Strona 1 z 1
jaki silnik
: 19 lis 2007, 14:41
autor: jedrzej1
jak narazie jezdze 1.0, ale ostatnio zaczalem sie zastanawiac nad wiekszym sinikiem
ale napewno nie jakims od hondy czy opla.
co powinienem kupic?
co daje najwieksza frajde z jazdy i nie psuje sie co chwile?
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 16:57
autor: Mini doktor
Ja polecam 1.3 mpi
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 17:47
autor: jedrzej1
a koszt kompletnego silnika mpi oscyluje kolo???
a np. na gazniku pojedynczym czy podwojnym??
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 17:53
autor: Wojtello
wtrysk a gaznik to co innego kolego. Wogole jak znajdziesz 1.3 to bedziesz mial szczescie
wiem cos o tym.
Powodzenia
trzymam kciuki
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 18:06
autor: jedrzej1
budzet jest plynny szczegolnie (lecz bez przesady mam nadzieje ze cala operacja zamknie sie w 3k) ze mam zamiar swapowac sie najszybciej wiosna a zapewne latem. a chce osiagnac 70-80hp i rozsadne spalanie. narazie mam litrowke i jest ok jezeli chodzi o jezdzenie ale jezeli cieniasy mnie biora z pod swiatel to zniewaga dla mojego auta
[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]Wojtello pisze:wtrysk a gaznik to co innego kolego. Wogole jak znajdziesz 1.3 to bedziesz mial szczescie
wiem cos o tym.
Powodzenia
trzymam kciuki
zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 18:48
autor: Sadam
jedrzej1 pisze:
zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske
MPI to podwójny wtrysk, a Twoje pytanie było pod postem doktora "pojedynczy czy podwójny gaźnik" stąd sprostowanie... tak przynajmiej ja to zrozumiałem
w każdym razie budżet 3k to remont silnika 1,3 który jeszcze trzeba znaleźć... swap z innego samochodu w takiej kwocie może być ciężki, z kolei wysilanie 1000 do takiej mocy na pewno odbije się na spalaniu... szczerze mówiąc ciężko mi coś od ręki wymyśleć w danym budżecie i przedziale mocy...
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 18:55
autor: se7ven
jedrzej1 pisze:budzet jest plynny szczegolnie (lecz bez przesady mam nadzieje ze cala operacja zamknie sie w 3k) ze mam zamiar swapowac sie najszybciej wiosna a zapewne latem. a chce osiagnac 70-80hp i rozsadne spalanie. narazie mam litrowke i jest ok jezeli chodzi o jezdzenie ale jezeli cieniasy mnie biora z pod swiatel to zniewaga dla mojego auta
[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]Wojtello pisze:wtrysk a gaznik to co innego kolego. Wogole jak znajdziesz 1.3 to bedziesz mial szczescie
wiem cos o tym.
Powodzenia
trzymam kciuki
zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske
Kompletny zespół napędowy w dobrej specyfikacji od 1500-3000 funtów.
Chcesz w Polsce kupić 1,3 70-80km w dobrym stanie za 3000zł - raczej o tym zapomnij. Być może uda ci się trafić ale do remontu.
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 19:07
autor: jedrzej1
Piotr Topór pisze:jedrzej1 pisze:budzet jest plynny szczegolnie (lecz bez przesady mam nadzieje ze cala operacja zamknie sie w 3k) ze mam zamiar swapowac sie najszybciej wiosna a zapewne latem. a chce osiagnac 70-80hp i rozsadne spalanie. narazie mam litrowke i jest ok jezeli chodzi o jezdzenie ale jezeli cieniasy mnie biora z pod swiatel to zniewaga dla mojego auta
[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]Wojtello pisze:wtrysk a gaznik to co innego kolego. Wogole jak znajdziesz 1.3 to bedziesz mial szczescie
wiem cos o tym.
Powodzenia
trzymam kciuki
zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske
Kompletny zespół napędowy w dobrej specyfikacji od 1500-3000 funtów.
Chcesz w Polsce kupić 1,3 70-80km w dobrym stanie za 3000zł - raczej o tym zapomnij. Być może uda ci się trafić ale do remontu.
nie mowilem ze chce kupic i wkladac.
raczej kupic, zrobic i wtedy wlozyc. domyslam sie ze goly silnik w stanie w miare dobrym kupie ponizej tysiaca.
CHYBA ZE SIE MYLE???
[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]Sadam pisze:jedrzej1 pisze:
zauwazam te subtelna roznice, ale dziekuje za troske
MPI to podwójny wtrysk, a Twoje pytanie było pod postem doktora "pojedynczy czy podwójny gaźnik" stąd sprostowanie... tak przynajmiej ja to zrozumiałem
w każdym razie budżet 3k to remont silnika 1,3 który jeszcze trzeba znaleźć... swap z innego samochodu w takiej kwocie może być ciężki, z kolei wysilanie 1000 do takiej mocy na pewno odbije się na spalaniu... szczerze mówiąc ciężko mi coś od ręki wymyśleć w danym budżecie i przedziale mocy...
mozna zalozyc pojedynczy gaznik podwojny albo wtrysk pojedynczy lub podwojny. to wiem i widzialem nawet w niemczech 4 gazniki w miniaku od jakiegos motoru juz nie pamietam jakiego
[ Dodano: Pon 19 Lis, 2007 ]
czy jestesci mi w stanie nakreslic jaka jest moc standardowych silnikow 1.3 na wtrysku czy tez na gazniku i z jakimi kosztami musze sie liczyc jezeli bede remontowal silnik na wlasna reke
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 21:44
autor: minimaniak
Poniżej 1000 zł za silnik 1,3 to okazja (do remontu) kwestia jakiego remontu
Standardowe 1,3 były 53 KM oraz 63 KM (wtrysk jedno lub wielo punktowy)
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 21:56
autor: flapjck1
remont to remont - jak dla mnie:
nowe tloki ( albo chociaz pierscienie + honowanie, jesli wzglednie parametry trzyma )
szlif walu + nowe panewki
nowa pompa oleju
nowy rozrzad
oczywiscie nowe uszczelki
dodatkowo zawsze trzeba zweryfikowac stan skrzyni biegow, mechanizmu roznicowego i sprzegla
te 3 k to moze byc na to wszystko malo ( nawet na nierasowany silnik ) ... zwlaszcza jak sie zleca robote dalej
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 22:53
autor: jedrzej1
w takim razie z jakimi kosztami powinienem sie liczyc??
kolo 5k za silnik + rasowanie?
w takim razie moze zajac to troszke dluzej
Re: jaki silnik
: 19 lis 2007, 23:01
autor: flapjck1
tloki 1200 szlifowanie cylindrow 200 szlifowanie walu ok 300 panewki 300 uszczelki 150 tulejki pod walek rozrzadu 100 pompa oleju standard 100 ( wydajniejsza 200 ) kompletny rozrzad seryjny 100 ( dwurzedowy 150, regulowany okolo 500 )
jakis dobry walek rozrzadu to od 40 do 200 gbp
przy tuningu zalecane byloby wywazenie ukladu korbowego
nowe sprzeglo do 1,3 to ok 500-600 pln seria , wyczynowe ok 2* drozsze
do tego dochodza pierdoly do zaplonu
skrzynia biegow i mechanizm roznicowy to kolejne pole do popisu