kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
hej, mam kilka pytan odnosnie auta '03 Mini Cooper S, no to tak:
-kluczyk - nie dziala zdalnie. nalezy wymienic baterie?programowac? co zrobic? dziala jedynie otwieranie poprzez wsadzenie go w zamek, jak to zrobic, aby dzialalo?
- autoalarm - czy jest jakis standardowy? mam diode kontrolna na srodku deski rozdzielczej pod szyba - czy to alarm, w jaki sposob dziala (nie widze zadnych czujnikow) itp
- tempomat - jak uruchomic? po wcisnieciu guzika "on" dwa razy mruga kontrolka tempomatu na obrotomierzu i nic..
- biksenon soczewkowy - planuje wlozyc go na miejsce starych lamp. czy wymagane sa spryskiwacze? jezeli tak, to duzo roboty jest, aby podciagnac weze z plynem do nich?
czy sama lampe montuje sie na zasadzie plug&play, czy nalezy cos przerabiac? obecnie sa zwykle lampy h7
poki co wiecej pytan nie pamietam, ale na pewno beda kolejne
dziekuje za pomoc, dawid
-kluczyk - nie dziala zdalnie. nalezy wymienic baterie?programowac? co zrobic? dziala jedynie otwieranie poprzez wsadzenie go w zamek, jak to zrobic, aby dzialalo?
- autoalarm - czy jest jakis standardowy? mam diode kontrolna na srodku deski rozdzielczej pod szyba - czy to alarm, w jaki sposob dziala (nie widze zadnych czujnikow) itp
- tempomat - jak uruchomic? po wcisnieciu guzika "on" dwa razy mruga kontrolka tempomatu na obrotomierzu i nic..
- biksenon soczewkowy - planuje wlozyc go na miejsce starych lamp. czy wymagane sa spryskiwacze? jezeli tak, to duzo roboty jest, aby podciagnac weze z plynem do nich?
czy sama lampe montuje sie na zasadzie plug&play, czy nalezy cos przerabiac? obecnie sa zwykle lampy h7
poki co wiecej pytan nie pamietam, ale na pewno beda kolejne
dziekuje za pomoc, dawid
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
dawid pisze:- biksenon soczewkowy - planuje wlozyc go na miejsce starych lamp. czy wymagane sa spryskiwacze? jezeli tak, to duzo roboty jest, aby podciagnac weze z plynem do nich?
czy sama lampe montuje sie na zasadzie plug&play, czy nalezy cos przerabiac? obecnie sa z h7
ja mam u siebie wymienione lampy na poliftowe i z tego co pamiętam nie było jakiś większych przeróbek... ja mam ori lampy, wiec spryskiwacze mam...
z tego co się orientuję prawo wymaga spryskiwaczy jeśli masz xenon... Policja potrafi być upierdliwa przy kontroli jeśli nie masz....
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
ravestation pisze:
ja mam u siebie wymienione lampy na poliftowe i z tego co pamiętam nie było jakiś większych przeróbek... ja mam ori lampy, wiec spryskiwacze mam...
z tego co się orientuję prawo wymaga spryskiwaczy jeśli masz xenon... Policja potrafi być upierdliwa przy kontroli jeśli nie masz....
tak, chce wrzucic oryginaly, ale zazwyczaj sa sprzedawane bez spryskow.
jak z podpieciem wezykow z plynem i elektryka? wystarczy wpiac ta standardowa wtyczke, czy cos wiecej?
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Czasem trzeba przeprogramowac lub wymienic sterownik BCC. Nie kazdy sterownik umozliwia obsluge xenonow.
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
po czym poznac ten, ktory nie wymaga przerobek?
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
dawid pisze:ravestation pisze:
ja mam u siebie wymienione lampy na poliftowe i z tego co pamiętam nie było jakiś większych przeróbek... ja mam ori lampy, wiec spryskiwacze mam...
z tego co się orientuję prawo wymaga spryskiwaczy jeśli masz xenon... Policja potrafi być upierdliwa przy kontroli jeśli nie masz....
tak, chce wrzucic oryginaly, ale zazwyczaj sa sprzedawane bez spryskow.
jak z podpieciem wezykow z plynem i elektryka? wystarczy wpiac ta standardowa wtyczke, czy cos wiecej?
Dodatkowy zbiornik na płyn do sprysków.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Co do klucza, spróbuj zaprogramować:
- weź kluczyk, wsiądź do samochodu, zamknij drzwi.
- włóż kluczyk do stacyjki, przekręć na drugą pozycję, wyciągnij (teraz się pośpiesz, masz ponoć jakieś 5 sek, chociaż u mnie trwało to dłużej a i tak zadziałało )
- przytrzymaj przycisk zamykający auto, naciśnij 3 razy przycisk otwierający Miniaka TRZYMAJĄC cały czas ten od zamykania.
- puść oba przyciski, powinny się zaryglować drzwi
Ew. zmień baterię, bo w 2003 jeszcze chyba była normalnie wymienna, po lifcie ładuje się w trakcie jazdy.
Alarm - fabrycznie to był Thatcham Category 2 i Thatcham Category 1 Immobiliser. Nigdy się nie przyglądałem dokładnie, ale jak wsadziłem rękę przez otwartą szybę to się od razu włączył
Co do xenonów - oprócz zbiorniczka dodatkowego po drugiej stronie jak pisał Gotti, wiązka w zwykłych lampach jest cieńsza i przez to xenony mogą nie świecić idealnie, dużo łatwiej jest zamieniać np -przed na poliftowe lampy etc. Czasem trzeba podjechać do dilera i zaprogramować auto do pracy z xenonami. Poza tym, nie będziesz miał autopoziomowania więc cały pomysł IMO mija się z celem...
- weź kluczyk, wsiądź do samochodu, zamknij drzwi.
- włóż kluczyk do stacyjki, przekręć na drugą pozycję, wyciągnij (teraz się pośpiesz, masz ponoć jakieś 5 sek, chociaż u mnie trwało to dłużej a i tak zadziałało )
- przytrzymaj przycisk zamykający auto, naciśnij 3 razy przycisk otwierający Miniaka TRZYMAJĄC cały czas ten od zamykania.
- puść oba przyciski, powinny się zaryglować drzwi
Ew. zmień baterię, bo w 2003 jeszcze chyba była normalnie wymienna, po lifcie ładuje się w trakcie jazdy.
Alarm - fabrycznie to był Thatcham Category 2 i Thatcham Category 1 Immobiliser. Nigdy się nie przyglądałem dokładnie, ale jak wsadziłem rękę przez otwartą szybę to się od razu włączył
Co do xenonów - oprócz zbiorniczka dodatkowego po drugiej stronie jak pisał Gotti, wiązka w zwykłych lampach jest cieńsza i przez to xenony mogą nie świecić idealnie, dużo łatwiej jest zamieniać np -przed na poliftowe lampy etc. Czasem trzeba podjechać do dilera i zaprogramować auto do pracy z xenonami. Poza tym, nie będziesz miał autopoziomowania więc cały pomysł IMO mija się z celem...
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
pididi pisze:Co do klucza, spróbuj zaprogramować:
- weź kluczyk, wsiądź do samochodu, zamknij drzwi.
- włóż kluczyk do stacyjki, przekręć na drugą pozycję, wyciągnij (teraz się pośpiesz, masz ponoć jakieś 5 sek, chociaż u mnie trwało to dłużej a i tak zadziałało )
- przytrzymaj przycisk zamykający auto, naciśnij 3 razy przycisk otwierający Miniaka TRZYMAJĄC cały czas ten od zamykania.
- puść oba przyciski, powinny się zaryglować drzwi
Ew. zmień baterię, bo w 2003 jeszcze chyba była normalnie wymienna, po lifcie ładuje się w trakcie jazdy.
Alarm - fabrycznie to był Thatcham Category 2 i Thatcham Category 1 Immobiliser. Nigdy się nie przyglądałem dokładnie, ale jak wsadziłem rękę przez otwartą szybę to się od razu włączył
Co do xenonów - oprócz zbiorniczka dodatkowego po drugiej stronie jak pisał Gotti, wiązka w zwykłych lampach jest cieńsza i przez to xenony mogą nie świecić idealnie, dużo łatwiej jest zamieniać np -przed na poliftowe lampy etc. Czasem trzeba podjechać do dilera i zaprogramować auto do pracy z xenonami. Poza tym, nie będziesz miał autopoziomowania więc cały pomysł IMO mija się z celem...
nie wiem jak to jest do końca z tym samopoziomowaniem. W poprzednim miniaku nie miałem xenonów a tylko lampy ze spryskami i samopoziomowanie było... oprócz tego oczywiście pokrętło do reg. świateł.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Jeśli jest samopoziomowanie, to nie może być pokrętła regulacji, no bo jak? Dla mnie to nielogiczne W Cooperach z Xenonami jest tylko zaślepka, ze zwykłymi żarówami jest ręczna regulacja przez pokrętło. Samopoziomowanie to system czujników położenia, z przodu na lewym wachaczu, z tyłu na prawym, wiązka kabli - kiedyś się dokładnie dowiadywałem, bo miałem mieć auto bez Xenonów, nie słyszałem o nikim kto by kompletował ten system po dodaniu OEMowych świateł, jest z tym masakrycznie dużo roboty. W Anglii założenie systemu u dilera to minimum 7,5h pracy + części więc koszt jest absurdalny...
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
nie wiem czy zrozumiałem ale czy to znaczy że nie można do wersji bez xenonów 2003r kupić np na allegro cały zestaw i założyć ??
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
tzn. dać się da, ale nie będzie samopoziomowania i nie wiem jak rozwiązać kwestię spryskiwaczy (w wersjach z xenonami jest po prostu drugi zbiornik)
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
do wersji 2003 będą pasować bi-xenony ?? one mają w tej srebrnej oprawce taki kawałek wycięty a u mnie w reflektorach tego nie ma
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
tys0nik pisze:do wersji 2003 będą pasować bi-xenony ?? one mają w tej srebrnej oprawce taki kawałek wycięty a u mnie w reflektorach tego nie ma
To jest wlasnie miejsce na spryskiwacze, wystepuje zarowno w przed i po liftowych xenonach.
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
ja u siebie w mcs'ie nie nie mam regulacji świateł, mam samopoziomowanie... i fakt to wycięcie w światełku to spryskiwacz
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
pididi pisze:Co do klucza, spróbuj zaprogramować:
- weź kluczyk, wsiądź do samochodu, zamknij drzwi.
- włóż kluczyk do stacyjki, przekręć na drugą pozycję, wyciągnij (teraz się pośpiesz, masz ponoć jakieś 5 sek, chociaż u mnie trwało to dłużej a i tak zadziałało )
- przytrzymaj przycisk zamykający auto, naciśnij 3 razy przycisk otwierający Miniaka TRZYMAJĄC cały czas ten od zamykania.
- puść oba przyciski, powinny się zaryglować drzwi
Ew. zmień baterię, bo w 2003 jeszcze chyba była normalnie wymienna, po lifcie ładuje się w trakcie jazdy.
niestety, nie daje rady
tzn rozumiem, ze w kroku nr 2, po przekreceniu na druga pozycje - wracam do pierwszej pozycji i wyciagam kluczyk, tak ?
tak czy owak raczej nie pomoglo, wymiana baterii tez nie.
co w tym przypadku? kupic uzywany kluczyk i dorabiac, czy aso czy moze jakis elektryk?
pozdrawiam