Problem z Chłodzeniem
Moderator: flapjck1
Problem z Chłodzeniem
Witam, od 2 dni mam taki problem ze wskaźnik temperatury pokazuję wyższą niż zwykle temperaturę. Ponad to gdy silnik jest na wolnych obrotach czasem się krztusi i przeskakuję. Przejrzałem forum i pomyślałem ze może jest to pęknięta uszczelka pod głowicą i płyn się miesza z olejem. Ale obejrzałem bagnet i trudno mi było określić czy jest tam płyn chłodniczy czy nie. Jak mogę to na pewno sprawdzić ?? Oraz miałem drugie podejrzenie ze po prostu jest za mało płynu chłodniczego bo minimalne ilości wyciekają przy ogrzewaniu, ale czy za mało płynu powodowało by taką nie równą pracę silnika ??
Pozdrawiam KK
Pozdrawiam KK
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1764
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
jak osad na bagnecie ma kolor "mleczny" to masz płyn w oleju
jak nie to nie masz
sprawdź termostat na początek i wszystkie przewody
jak nie to nie masz

sprawdź termostat na początek i wszystkie przewody
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze 

- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
aby wyeliminowac ewentualnosc wypalonej uszczelki zmierz kompreche
w mini uszczelka najczesciej leci miedzy cylindrami - nierowno chodzi malo mocy ale plynu nie ubywa
w mini uszczelka najczesciej leci miedzy cylindrami - nierowno chodzi malo mocy ale plynu nie ubywa
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Problem z Chłodzeniem
Wtrącę się w temat, żeby nie zakładać nowego. czy wentylator powinine luźno chodzić jak chce go ręcznie przesunąć, czy nie da się do przekręcić? Prawdopodobnie mam padnięty termostat, bo temperatura na wskaźniku nic się nie rusza, a o wiatrak pytam przy okazji.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
jakie mini jaki wentylator? wiecej szczegolow poprosze
termostat nie ma nic do wskazan zegara raczej
grzeje ci w aucie?
termostat nie ma nic do wskazan zegara raczej
grzeje ci w aucie?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Problem z Chłodzeniem
jutro zrobie fotki, to przedstawie miniaka, bo dzisiaj kupiłem. rover mini 1990 silnik 1,0 (podobno) w środku grzeje całkiem dobrze. temperatura na zegarach nawet nie drgnie dlatego podejrzewam termostat. Co do wentylatora to chodzi mi o ten od chłodnicy.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
raczej czujnik albo kabelek do czujnika


Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
hmmm... ja podejrzewam czujnik temperatury
np że nie jest podpięty
A wentylator nie powinien chodzić luźno, znaczy to że jest źle naciągnięty pasek.
np że nie jest podpięty

A wentylator nie powinien chodzić luźno, znaczy to że jest źle naciągnięty pasek.
Zawodowy Szyderca
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
pytanie ile on w to sily wklada...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Problem z Chłodzeniem
mocno, ale nie tak, żeby nie urwać łopatki, bo nawet nie drgnął. Jutro będę zaglądał dogłębniej pod mache, bo już późno, to wtedy dokładnie sprawdze, czy wentylator chodzi i jak się nagrzewa silnik do chłodnicy
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
Jeżeli nie pchnąłeś go łapką to wszystko w porządku. Wentylator jest mechaniczny, a nie elektryczny (no chyba ze nie o tym samym mówimy :/ ale przyjmujemy ze tak, skoro to litrówka) i chodzi cały czas gdy silnik pracuje - o ile pompa wody nie zardzewiała na amen i pasek klinowy jest na swoim miejscu.
W sumie tyle. Na to wygląda ze to wina elektryki.
W sumie tyle. Na to wygląda ze to wina elektryki.
Zawodowy Szyderca
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1764
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
a wskazania paliwa masz poprawne ??Marci-n pisze:jutro zrobie fotki, to przedstawie miniaka, bo dzisiaj kupiłem. rover mini 1990 silnik 1,0 (podobno) w środku grzeje całkiem dobrze. temperatura na zegarach nawet nie drgnie dlatego podejrzewam termostat. Co do wentylatora to chodzi mi o ten od chłodnicy.
choc u mnie wskazania paliwa były poprawne, lecz temperatura lekko sie na wskaźnikach podnosiła - przeróbka zagarów pomogła

P.S.
jeśli wskazówka Ci się nawet nie ruszy to sprawdź ciągłośc kabla od czujnika temperatury
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze 

- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2294
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Problem z Chłodzeniem
na postoju wentylatora nie ruszysz jeśli pasek jest odpowiednio naciągnięty, bo jesli miałbyś go ruszyć to musiałbyś ruszyć także koło pasowe zamocowane do korbowodu a to jest nie mozliweMarci-n pisze:mocno, ale nie tak, żeby nie urwać łopatki, bo nawet nie drgnął. Jutro będę zaglądał dogłębniej pod mache, bo już późno, to wtedy dokładnie sprawdze, czy wentylator chodzi i jak się nagrzewa silnik do chłodnicy
poluźnij dolne mocowanie alternatora, pasek się rozluźni i zobaczysz czy wentylator chodzi jak tak bardzo Ci na tym zależy, ale jeśli grzeje Ci w aucie to tak jak koledzy radzą spradź czujnik temperatury i jego połączenie z zegarami
Re: Problem z Chłodzeniem
z wentylatorem wszystko ok, bo pasek był zbyt mocno naciagniety i stąd moje obawy.
Natomiast jeżeli chodzi o temeraturę to chyba faktycznie coś z czujnikiem, bo silnik zaczyna się grzać, a wąż i góra chłodnicy są zimne. Nie sprawdzałem kiedy się otwiera, ale skoro nie gotuje, to musi się otwierać
BTW czujnik temperatury, to jest to co jest przykręcone do ściany na prawo od wentylatora(za nim) i do niego powinien dochodzić jakiś wężyk gumowy spod korka chłodnicy dobrze wykombinowałem? To moje pierwsze maleństwo, a nigdy mnie mechanika nie interesowała wiec nie bijcie.
Pozdrawiam
P.S. Jeżeli tak, to tam nie mam wężyka...
Natomiast jeżeli chodzi o temeraturę to chyba faktycznie coś z czujnikiem, bo silnik zaczyna się grzać, a wąż i góra chłodnicy są zimne. Nie sprawdzałem kiedy się otwiera, ale skoro nie gotuje, to musi się otwierać

BTW czujnik temperatury, to jest to co jest przykręcone do ściany na prawo od wentylatora(za nim) i do niego powinien dochodzić jakiś wężyk gumowy spod korka chłodnicy dobrze wykombinowałem? To moje pierwsze maleństwo, a nigdy mnie mechanika nie interesowała wiec nie bijcie.
Pozdrawiam
P.S. Jeżeli tak, to tam nie mam wężyka...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Problem z Chłodzeniem
czujnik temp masz na glowicy nad alternatorem - dochodzi do niego 1 przewod koloru bodajze zielonego
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow