Strona 1 z 7

Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 14:56
autor: Tomek_K.
Witam.

Przed chwila znalazlem to forum, zarejestrowalem sie i chcialbym sie z Wami przywitac.

Planuje w tym roku zakupic mini do remontu (zalezy mi jedynie na w miare zdrowej budzie), wyremontowac (usunac rdze, wstawic nowa podloge, elementy zawieszenia, polakierowac), wsadzic klatke, mocny silnik, dobry zawias i efektywne hamulce. W srodku beda tylko dwa kubelkowe fotele, kierownica, reczny i zegary.

Wszelkie uwagi/rady mile widziane.

Pozdrawiam
Tomek

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 15:02
autor: Konrad K_2
mini nogdy cichaczem nie bedzie - kazy sie obejzy :-)


silnik z mini czy jakis swap?

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 15:20
autor: Tomek_K.
Konrad K_2 pisze:

silnik z mini czy jakis swap?


Swap, temat jest jeszcze otwarty. Interesuje mnie moc powyzej 150KM, ideal to 200KM.

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 15:50
autor: pampas1
:roll: :shock: :lol:

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 16:14
autor: flapjck1
hondaaaataaaaaaaaaaaa

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 16:54
autor: Kuba
hayabusa

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 17:17
autor: Mayon
pragnienia ciekawe, ale czy naprawdę realne ???? ja jeszcze do wnętrza przy takim silniku zastanowił bym się nad jakąś klatka :) będzie Ci napewno potrzebna

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 17:23
autor: Sadam
realne na pewno, ale czy kolegę stać?

Rady?

silnik swap na vtec lub oplowski z ewentualnym grzebnięciem
zawias coilover
hamulce - metro turbo, albo inne wynalazki 4-tłoczkowe

buda to małe piwo przy reszcie, klatka i kubły to kwestia montażu

ale ogólnie temat łatwy nie jest... wręcz przeciwnie...

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 17:33
autor: flapjck1
moje rady:

kup sobie minimag'a popatrz co ile kosztuje ( a kosztuje niemalo )


dolicz kwoty na naprawy i mody ( buda do 10 k, klatka do 4 k zawieszenie i hamulce w jakichs 3-4 k sie zmiescisz )

spytaj sie samego siebie czy chcesz tyle wydac, przespij sie z tym, spytaj sie jeszcze raz ...

dojrzewaj z tym tematem i powiedz nam za miesiac co postanowiles

nie zdziwie sie jak wcale nie kupisz miniaka , nie mowiac o modach, bo takich co vteca wsadzali to juz bylo mnostwo...

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 17:33
autor: Tomek_K.
Mayon pisze:pragnienia ciekawe, ale czy naprawdę realne ???? ja jeszcze do wnętrza przy takim silniku zastanowił bym się nad jakąś klatka :) będzie Ci napewno potrzebna

Klatka bedzie obowiazkowo.

Sadam pisze:realne na pewno, ale czy kolegę stać?

Rady?

silnik swap na vtec lub oplowski z ewentualnym grzebnięciem
zawias coilover
hamulce - metro turbo, albo inne wynalazki 4-tłoczkowe

buda to małe piwo przy reszcie, klatka i kubły to kwestia montażu

ale ogólnie temat łatwy nie jest... wręcz przeciwnie...

Pozyjemy, zobaczymy. Nie wiem jaka maksymalna pojemnosc silnika sie zmiesci bez nadmiernego psucia rozlozenia masy. Masa calkowita nie moze przekroczyc 700kg. Poprosze o podanie orientacyjnych kosztow zawieszenia i hamulcow, moze byc na PW.

EDIT:
flapjck1 pisze:
nie zdziwie sie jak wcale nie kupisz miniaka , nie mowiac o modach, bo takich co vteca wsadzali to juz bylo mnostwo...


Jestem przyzwyczajony do tego ze fajne zabawki kosztuja. Niestety Supry nie moge wziasc ze soba do Polski, padlo wiec na Mini.

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 17:35
autor: flapjck1
siedzisz w UK?? sa dwie gazety - MiniMagazine, MiniWorld, odzaluj te pare gbp

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 17:51
autor: Sadam
na szybko przeliczyłem "poważniejsze zakupy" części i wyszło mi 30k zł (z zapasem), do tego tony drobiazgów które potem ostatecznie kosztują swoje oraz robocizna

45k na pewno pójdzie...

a jak chcesz to podam Ci namiar na kolegę, który ma Mini V-teca, wydał na swoje auto duuuuuużo więcej

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 17:59
autor: Tomek_K.
Sadam pisze:na szybko przeliczyłem "poważniejsze zakupy" części i wyszło mi 30k zł (z zapasem), do tego tony drobiazgów które potem ostatecznie kosztują swoje oraz robocizna

45k na pewno pójdzie...

a jak chcesz to podam Ci namiar na kolegę, który ma Mini V-teca, wydał na swoje auto duuuuuużo więcej

Przyznam uczciwie, ze to troszke wiecej niz planowalem wydac. :oops:

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 18:07
autor: Sadam
tak właśnie myślałem, zresztą jak niektórzy wieczorem, którzy odpisali ;)

może łatwiej będzie w ten sposób:

przygotowanie miniaka to znaczy: buda, zawieszenie, klatka, hamulce lepsiejsze niż seria to jakieś 15k (bez zbytnich szaleństw), ale za to co zrobione zrobione jest solidnie, cena też orientacyjna bo zależy w jakim stanie kupisz i co chcesz/potrzebujesz zmienić

i teraz wszystko co Ci zostanie wkładasz w silnik 1300, który i tak będzie do remontu czyli pewnie 3-4k minimum

to co Ci wyszło z takich rachunków przemnóż przez 1,2-1,3 tak na wszelki wypadek, żeby się nie zdziwić na koniec

i w taki oto sposób wyjdzie Ci jakaś w miarę realna kwota, za auto które sobie chcesz zbudować

Re: Mocne mini z profi zawieszeniem i hamulcami.

: 26 lut 2008, 18:15
autor: Tomek_K.
Tak z ciekawosci zapytam, ile kosztowaloby wsadzeni silnika od Hayabusy. Zanim kupilem Supre, prawie nabylem takiego Miniaka. Ciekawy jestem jaki jest realny koszt (sam zakup i wsadzenie silnika do zdrowej budy, zawieszenie i hamulce seria - byl to niedokonczony projekt).

Jakie silniki najczesciej sie wsadza? O jakiej pojemnosci? Wolnossace czy turbodoladowane?

Sadam pisze:tak właśnie myślałem, zresztą jak niektórzy wieczorem, którzy odpisali ;)

może łatwiej będzie w ten sposób:

przygotowanie miniaka to znaczy: buda, zawieszenie, klatka, hamulce lepsiejsze niż seria to jakieś 15k (bez zbytnich szaleństw), ale za to co zrobione zrobione jest solidnie, cena też orientacyjna bo zależy w jakim stanie kupisz i co chcesz/potrzebujesz zmienić

i teraz wszystko co Ci zostanie wkładasz w silnik 1300, który i tak będzie do remontu czyli pewnie 3-4k minimum

to co Ci wyszło z takich rachunków przemnóż przez 1,2-1,3 tak na wszelki wypadek, żeby się nie zdziwić na koniec

i w taki oto sposób wyjdzie Ci jakaś w miarę realna kwota, za auto które sobie chcesz zbudować