Strona 1 z 1

mini-symulant

: 02 mar 2008, 10:42
autor: matriw
ostatniomiałem taką przygode, że zastały mi sie szczotki w altku<tak powiedział flapjack> wiec błądziłem po miescie "ze świeczkemi w lampach" i juz na prostej ok 2 km do domu mini odmawiał posłuszeństwa. Kichał prychał dławił sie jakby nie było paliwa, następnie zgasł i musiałem pchać. Po przyjeździe do domu zdzwoniłem do Tomka, który powiedział że prawdopodobnie mam membrane w pompie paliwa pękniętą. Faktycznie olej jest strasznie rzadki i jest go coraz wiecej.

Wczoraj chciałem sprawdzic o co chodzi i okazało sie ze bak jest wypełniony w 3/4.
mini zaburzył bez wiekszych problemów.

czy brak ładowania mógł doprowadzic do tego zę mini nie chcił jechać?? czy to jakaś inna rzecz zawiodła??

Re: mini-symulant

: 02 mar 2008, 12:16
autor: LUPER
Też tak miałem, światła przygasły i po chwili całkiem zgasł i się zatrzymał, powód pękł pasek od alternatora i nie było ładowania a akumulator był totalnie rozładowany.

Re: mini-symulant

: 02 mar 2008, 12:28
autor: matriw
ale kontrolka od ładowania się nie paliła, czli jakby ładował.
Jest jakis domowy sposób aby sprawdzić czy należycie ładuje??

Re: mini-symulant

: 02 mar 2008, 12:35
autor: LUPER
tak, ale musisz mieć miernik :)

Re: mini-symulant

: 02 mar 2008, 13:10
autor: matriw
elektroniczny miernik mam. tylko dalej co zrobic :P

ładowanie

: 02 mar 2008, 13:17
autor: Dejwid
odpal silnik, daj ssanie aby chodził na wyższych obrotach, ustaw miernik na voltomierz - napiecie stałe, podłącz przewody od miernika do akumulatora, powinno ci pokazać około 14V wtedy masz pewność że ładowanie jest dobre

Re: mini-symulant

: 02 mar 2008, 14:00
autor: matriw
aha okej dzięki bardzo :)

[ Dodano: Nie 02 Mar, 2008 ]
miernik wskazuje 13.2- dobrze to czy zbyt mało?? po podładowaniu aku, lampka od altka nie chciała sie palić przy włączonym zapłonie ...potem jak troche poruszałem rozrusznikiem to sie zaświeciła i prawidłowo gasnie po odpaleniu

Re: mini-symulant

: 02 mar 2008, 20:30
autor: omron0
Witam. Prawidłowe napięcie ładowania w każdym aucie powinno wynosić w granicach 14,4vdc. Czy napięcie ładowania sprawdzałeś przy załączonych światłach :?: Każdy odbiornik powoduje spadek napięcia. Sprawdz styki połączeniowe na ładowaniu+rozruchu,gdyż mogąbyć zaśniedziałe i wprowadzać dodatkową oporność do instalacji,a tym samym większy pobór prądu i mniejsze napięcie ładowania. Pozdrawiam

Re: mini-symulant

: 02 mar 2008, 22:07
autor: LUPER
Czasem pozornie wszystko jest ok, ale porównaj czy ładowanie na akumulatorze jest takie samo co na alternatorze i czy klemy na akumulatorze czasem nie są luźne.

Re: mini-symulant

: 02 mar 2008, 23:11
autor: matriw
klemy nie są luźne, światła wyłączone...tlyko jak sprawdzić teraz napięcie na alternatorze?? mase sie gdzieś złapie tlyko gdzie tam plus :D