co to?
Moderator: flapjck1
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
co to?
co to takiego - do czego to - czy moze sie zepsuc - czy od tego mogą nie działac mi hamulce, jak naprawiac jesli cos ??????????
uff chyba tyle
uff chyba tyle
- Załączniki
-
- COTO (Medium).jpg (64.01 KiB) Przejrzano 1068 razy
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: co to?
rozdzielacz siły hamowania, powoduje zmniejszenie ciśnienia w tylnej sekcji hamulców (żeby tył nie blokował się za szybko) popsuć sie może tak jak wszystko, nie jest naprawialne, wymienia się w całości
czy mogą nie działać? hm pewnie mogą
pod maską masz taki syf po remoncie? sporo rdzy i paprochów widzę
jeśli założony jest na odwrót to redukuje siłę hamowania na przodzie a nie na tyle, jutro mogę sprawdzić czy jest dobrze, jak zajrzę pod swoją maskę
czy mogą nie działać? hm pewnie mogą
pod maską masz taki syf po remoncie? sporo rdzy i paprochów widzę
jeśli założony jest na odwrót to redukuje siłę hamowania na przodzie a nie na tyle, jutro mogę sprawdzić czy jest dobrze, jak zajrzę pod swoją maskę
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2007, 11:12 przez Sadam, łącznie zmieniany 1 raz.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: co to?
jesli mozesz sprawdz gdzie powinien btc podłączony tył a gdzie przód i gdzie góra.
to przez to moze przestac wogóle działac hamulec w jednej sekcji ?
ile taka " zabawka" kosztuje?
ps. nie ma zdjecia po remoncie
to przez to moze przestac wogóle działac hamulec w jednej sekcji ?
ile taka " zabawka" kosztuje?
ps. nie ma zdjecia po remoncie
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: co to?
ścignij mnie na gg w ciągu dnia to skoczę zajrzeć
dobrze, że nie po remoncie bo chciałem sie przerazić
dobrze, że nie po remoncie bo chciałem sie przerazić
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: co to?
Dokładnie rzecz biorąc to jest to zawór bezpieczeństwa, którego zadaniem jest zablokowanie jednego z obwodów w układzie hamulcowym w przypadku np pęknięcia przewodu lub mocnego wycieku płynu hamulcowego. Wcześniejsze wersje miały dodatkowo zamontowany czujnik podłączony do kontrolki, która zapalała się w chwili uszkodzenia. W środku jest tłok na który w normalnych warunkach działa jednakowe ciśnienie po naciśnięciu na pedał hamulca, jeżeli jest coś nie tak tłok zmienia swoje położenie i blokuje przepływ płynu w obwodzie o mniejszym ciśnieniu. To urządzenie nie ma nic wspólnego z rozdzielaczem siły hamowania. Jeżeli natomiast zapiecze się w jednym ze skrajnych położeń może być spory problem z odpowietrzeniem układu hamulcowego i jeden z obwodów może nie działać prawidłowo. Regulatory siły hamowania były montowane w mini w latach 70tych na tylnej ramie zawieszenia i one w zależności od obciążenia tyłu auta zmniejszały lub zwiększały siłę hamulców na tylnej osi.
- Załączniki
-
- Zawór.jpg (32.59 KiB) Przejrzano 1009 razy
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: co to?
Oj Panie Prezesie!
Takie głupoty Pan wypisuje
Ten na zdjęciu to jest regulator siły hamowania dwuobwodowy i polega na regulacji cisnienia w obwodzie tylnych hamulcy, przy okazji gdy padnie któryś obwód to go odetnie. A w starszych miniakach gdy był układ jednoobwodowy to był korektor w ramie tylnego zawieszenia ale nie tam żaden w zależności od obciążenia miniaka tylko przepływowy,to taki że nie pozwala za dużej ilości płynu przepłynąć. I np. gdy są szczęki niewyregulowane z tyłu to za cholere nie zablokuje sie tylnych hamulcy bo korektor odcina tył gdyż za dużo płynu wchodzi do cylinderków.
Ten element na schemacie to zawór bezpieczenśtwa tak jak napisałeś, w przypadku niesprawności jednego z układu odcina go i sygnalizuje uszkodzenie lampką i był stosowany w układach dwuobwodowych ale połączonych na krzyż a nie przód- tył.
Takie głupoty Pan wypisuje
Ten na zdjęciu to jest regulator siły hamowania dwuobwodowy i polega na regulacji cisnienia w obwodzie tylnych hamulcy, przy okazji gdy padnie któryś obwód to go odetnie. A w starszych miniakach gdy był układ jednoobwodowy to był korektor w ramie tylnego zawieszenia ale nie tam żaden w zależności od obciążenia miniaka tylko przepływowy,to taki że nie pozwala za dużej ilości płynu przepłynąć. I np. gdy są szczęki niewyregulowane z tyłu to za cholere nie zablokuje sie tylnych hamulcy bo korektor odcina tył gdyż za dużo płynu wchodzi do cylinderków.
Ten element na schemacie to zawór bezpieczenśtwa tak jak napisałeś, w przypadku niesprawności jednego z układu odcina go i sygnalizuje uszkodzenie lampką i był stosowany w układach dwuobwodowych ale połączonych na krzyż a nie przód- tył.
Re: co to?
Może nie dostanę bana za odkopanie, ale nie chciałem bezsensownie zakładać nowego tematu
Pytanie mam czy w tym regulatorze wymienne są jakieś oringi czy coś ? bo u mnie prawdopodobnie cieknie (patrząc na zdjęcie z pierwszego posta) z lewej strony z pod tego trzpienia czy jak to nazwać. Czy zostaje wymiana na inny ?
Pytanie mam czy w tym regulatorze wymienne są jakieś oringi czy coś ? bo u mnie prawdopodobnie cieknie (patrząc na zdjęcie z pierwszego posta) z lewej strony z pod tego trzpienia czy jak to nazwać. Czy zostaje wymiana na inny ?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: co to?
nienaprawialny, jak cos jest nie tak to w calosci do wymiany
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrówka
Re: co to?
Nowy kosztuje nie mało, ok £70 + wysyłka.
Rozbierał ktoś ten rozdzielacz siły ciśnienia ? Miałem zamiar odświeżyć jego wygląd zewnętrzny, ale jeżeli jest nienaprawialny to może być nierozbieralny.
Rozbierał ktoś ten rozdzielacz siły ciśnienia ? Miałem zamiar odświeżyć jego wygląd zewnętrzny, ale jeżeli jest nienaprawialny to może być nierozbieralny.
MJ
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: co to?
ja rozbieralem, wiem co mowie, jest nierozbieralny albo inaczej, w srodku sa dwie gumki ktorych nigdzie nie dostaniesz a prawie na bank sa juz zepsute albo zepsujesz przy demontazu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: co to?
U mnie w garażu wala się chyba takowy (może nawet sprawny), ale pewien nie jestem.