16 czy 17
16 czy 17
Drodzy koledzy,
przeszukałem forum, ale nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi. Dlatego jeszcze raz podrzucę ten temat.
W moim mini mam felgi 17. Jeżdżę nim od miesiąca (w Polsce) . I powoli mam tego dość (już zaczynają trzeszczeć różne rzeczy we wnętrzu). Ale do rzeczy. Miniak to S i dowiedziałem się że najmniejsze felgi jakie można zamontować do tego modelu to 16. Mam dwa pytania.
1. Czy przejść na 16
2. Czy pozostać przy 17 ale zrezygnować z run flatow
Facet w serwisie powiedział mi, że ran flaty są bardzo twarde i samochód na nich ma amortyzacje, zacytuje "jak wóz drabiniasty" . Doradził mi rezygnację z run flat i pozostanie przy 17. Oczywiście to sprawa indywidualna, ale stwierdził, że jest na tyle lepiej że można nie przechodzić na 16. Doradził mi, żebym przerzucił sobie koła z innego mini i spróbował zanim kupie, Ale nie mam takiej możliwości. Dlatego bardzo mi zależy na waszym doświadczeniu w tym temacie.
Takie obliczenia
205/45/17 profil opony 92mm
195/55/16 profil opony 107mm
różnica w wysokości opony tylko 15 mm. Wydaje mi się to mało. Ale może w praktyce te półtora centymetra to dużo.
Jeszcze koleiny, które też dobijają, a na węższej oponie prawdopodobnie było by lepiej.
Podsumowując, wizualnie zostałbym przy 17, rezygnując z run flat. Pytanie, czy to naprawdę odczuwalna różnica, bo jeśli nie to jednak przesiądę się na 16
Tomek
przeszukałem forum, ale nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi. Dlatego jeszcze raz podrzucę ten temat.
W moim mini mam felgi 17. Jeżdżę nim od miesiąca (w Polsce) . I powoli mam tego dość (już zaczynają trzeszczeć różne rzeczy we wnętrzu). Ale do rzeczy. Miniak to S i dowiedziałem się że najmniejsze felgi jakie można zamontować do tego modelu to 16. Mam dwa pytania.
1. Czy przejść na 16
2. Czy pozostać przy 17 ale zrezygnować z run flatow
Facet w serwisie powiedział mi, że ran flaty są bardzo twarde i samochód na nich ma amortyzacje, zacytuje "jak wóz drabiniasty" . Doradził mi rezygnację z run flat i pozostanie przy 17. Oczywiście to sprawa indywidualna, ale stwierdził, że jest na tyle lepiej że można nie przechodzić na 16. Doradził mi, żebym przerzucił sobie koła z innego mini i spróbował zanim kupie, Ale nie mam takiej możliwości. Dlatego bardzo mi zależy na waszym doświadczeniu w tym temacie.
Takie obliczenia
205/45/17 profil opony 92mm
195/55/16 profil opony 107mm
różnica w wysokości opony tylko 15 mm. Wydaje mi się to mało. Ale może w praktyce te półtora centymetra to dużo.
Jeszcze koleiny, które też dobijają, a na węższej oponie prawdopodobnie było by lepiej.
Podsumowując, wizualnie zostałbym przy 17, rezygnując z run flat. Pytanie, czy to naprawdę odczuwalna różnica, bo jeśli nie to jednak przesiądę się na 16
Tomek
Re: 16 czy 17
Wyzucz te run-flaty. To naprawde bedzies czul roznicze.
Co do rozmiar, czy masz kase, to ja sugeruje 16". 17" lepiej wygladaja i "ogolnie" lepiej sie trzymaja na droge, tylko wiecej przez nich sie czuje.
Co do rozmiar, czy masz kase, to ja sugeruje 16". 17" lepiej wygladaja i "ogolnie" lepiej sie trzymaja na droge, tylko wiecej przez nich sie czuje.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: 16 czy 17
Niedawno sam zmieniałem opony, i zostałem przy standardowych 17" S-lites, ale zrezygnowałem z runflatów. Jeździ się teraz troochę bardziej komfortowo (choć na runflatach też zbytnio nie narzekałem ). Na zagranicznych forach również odradzają runflaty: twarde, ciężkie, mało komfortowe etc. Dlatego ja bym został przy 17", ze względów estetycznych, a komfort i prowadzenie na pewno się poprawią na dobrych "nie-runflatach".
Musze tylko dokupić coś na kształt Mini Mobility System, na wypadek dziury w ogumieniu, yyy
Musze tylko dokupić coś na kształt Mini Mobility System, na wypadek dziury w ogumieniu, yyy
Re: 16 czy 17
Możecie podawać na jakich nie runflatach jeździcie. I odczucia w kwesti komforu.
Re: 16 czy 17
Witam,
Ja przez pierwszy miesiąc jazdy też kląłem na runflaty (na 16'') ale potem odniosłem wrażenie że się trochę "wyrobiły" - teraz (9000 km, 4 miesiące) jeździ mi się zupełnie spoko i nie mam nic przeciwko nim. Także sugerowałbym odczekanie jeszcze trochę z podjęciem decyzji.
Pozdrawiam,
Marek.
tomS pisze:zrezygnować z run flatow
Ja przez pierwszy miesiąc jazdy też kląłem na runflaty (na 16'') ale potem odniosłem wrażenie że się trochę "wyrobiły" - teraz (9000 km, 4 miesiące) jeździ mi się zupełnie spoko i nie mam nic przeciwko nim. Także sugerowałbym odczekanie jeszcze trochę z podjęciem decyzji.
Pozdrawiam,
Marek.
Re: 16 czy 17
Witam
Co do run flatów, to mają jedną podstawową wadę którą jest cena. Co do miękkości zwykłych opon, to w moim odczuciu są to prawie nieodczuwalne różnice [przy tych samych rozmiarach oczywiście]. Natomiast mają jedną dla mnie kluczową zaletę, bezpieczeństwo. Nie grożą żadne wystrzały i w sytuacji ekstremalnej [rozdarcie obu opon na lewej stronie] myślę że mnie uratowały. Dlatego ja innych nie zakładam. Generalnie im wyższy profil opony, tym większy komfort, ale mniejsza przyczepność [ wyższy profil wymusza węższą oponę], oczywiście na suchym, bo w zimie na śniegu jest już odwrotnie. Jeśli chcesz uzyskać maksymalny komfort to moim zdaniem 16. Ale czy to ma sens musisz sam się przekonać, faktycznie najlepiej by było najpierw sprawdzić czy różnica jest aż tak wielka żeby w to inwestować. Ja mam teraz chwilowo założone 195x55x16 oczywiście run flaty i nie czuję wielkiej różnicy.
Pozdrawiam
Wojtek
Co do run flatów, to mają jedną podstawową wadę którą jest cena. Co do miękkości zwykłych opon, to w moim odczuciu są to prawie nieodczuwalne różnice [przy tych samych rozmiarach oczywiście]. Natomiast mają jedną dla mnie kluczową zaletę, bezpieczeństwo. Nie grożą żadne wystrzały i w sytuacji ekstremalnej [rozdarcie obu opon na lewej stronie] myślę że mnie uratowały. Dlatego ja innych nie zakładam. Generalnie im wyższy profil opony, tym większy komfort, ale mniejsza przyczepność [ wyższy profil wymusza węższą oponę], oczywiście na suchym, bo w zimie na śniegu jest już odwrotnie. Jeśli chcesz uzyskać maksymalny komfort to moim zdaniem 16. Ale czy to ma sens musisz sam się przekonać, faktycznie najlepiej by było najpierw sprawdzić czy różnica jest aż tak wielka żeby w to inwestować. Ja mam teraz chwilowo założone 195x55x16 oczywiście run flaty i nie czuję wielkiej różnicy.
Pozdrawiam
Wojtek
Re: 16 czy 17
tess pisze:Ja mam teraz chwilowo założone 195x55x16 oczywiście run flaty i nie czuję wielkiej różnicy.
Wojtek,
jeśli dobrze zrozumiałem zwykle jeździsz na 17, i na 16 nie czujesz wielkiej różnicy?
W serwisie powiedzieli mi, że rezygnacja z run flatow ale pozostanie przy 17 jest bardziej odczuwalna niż zmiana felgi na mniejszą (ale pozostanie przy ranflat)
Oczywiście masz racje jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Choć przyznasz, że w koleinach te opony zachowują się bardzo źle. (czyli 70% naszych drug)
Re: 16 czy 17
Run flat to beznadziejna opona tzn nie na polskie drogi . Ja sobei obnizylem cisnienie na 1.8 przod 2.1 tyl i jest odczuwalny wzrost wygody ale zimowki napewno nie beda runflat. A tak przy okazji jak robicie zima jezdzicie na felgach stalowych czy macie osobne alusy ? czy tez jezdzicie na tych samych alusach tylko zmieniacie oponki ?
Re: 16 czy 17
mam podobny dylemat...
obecnie w Cooperku założone są 15" a na przyszły sezon planuje 17", trochę obawiam się tej zmiany, ale chyba też zrezygnuję z runflatów
obecnie w Cooperku założone są 15" a na przyszły sezon planuje 17", trochę obawiam się tej zmiany, ale chyba też zrezygnuję z runflatów
Re: 16 czy 17
Witam,
Cooper z 2003 r. Runflaty 205/50/16 Dunlop twardy w porównaniu z zimówkami 185/??/15. Nie polecam run flatów Good Year na 16 bo mają one tendencję do ząbkowania się i w aucie strasznie głośno sie robi i można je w zasadzie wyrzucić a jeszcze jest sporo bieznika i moznabyłoby jeździć gdyby nie ten hałas. Różnica dwóch centymetrów na szerokości jest zauważalna, gorzej trzyma się drogi na zimówkach, trzeba wolniej na zakrętach. Nie pamiętam wysokości tych opon zimowych, do sprawdzenia w katalogu (wersja one na nich wychodziła). Mam dojazdówkę pod podłogą i rozwazałem rezygnację z runflatów, ale wymieniałem po dwie i mam znowu komplet prawie nowych opon. Na 17 chyba mnie nikt nie namówi...
Cooper z 2003 r. Runflaty 205/50/16 Dunlop twardy w porównaniu z zimówkami 185/??/15. Nie polecam run flatów Good Year na 16 bo mają one tendencję do ząbkowania się i w aucie strasznie głośno sie robi i można je w zasadzie wyrzucić a jeszcze jest sporo bieznika i moznabyłoby jeździć gdyby nie ten hałas. Różnica dwóch centymetrów na szerokości jest zauważalna, gorzej trzyma się drogi na zimówkach, trzeba wolniej na zakrętach. Nie pamiętam wysokości tych opon zimowych, do sprawdzenia w katalogu (wersja one na nich wychodziła). Mam dojazdówkę pod podłogą i rozwazałem rezygnację z runflatów, ale wymieniałem po dwie i mam znowu komplet prawie nowych opon. Na 17 chyba mnie nikt nie namówi...