Strona 1 z 1
2 pytania techniczne za 100 punktów !!
: 12 maja 2008, 10:52
autor: minicar
Witam,
Mam spore problemy aby wyregulować gaznik - pytanie do czego służy ten króciec zaznaczony na zdjęciu - jeżeli przy pracujacym motorze go zatkam to przez chwilę silnik zaczyna pięknie równo pracowac....niestety przez chwilę bo zaraz gaśnie - przypuszczam iż nierówna praca silnika spowodowana jest czerpaniem fałszywego powietrza które muszę odnalezć. Następne pytanie to ten zaworek z sitkiem - co to jest i do czego służy? czy mogę z niego zrezygnować??
Dziękuję za pomoc
JJ - Poznań
[ Dodano: Pon 12 Maj, 2008 ]
cio to?
Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!
: 12 maja 2008, 11:11
autor: Konrad K_2
do tego króćca w gazniku powinien iść wężyk do rozdzielacza (tej czesci u góry )
Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!
: 12 maja 2008, 11:15
autor: flapjck1
krociec to przelew nadmiaru paliwa - nie zatykaj go niczym
z zaworka z sitkiem mozesz zrezygnowac
przyczyny kulania motoru pewnie podales prawidlowe - zacznij od zakupienia uszczelek pod gaznik - silikon paskudnie wyglada
po drugie sproboj zatkac odme na gazniku na stale - moze masz motor tak wyeksploatowany ze pompuje powietrze do gaznika
po 3cie skontroluj zaplon - swiece kable kopulka palec
Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!
: 12 maja 2008, 11:17
autor: monsterk
Króciec na gażniku to odpowietrzenie komory pływakowej(zawsze musi mieć przelot)- zazwyczaj połączony z rurką metalowa na obudowie sprzegła. Gdy zatykasz ten króciec to przez pewien czas paliwo z gażnika ma trudniejszy wylot i dlatego zaczyna równo pracować silnik, przyczyna tkwi w wysokim poziomie paliwa lub za bogato ustawionej mieszance.
Zawór z sitkiem jest bardzo potrzebnym elementem podczas gaszenia silnika.Powoduje on dopływ samego powietrza do cylindrów i nie ma efektu samozapłonu.Problem taki występuje w silnikach 1300 na gażniku, ja swój musze gasić biegami
Pozdrawiam Michał
Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!
: 12 maja 2008, 11:40
autor: minicar
Dzieki za szybką reakcję
świece,kopułka, palec, przerywacz - nowe. Może faktycznie problem będzie z paliwem i jego ilością ponieważ wynieniłem pompę paliwa na nową / stara przepuszczała paliwo do oleju / i po wymianie muszę chyba zmniejszyc dawkę. generalnie to gażnik wykręcę i przeczyszczę i wtedy zrezygnuję z silikonu. Na zdjęciu widać jeszcze pękniecie tego plastiku między gażnikiem a kolektorem / może to też jest przyczyna /. Silnik jest po remoncie - przebieg 5000.
No nic.... trza próbować i szukać.
dzieki
JJ
Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!
: 12 maja 2008, 12:41
autor: Konrad K_2
to gdzie podcisnienie?
Re: 2 pytania techniczne za 100 punktów !!
: 12 maja 2008, 15:23
autor: matriw
takie gucio na 3 zdjąciu na dole po prawej od "bańki" pod balaszką, a co toza gaźnik?? ja przy HS4 też mam taki kruciec w tym samym miejscu...od czego to jest??