Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

DouglasKingsley

Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: DouglasKingsley »

Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.? 10 stopni?? Silnik 1098cm A+


Pozdrawiam! :)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: se7ven »

Masz 1098 A+ ? Tzn. blok A+ a w środku wał, tłoki, korbowody 1098?
Jaki aparat zapłonowy. Kąt wyprzedzenia statyczny czy dynamiczny? Z Vakum czy bez?
Masz lampę stroboskopową?
I trochę więcej pytań bym zadał.
Sprecyzuj dokładnie jakie masz komponenty :wink:
DouglasKingsley

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: DouglasKingsley »

Mam lampę i tłoki i to wszystko w środku orginalne.
DouglasKingsley

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: DouglasKingsley »

co znaczy statyczny i dynamiczny? aparat z podciśnieniowym wyprzedzeniem
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: se7ven »

DouglasKingsley pisze:Mam lampę i tłoki i to wszystko w środku orginalne.
Za bardzo nie rozumiesz o co pytałem. Ustaw na 1000 obrotach ok. 10-11 chociaż nie wiem czy to będzie recepta jak masz np. luźny łańcuch -chyba, że jest napinacz a tego nie napisałeś.
kamini

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: kamini »

Ja też zapytam o zapłon Mini 998cc z 1991 roku, aparat z takim węzykiem ciśnieniowym, tyle że jak świeci się lampą na blaszkę to raz że takie minimalne naciecie jest około 1 cm od w prawo od najdłuższego ząbka (po prawej) a dwa że na blaszczce z ząbkami nie ma żadnch napisów, blaszka został przetarta rozupusczalnikiem a pod spodem też nic nie ma.

Także jak ustawić zapłon?

Lampa stroboskopowa jest gotowa
kamini

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: kamini »

Chodzi o takie ustawienie na odpalonym silniku, jak to ustawic bo naciecie na kole powinno chbya byc gdzies na tych zabkach a nie o centymetr w prawo czyz nie?

To jak sutawic zeby bylo na zabkach na ile 6-8 stopni? tylko jak znalexc te stopnie skoro na zabkach nie ma zadnych napisow
innocenti

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: innocenti »

Darek Kostrubal pisze: Acha jesli nie jest dobrze ustawiony statyczny ,to ustawianie dynamicznego jest lekko bez celowe....
Jest jak najbardziej celowe. Zawsze. Statyczny to tylko wstęp do odpalenia silnika. Wystarczy że będzie luz na wałku w aparacie (z przerywaczem) i już nie wiadomo czy to co się ustawiło "statycznie" będzie na obrotach. Poza tym jak np sprawdzisz jak i czy w ogóle odśrodkowy regulator działa ? Tylko lampa prawdę Ci powie :wink: :smile:
kamini

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: kamini »

Darek Kostrubal pisze: mamy ustawiana przerwe przerywacza i tak dalej...
Zazwyczaj powinnismy poleciec po kolei, czyli zrobic pelny przeglad....
Swiece , przewody , aparat, przerywacz,
A jaka ma być przerwa na przerywaczu i jaka na świecach?

Swiece nowe NGK oryginalnie mają przerwe coś koło 0,7

Kable nowe BOSCH

Styki w aparacie wyglądają ok. Tylko teraz własnie ten znacznik jest o ten cm w prawo od ząbków, wiec jakby ktoś napisał jak to zrobić żeby przesunął sie w lewo to bedzie fajnie :) gdzieś się tam luzuje ten aparat zapłonowy żeby nim pokręcić czy jak?
kamini

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: kamini »

Może iść na gradley@interia.pl z góry dzięki! :smile:
kamini

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: kamini »

Czy przy utawianiu zapłonu lampa stroboskopowa na pierwszy cylinder od strony chłodnicy? Bo z manuala wynik że ten jest pierwszy

pierwszy z prwej po prawiej stojac przodem do samochodu
kamini

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: kamini »

Dzięki za pomoc! Nowe kable i świece założone fura teraz śmiga lepiej ale zapłon tak lekko pływa miedzy 8-12 stopni, jeszcze chyba trzeba podregulowac zeby bylo te od 6 - 8 gdzies, ale czemu tak lekko plywa czasem?
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, 12:24 przez kamini, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu na kole zamachowym.

Post autor: flapjck1 »

jak zaplon plywa to znak ze lancuszek rozrzadu jest luzny/wyciagniety
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ