Strona 1 z 1

1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 29 sty 2009, 20:52
autor: DAREK100
witam

jak przebudować silnik 1,3 spi oraz skrzynię biegów aby miniak osiągał i bez problemów
utrzymywał na autostradzie prędkość 140 km/h przy obrotach silnika 4,5 tys?

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 29 sty 2009, 23:17
autor: humin
jak silnik będzie w dobrym stanie to możesz nim jechać nawet więcej niż 140 nic nie modyfikując

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 29 sty 2009, 23:54
autor: Sadam
SPi mają przełożenie 3,1

dawno nie jeździłem w trasie, ale jak pamiętam moja tysiączka przy około 3800-4000 obrotów śmigała 120, przełożenie 2,9 czy jakoś tak

teoretycznie dyfer musiałbyś mieć jeszcze z niższym przełożeniem, będzie na tym mocno cierpieć przyspieszenie, a silnik przypuszczam, że można by w takim wypadku wzmocnić żeby nie zachowywał się mulasto na 4 biegu

to tak teoretycznie bardzo, będzie to za sobą ciągnąć koszty i to raczej nie małe, najoptymalniej by było mieć 5 bieg... ale to pewnie jeszcze większe koszta

przy okazji jakie były przełożenia w miniaku umożliwiające osiągnięcie najwyższej prędkości przy danych obrotach?

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 30 sty 2009, 01:16
autor: Kuba
koła 12", dyfer 2,95, prędkość 140km/h przy 4500rpm

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 30 sty 2009, 07:48
autor: se7ven
W Mpi jest dyfer 2,75 - jakbyś potrzebował to mam 2,95 też :wink: . I teraz zależy, o jakiej mocy masz SPI bo tego nie napisałeś.

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 30 sty 2009, 10:55
autor: Sadam
Kuba pisze:koła 12", dyfer 2,95, prędkość 140km/h przy 4500rpm


to może mi się pomerdało, do 140 się nie rozpędzam :D

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 30 sty 2009, 11:15
autor: DAREK100
obecny silnik to podobno 1.3 spi 63KM.
koła 12
obecnie przy obrotach 4,5 tys wskazówka budzika pokazuje 120+
140+ też osiąga ale chciałbym zmniejszyć obroty aby było ciszej i mniej wysiłkowo

a co z silnikiem? zmiana wałka i co dalej?
mozna zrobić chiptuninga? przejście na gaźniki? :?:

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 30 sty 2009, 11:53
autor: Sadam
chiptuning to raczej słabo, wałek naturalnie i jeszcze kilka innych drobnych modów można dokonać

mój już teraz niejeżdzący SPIk miał 75 kucyków, bardzo sympatycznie się śmigało

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 30 sty 2009, 20:45
autor: DAREK100
75-80kM myślę wystarczy
poproszę o opis co zrobiłeś w swoim SPIku :smile:
jeżeli to nie tajemnica

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 31 sty 2009, 12:45
autor: flapjck1
i tu je lipa
bo nikt nie wie co tam jest

no chyba ze adas rozebral pascia o czym nic mi nie wiadomo

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 31 sty 2009, 16:38
autor: Sadam
no właśnie nie :D

jest inna klawiatura, inny filtr i to tyle wiadomo na pewno

aha jeszcze głowica jestnie od SPI bo ma wkręcony (niepodłączony) czujnik pod termostatem, a oryginalnie powinna być zaślepiona

generalnie to do takiej mocy dojść nie powinno byc trudno, przy założeniu, że sam silnik jest w dobrym stanie i moc trzyma w okolicach serii trzeba by:

- zmienić wałek
-wydech na LCB
- lepszy oddech zapewnić
- lekko dłubnąć głowicę

z tego co pamiętam w pakietach 90KM oferowanych przezMiniSport do Spi jest głowica stage 3, wałek, wydech, filtr K&N, klawiatura rolkowa i chyba tyle

Re: 1,3 spi tuning bez turbiny i swap'a

: 31 sty 2009, 17:14
autor: flapjck1
czyli wg mnie potwierdza sie to co dawno temu wyknulem ze glowa jest 12g940 ale na duzych zaworach + walek jakis ostrzejszy - MG Metro na wtrysku??