnika. Potem dochodzą jakieś pierdółki, chromki i upiększacze i tym sposobem remont z zakupem auta spokojnie dobija do 15000zł. Może też znacznie przekroczyć tą kwotę. Niżej też się da zejść, ale będzie to okupione sporymi wyrzeczeniami, niekoniecznie wskazanymi (np. oszczędzanie na ukladach dbających o bezpieczeństwo).
Jeśli założymy, że na auto i remont chcemy wydać 15000zł to połowa tej kwoty idzie na zakup auta, blacharkę i lakier (przy założeniu, że samemu rozkładamy auto a jedyne prace zlecone na zewnątrz to właśnie wstawianie i łatanie blach oraz przygotowanie i lakierowanie).
Druga strona medalu jest taka, że samodzielne remontowanie auta to spora frajda, a jak już zacznie jeździćto radość jest niesamowita
to tyle moich doświadczeń
Pozdrawiam
Adam