a co to znaczy "kierowanie momentem" ?Witek pisze:Witam
Nie wiem jak to będzie po polsku, ale czy w eSce i JCW występuje efekt torque steering (kierowanie momentem) i czy jest on znaczący, czy raczej pomijalny
Dziękuję za informacje.
W.

a co to znaczy "kierowanie momentem" ?Witek pisze:Witam
Nie wiem jak to będzie po polsku, ale czy w eSce i JCW występuje efekt torque steering (kierowanie momentem) i czy jest on znaczący, czy raczej pomijalny
Dziękuję za informacje.
W.
...to znaczy, że np. podczas pełnego przyśpieszania może 'ściągać' koła przednie (przy napędzie na przód) na prawo (lewo)...automatyczna kontrola stabilizacji i trakcji ASC+T/układ przeciwpoślizgowy DSC---->włączony_zapobiega 'ściąganiu', wyłączony_do jazdy sportowej...w MCS_ie włącznik-wyłącznik drugi od lewej (ASC) - panel włączników pod panelem ogrzewana_klimatyzacji...Miniac pisze:a co to znaczy "kierowanie momentem" ?Witek pisze:Witam
Nie wiem jak to będzie po polsku, ale czy w eSce i JCW występuje efekt torque steering (kierowanie momentem) i czy jest on znaczący, czy raczej pomijalny
Dziękuję za informacje.
W.
DSC (Dynamic Stability Control):eclipse pisze:a może mi ktoś wyjaśnić dokładne różnice między ASC+T a DSC? bo w instrukcji obie funkcje mają identyczny opis
A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!Miniac pisze:heh dawno tu nie zaglądałem , nie wiedziałem że mamy na forum chodzącą encyklopedię
A tak wracając do "kierowania momentem" - domysliłem się o co chodzi ale strasznie bawią mnie te dosłownie tłumaczenia zwrotów technicznych![]()
Od razu odpowiem Witkowi na pytanie - nie , nie występuje efekt szarpania kierownicą wywołany sciąganiem kół napędowych przy dynamicznym przyspieszaniu (jak to ma miejsce przy większości mocnych aut z napędem przednim). I nie jest to zasługa elektronicznych gadzetów pt. DSC czy ASC+T a raczej bezpośredniego układu kierowniczego zastosowanego w miniaku. Dla pełnego skrętu kół wystarczy 2.5 obrotu kierownicy co eliminuje nerwowe zachowanie układu kierowniczego a mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (szpera) montowania jako opcja w model Cooper S pomaga aby oba napędzające koła nie traciły trakcji.
HE HEEEEE ---------> nic nie likwiduj...wyłącz DSC, i daj do......i nie licz na to, że jak ktoś tu napisał <bezpośredni układ kierowniczy zastosowany w miniaku, dla pełnego skrętu 2.5 obrotu kierownicy>(sic!)...coś ci pomoże...bezpośredni układ występuje w go-kartach (mniej niż jeden obrót)...w MCS_e z włączonym DSC i ASC+T w normalnych warunkach drogowych 'ostro' jadąc uślizgi poprzeczne prawie nie występują.ja_ja pisze:
A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!
Te zabawki są dla inwalidów drogowych. Jeżeli nie umiesz się bez tego obchodzić nie ma się specjalnie czym chwalićja_ja pisze: A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!
...spokojnie bez emocji...moja rada: spokojnie, jak na wojnie_/\_/\_!!!Miniac pisze:Te zabawki są dla inwalidów drogowych. Jeżeli nie umiesz się bez tego obchodzić nie ma się specjalnie czym chwalićja_ja pisze: A więc likwiduję gadżety pt. DSC i ASC+T, montuje "szperę" i mam trakcję, że ha haaaaa wypisujesz androny!Wszyscy w motosporcie błądzą montując szpery zamiast DSC
Miniak ma naprawdę dobrze skonstruowanie zawieszenie i można z powodzeniem jeździć bez elektronicznych kagańców. Uwierz mi na słowo, potrenuj
![]()
137jastr - te zabawki którymi się tak wzniecasz działają defensywnie przyhamowując te koło które traci trakcję. Z Twojego opisu wygląda to jak panaceum na wszystkoZnam kilka przykładów aut z napędem na przednia oś w których pomimo kontroli trakcji trzeba solidnie powalczyć z kierownicą (sic!). Jeżeli uważasz że w miniaku układ kierowniczy jest mało bezpośredni (jak na auto z napędem przednim to nie mam więcej pytań. Pozdrawiam znawców arkanów motoryzacyjnych. Dobranoc.