Strona 1 z 1

Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 05 maja 2008, 19:48
autor: Wujek_sknerus
Panowie jutro zjeżdżam Miniakiem do warsztatu w celu podjęcia walki z SPI ;)

Objawy:
- spalanie 12-13 /100 przy spokojnej jeździe
- dławienie + spóźniona reakcja przy gwałtownym przyspieszaniu
- na wysokich obrotach dymi "kopci" + okopcona końcówka wydechu
- oleju praktycznie nie bierze
- śmierdzi paliwem
- czasami skaczą obroty
- 2 razy zdarzyło się, że odplał na granicy 3/4 gary, po 2-3km łapał na 4 i był spokój (2 tyg odpalał normalnie i znowu taki przypadek)
- wskaźnik temp nic nie pokazuje (poprzedni właściciel twierdził, że czujnik jest niepodłączony/brak czujnika) - jeszcze nie sprawdziłem...
- na pewno mam nieszczelny kolektor dolotowy !!

Kupiłem na wymianę:
- wtrysk
- sonde lambda
(te 2 rzeczy obstawiam - objawy padniętego wtrysku wg strony Markfive / ew. lambda)
- kolektor dolotowy
- nowy czujnik temperatury
- kopułkę + palec
- pewnie przydałoby się też wyregulować zapłon

Co jeszcze sprawdzić, może jakieś wskazówki przed bitwą ;) będę bardzo wdzięczny za każdą informację...

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 05 maja 2008, 20:58
autor: flapjck1
po pierwsze uszczelnij dolot

po drugie zaplonu nic nie ruszasz - skontroluj swiece ( przerwa i stan ) oraz luzy zaworowe


i dopiero wtedy dzialasz dalej

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 05 maja 2008, 21:26
autor: Wujek_sknerus
świece są okopcone - suche, wymieniane jakieś 2000km temu, na miejscu będzie mechanik (robi mi zawieche) poproszę go żeby mi ustawił zawory - jakie luzy ustawić? przebieg niecałe 130k

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 05 maja 2008, 21:57
autor: gawa
1. Sprawdzić wszystkie rurki na filtrze powietrza , cz nie są zapchane.
2. Sprawdzić rurkę filtr powietrza-komputer i nie wciskać do oporu, bo można zatkać przelot.
3. Sprawdzić gumową rurkę z tyłu wtrysku czy nie jest załamana.

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 07 maja 2008, 10:19
autor: Maciek
Witam.
Sprawa wydaje sie bardzo prosta.
Skoro wskaznik temp. nic nie pokazuje to znaczy, że problem tkwi gdzieś tam.
W Spi bardzo czesto przecierał sie przewód idący do czujnik temp.
Sprawdz według schematu przejście pomiedzy komputerem wtrysku, a czujnikiem temp.
Również jesli czujnik jest uszkodzony, będzie wysyłał błedne informacje do sterownika, a ten może dawkowac za dużą ilość paliwa i stad duże spalanie i okopcona rura.
Najlepiej by było podłączyć komputer i sprawdzić faktyczną temp. odczytywaną przez sterownik.
Niewiem skad piszesz, ale posiadam we Wrocławiu oryginalny tester ROVERA do Mini.
Póki co sprawdz instalacje i ewentualnie wymień tylko czujnik temp.
Pozdrawiam

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 28 maja 2008, 15:47
autor: Wujek_sknerus
Panowie, gdzie w SPI jest filtr paliwa? bo nie mogę znaleść :/

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 28 maja 2008, 15:59
autor: monsterk
na tylnym wózku, dostep z kanału

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 28 maja 2008, 23:32
autor: minimaniak
Wujek_sknerus pisze:Panowie, gdzie w SPI jest filtr paliwa? bo nie mogę znaleść :/


... po lewej stronie, przy wymianie uważaj aby nie pourywać przewodów z nakrętkami

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 29 maja 2008, 13:03
autor: humin
podpinając się pod temat to czy same przewody są dostępne by w razie ukręcenia je wymienić i jakie to koszty?
w moim przypadku mocowanie przewodów do filtra są mocno skorodowane i obawiam się iż żadne specyfiki już nie pomogą także muszę się przygotować na najgorsze

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 01 cze 2008, 20:17
autor: Wujek_sknerus
Panowie udało się hehe miniak przestał się dławić, obroty zeszły do poziomu ok 800, przestał kopcić na wysokich obrotach ahhh ogólnie bajka :)
No więc zgodnie ze wskazówkami Flapa uszczelniłem dolot, wtrysk zostawiłem stary... po dojściu do kolektorów okazało się, że mam w Mini 2 czujniki temp. z tym, że żaden nie był podłączony... jeden luźno wisiał podpięty na kablu a drugi był wkręcony w kolektor bez kabla... wstawiłem więc zupełnie nowy czujnik i go podłączyłem, wymieniłem też sondę lambda... wszystko elegancko skręciłem i po jeździe próbnej jestem bardzo zadowolony :D, dzięki wszystkim za pomoc !!! :)

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 28 cze 2008, 13:41
autor: humin
Wujek_sknerus pisze:Panowie udało się hehe miniak przestał się dławić, obroty zeszły do poziomu ok 800, przestał kopcić na wysokich obrotach ahhh ogólnie bajka :)
No więc zgodnie ze wskazówkami Flapa uszczelniłem dolot, wtrysk zostawiłem stary... po dojściu do kolektorów okazało się, że mam w Mini 2 czujniki temp. z tym, że żaden nie był podłączony... jeden luźno wisiał podpięty na kablu a drugi był wkręcony w kolektor bez kabla... wstawiłem więc zupełnie nowy czujnik i go podłączyłem, wymieniłem też sondę lambda... wszystko elegancko skręciłem i po jeździe próbnej jestem bardzo zadowolony :D, dzięki wszystkim za pomoc !!! :)


a spalanie spadło ?

Re: Prośba o poradę przed "bitwą z SPI"

: 28 cze 2008, 23:24
autor: Wujek_sknerus
tak, spadło z jakiś 13 do 8-9/100 (przy dość dynamicznej jeździe) :)