Witam,
Miałem ten sam problem z oponami w tym roku.
Jak piszesz o 205/45/17 to rozumiem, że masz Cooper S...
Cena 850zl za 205/45/17 jest niestety prawdziwa. Szukałem tańszego rozwiązania, ale musisz pamiętać, że do Cooper S nie wstawisz 175/65. Polecem założenie węższych opon do Mini na 16' obręczach (nie zmarnujesz sobie swoich jak walniesz gdzieś w krawężnik+większy komfort jazdy po dziurach zimą)
Problem nie jest z oponą, ale z felgą do Mini - jeśli ma być taniej to musisz znaleźć felgę stalową 16". Układ śrub w felgach różni się w każdym aucie (jak wiadomo mini jest wyjątkowe i ma swój rozstaw), co sprawia, że felgę stalową dostać ciężko. W sklepie, w katalogu (do sprowadzenia) mieli 15' ale na niej nie założysz 195/55/16, tylko tą 175... Jak znajdziesz stalową felgę do Mini 16' (w internecie gdzieś znalazłem (producent jest), ale nie dzwoniłem do nich), to oponę 195 dostaniesz za 400zl.
A teraz moje rozwiązanie:
Pojechałem do BMW - mieli promocję Zima
, w której komplety opon były o ok. 30% tańsze (czyli tak jakby bez przebitki na byle części BMW
). Jest parę kompletów kół do wyboru, ze stalowymi i aluminiowymi felgami. Niestety nie było opcji felga stalowa + opona 195/55/16 - to zrobili chyba na złość bo taka konfiguracja to połączenie oszczedności i bezpieczenstwa (Cooper S jest zbyt ciężki na oponki 175)
Dodam tylko, ze zakup samych felg stalowych w BMW i opon w internecie też się nie opłaci. Cena felgi 16' w BMW to 480zl.
Zdecydowałem się na 195/55/16 na alu felgach (bardzo ładne
) za 1169zł za sztukę (lepiej niż samą oponę 205 za 850zł)
Miało być taniej, a wyszło drożej
Przy oponach typu runflat musisz pamiętać, że wymienia się tego typu opony na innym sprzęcie. Nie każdy wulkanizator ma taki sprzęt - mój na przykład nie wiedział co to jest opona typu runflat dodając, że "damy radę"
. Dowiedz się wpierw ile kosztuje przełożenie opon typu runflat w jakimś serwisie (W BMW to 125 zł za sztukę <buhaha>)
Pozdrowienia,
Loko