Strona 1 z 1
1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 29 sty 2009, 20:52
autor: DAREK100
witam
jak przebudować silnik 1,3 spi oraz skrzynię biegów aby miniak osiągał i bez problemów
utrzymywał na autostradzie prędkość 140 km/h przy obrotach silnika 4,5 tys?
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 29 sty 2009, 23:17
autor: humin
jak silnik będzie w dobrym stanie to możesz nim jechać nawet więcej niż 140 nic nie modyfikując
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 29 sty 2009, 23:54
autor: Sadam
SPi mają przełożenie 3,1
dawno nie jeździłem w trasie, ale jak pamiętam moja tysiączka przy około 3800-4000 obrotów śmigała 120, przełożenie 2,9 czy jakoś tak
teoretycznie dyfer musiałbyś mieć jeszcze z niższym przełożeniem, będzie na tym mocno cierpieć przyspieszenie, a silnik przypuszczam, że można by w takim wypadku wzmocnić żeby nie zachowywał się mulasto na 4 biegu
to tak teoretycznie bardzo, będzie to za sobą ciągnąć koszty i to raczej nie małe, najoptymalniej by było mieć 5 bieg... ale to pewnie jeszcze większe koszta
przy okazji jakie były przełożenia w miniaku umożliwiające osiągnięcie najwyższej prędkości przy danych obrotach?
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 30 sty 2009, 01:16
autor: Kuba
koła 12", dyfer 2,95, prędkość 140km/h przy 4500rpm
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 30 sty 2009, 07:48
autor: se7ven
W Mpi jest dyfer 2,75 - jakbyś potrzebował to mam 2,95 też
. I teraz zależy, o jakiej mocy masz SPI bo tego nie napisałeś.
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 30 sty 2009, 10:55
autor: Sadam
Kuba pisze:koła 12", dyfer 2,95, prędkość 140km/h przy 4500rpm
to może mi się pomerdało, do 140 się nie rozpędzam
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 30 sty 2009, 11:15
autor: DAREK100
obecny silnik to podobno 1.3 spi 63KM.
koła 12
obecnie przy obrotach 4,5 tys wskazówka budzika pokazuje 120+
140+ też osiąga ale chciałbym zmniejszyć obroty aby było ciszej i mniej wysiłkowo
a co z silnikiem? zmiana wałka i co dalej?
mozna zrobić chiptuninga? przejście na gaźniki?
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 30 sty 2009, 11:53
autor: Sadam
chiptuning to raczej słabo, wałek naturalnie i jeszcze kilka innych drobnych modów można dokonać
mój już teraz niejeżdzący SPIk miał 75 kucyków, bardzo sympatycznie się śmigało
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 30 sty 2009, 20:45
autor: DAREK100
75-80kM myślę wystarczy
poproszę o opis co zrobiłeś w swoim SPIku
jeżeli to nie tajemnica
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 31 sty 2009, 12:45
autor: flapjck1
i tu je lipa
bo nikt nie wie co tam jest
no chyba ze adas rozebral pascia o czym nic mi nie wiadomo
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 31 sty 2009, 16:38
autor: Sadam
no właśnie nie
jest inna klawiatura, inny filtr i to tyle wiadomo na pewno
aha jeszcze głowica jestnie od SPI bo ma wkręcony (niepodłączony) czujnik pod termostatem, a oryginalnie powinna być zaślepiona
generalnie to do takiej mocy dojść nie powinno byc trudno, przy założeniu, że sam silnik jest w dobrym stanie i moc trzyma w okolicach serii trzeba by:
- zmienić wałek
-wydech na LCB
- lepszy oddech zapewnić
- lekko dłubnąć głowicę
z tego co pamiętam w pakietach 90KM oferowanych przezMiniSport do Spi jest głowica stage 3, wałek, wydech, filtr K&N, klawiatura rolkowa i chyba tyle
Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a
: 31 sty 2009, 17:14
autor: flapjck1
czyli wg mnie potwierdza sie to co dawno temu wyknulem ze glowa jest 12g940 ale na duzych zaworach + walek jakis ostrzejszy - MG Metro na wtrysku??