Strona 1 z 1

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 30 gru 2006, 22:06
autor: flapjck1
zasadniczo nie oprocz tego ze w A+ nie bylo glowic skrecanych 11 szpilkami

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 30 gru 2006, 23:11
autor: flapjck1
nie wszystkie glowice w A mialy 11 szpilek
generalnie wszystkie glowice sa wzajemnie wymienne
mozesz do silnika 9 szpilek zalozyc glowice 11
i odwrotnie ( po wykreceniu dwoch "nadmiarowych" szpil ) :mrgreen:

a skad takie pytania?? masz jakas lepsza glowe od A??

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 10:49
autor: monsterk
Głowice A+ w 1,3 różniły się bay-pasem, czyli miały różny obieg cieczy. W starszych głowicach zawór do ogrzewania był na głowicy a w nowszych jest na przewodzie i ciecz do nagrzewnicy płynie z pod termostatu, natomiast głowice 1,0 nie zmieniły się.

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 11:48
autor: minimaniak
Ulver pisze:Już się pogubiłem :-)

A taka głowica :?: Jaka ona jest :?:


wygląda na nową no i jest srebrna :mrgreen:

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 11:57
autor: minimaniak
bypass to ta rurka po prawej stronie na dolnym zdjęciu

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 12:41
autor: flapjck1
tak to jest glowa typ A
ma bypass jak to adam napisal, ale mozna go zaslepic
tak samo otwor pod kranik
i mozesz ja uzyc do silnika A+

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 13:52
autor: flapjck1
w zielonym kolku sa otwory pod kranik
w czerwonym bypass

otwor pod kranik zaslepia sie plytka z otworami na srubki :mrgreen:
bypass zaslepia sie takim kapturkiem gumowym z cybancikiem

ale uwazam ze lepiej by bylo zalozyc pompe z bypassem i to podlaczyc
oraz jesli nie kranik to chociaz kolanko, i polaczyc uklad chlodzenia tak jak bylo w mini 998ccm po 89 roku

chodzi o to aby odbierac cieplo z nad 4 tloka, minimalizuje sie ryzyko przegrzania glowicy w tym miejscu
generalnie im lepszy przeplyw cieczy w glowicy tym lepiej, mniejsze ryzyko spalania stukowego i "samopalu"

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 14:21
autor: flapjck1
koszty :)

odpada troche gumy, kranik otwierania nagrzewnicy zmieniono na "lepszy" na przewodzie

jak byl komputer to byl problem to wszystko upchnac pod maska, wiec z czegos zrezygnowali

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 16:55
autor: monsterk
flapjck1 pisze:koszty :)

odpada troche gumy, kranik otwierania nagrzewnicy zmieniono na "lepszy" na przewodzie

jak byl komputer to byl problem to wszystko upchnac pod maska, wiec z czegos zrezygnowali


to nie koszty spowodowały usunięcie z głowicy kranika,a to żeby było lepdze ogrzewanie w srodku pojazdu.
Witek, mam pytanie czy twój silnik zostaje na wtrysku czy będzie gażnik bo to wszystko od tego zalezy.
A teraz troche teorii:
W każdym silniku są dwa obiegi ciecz:
- mały przez który ciecz płynie jak jest silnik nie nagrzany[do tego służy baypas w starszych silnikach, a we wtryskowych króciec wychodzący spod termostatu i ciecz płynie przez kolektor ssący]
- duży przez który ciecz płynie jak silnik jest nagrzany i otworzy się termostat przez chłodnice.
Zmieniając ktoryś z elementów silnika należy o tym pamietać i prześledzić obieg cieczy w silniku.

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 18:02
autor: makrojal
Witek,
kliknij na minicentrum i w yszukiwarce wpisz zawór,
to chyba to o co pytasz
Mirek

Re: Różnica między głowicą A i A+

: 31 gru 2006, 18:16
autor: XanderQkla
Widze, ze polujesz na aluminiowa glowice :)
podobno cena to 800 $ bez zaworkow, zaworki to dodatkowe 200 $