Składamy do kupy: MINI Cooper R50 i MINI One
: 25 paź 2009, 20:34
Witamy
Ten wątek poświęcony jest problematyce eksploatacji samochodów MINI Cooper R50 i MINI One. Wspólnym wysiłkiem i dobrą radą pomagamy złożyć do kupy MINI należące do użytkowników: Phantomas, matthew90, Voyth.
Za każdą okazaną pomoc, będziemy bardzo wdzięczni.
Pozdrawiamy
Użytkownicy
Witam wszystkich forumowiczów (Panie / Panów)
Podglądam Was od dłuższego czasu i sam na własną rękę próbowałem rozwiązać kilka kwestii technicznych dotyczących swojego miniaka. Jednak wiedzy technicznej nadal malutko - dlatego chciałbym prosić Was o pomoc.
Mam autko; Mini Cooper R50 rocznik 2001, 170 000 przebiegu, i kilka wizyt w ASO za sobą.
Mam problem z:
1) Autko najprawdopodobniej - tak twierdzi poprzedni właściciel - ma do wymiany półośkę. Zakładam że tą od strony pasażera, drgania odczuwalne głównie przy jeździe z pasażerem.
Niepokoją mnie - drgania auta przy przyśpieszaniu od 80 km/h do 120 km/h...powyżej 140km/h nie wyczuwalne...
ASO po przeglądzie zakłada wymianę osłon przegubu półosi - są wycieki. Jeśli nie będzie to osłona, to istnieje ryzyko wymiany pół osi. Mam felgi 17stki - i za sobą prostowanie felg, geometrię, wyważanie i inne bajery - ten zakres problemowy możemy więc wykluczyć.
Pytanie: Czy takie drgania są winą: osłony półosi, samej półosi, czy może problemu z paleniem świec (pytanie nr 2 )? Gdzie kupić osłonę półosi? Czu od razu inwestować w półośkę? Gdzie ją kupić lub wymienić, poza ASO - gdzie ceny jak wiemy są kosmiczne?
2) Najprawdopodobniej mam do wymiany świece - poprzedni właściciel zaniedbał wiele kwestii - włącznie z tą. Zainwestowałem w świece NGK BKR6EQUP Laser Platinum nr 3199 - czekam na przesyłkę. Problem ze świecami - to oczywiście duszenie się silnika przy starcie po dłuższym postoju - mułowata jedynka, dwójka...jak się rozgrzeje problemu nie ma.
Ze świecami mam pytanie: Kiedyś zdarzyło mi się podczas ruszania po dłuższym postoju podczas pierwszych w tym sezonie niskich temperaturach w granicach zera, odczuć nieprzyjemny zapach siarkowodoru we wnętrzu - czyli zgniłe jaja.... Podobno jest to związane z katalizatorem! Czy zatem może się zdarzyć, że przez słabe świece ten problem miał miejsce? Czy może przyczyną jest filtr kabinowy? Czy wymieniając świece muszę od razu wymieniać kable?
3) Tarcze hamulcowe przód i tył + klocki / płyn hamulcowy..... Temat wielokrotnie poruszany na forum, i zupełnie się już pogubiłem. Mam MC, nie MCS... Felgi 17stki na oponie 205/45 R17, teraz zamieniam na zimowe 205/50 R16...
Pytanie: Czy tarcze będą pasowały do obu zestawów: letniego i zimowego? I jakie wybrać tarcze i klocki? Jaka firma, jaka średnica, potrzebuję czegoś dobrego do dynamicznej jazdy - nie tylko po mieście. Wprawdzie mam tylko 115KM, ale raczej ciężką nogę... Poszukuję czegoś dobrego za rozsądną cenę... Co polecicie?
Czy jeśli wiosną postanowię zmienić zaciski na nowe, czy będzie sie to wiązało z wymianą tarcz i klocków? ASO zaleca mi wymianę płynu hamulcowego! Jaki wybrać? Ile go tak naprawdę mój miniak potrzebuje? 5L , 4L ... nie wiem... Czy musi być jakiś konkretny płyn? Jaki polecacie? Czy z wymianą płynu wiąże się zakup wężyków?
4) Opony...ta ta ta...temat ciągle się przewija....
Mam teraz 205/45 R17, zamieniam na 205/50 R16. Wiem że jest twardo na 17stce. Ale lubię widok 17stek i nie mam delikatnego tyłka... jakie polecicie mi dobre oponki na 17stkę letnie i jakie na 16stkę zimowe....? Zimowe - jestem zaintewresowany Kleberem...
5) Jeśli dolewałem po zakupie płyn chłodniczy - koncentrat i jest wszystko OK (po zakupie się gotowało, bo poprzedni właściciel wlał wodę) - to czy trzeba wedle zaleceń ASO: wymienić płyn chłodniczy? Czy tylko go uzupełniać?
6) Gdzie kupić (poza ASO) :
- śrubę odpowietrzającą
- pasek klinowy - głupie pytanie -> czy do miniaka jest jakiś specjalny pasek?
- zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
7) Wymiana oleju!
Tak jest temat o oleju: ale mnie tu szanowne ASO w Katowicach poleca Mobil 1 ESP Formula 5W30. Wydaje mi się, że znika mi trochę tego oleju... ASO też zaleca obserwację - możliwe ubytki oleju. Więc może jakiś gęstrzy? Jaki wybrać olej do MC - nie wiem jaki miałem wcześniej. Co ile olej wymieniać przy 170k przebiegu? Co polecacie?
8 ) Zbiornik paliwa - mam bardzo męczący problem ! Na tarczy - tam gdzie jest wskaźnik paliwa - wskaźnik pokazuje mi poziom paliwa tylko do ostatniej ćwiartki zegara. Potem się zatrzymuje.... i dalej samemu trzeba liczyć ile zostało paliwa w baku. Ponieważ jeżdżę na długich dystansach nie ryzykowałem z czekaniem - "czy może się zapali rezerwa" - by wyeliminować uszkodzenie zegara... Ale sam nie wiem... Pytanie: co jest tego przyczyną? ASO proponuje wymianę zaworu odpowietrzania zbniornika paliwa, a następnie spróbuja zdiagnozować który (lewy czy prawy) wskaźnik paliwa za to odpowiada.... Droga zabawa Czy ktoś miał już taki problem? Jak to rozwiązać taniej? Czy można samemu naprawić? Czy faktycznie niech się bawi w to mechanik z ASO? A może zwykły mechanik też sobie z tym poradzi? Macie jakiś pomysł?
9) Mam dach w kolorze nadwozia - chciałbym jednak mieć czarny! Pytanie: czy zlecać malowanie ASO? Czy poprostu udać się do normalnego lakiernika? Jak to może wyglądać cenowo?
10) Chciałbym zamocować spojler czarny na dachu (nad światłem stopu), kupić szperacze na grill, i wrzucić dwa paski na maskę silnika? Pytanie: gdzie i za ile można coś takiego wyhaczyć? Czy spoilery z innych modeli i wersji, np z JCW będą pasowały? ASO za spojler zawołało sobie jakieś 1200PLN + malowanie.... Jak z malowaniem dachu? Czy okleina będzie lepszym rozwiązaniem?
To byłoby na tyle... Pytań mam więcej, ale narazie próbuję znaleść na nie odpowiedź sam...
Bardzo proszę, o rzeczowe i pomocne wypowiedzi... Nie które pytania, mogą Wam się wydać banalne...Ale to dopiero początek mojej przygody z MINI. Pomimo wielu usterek - jest to wspaniały samochód....
Wybaczcie więc banały...
Mogę na Wal liczyć?
Pozdrawiam serdecznie
Piter
Ten wątek poświęcony jest problematyce eksploatacji samochodów MINI Cooper R50 i MINI One. Wspólnym wysiłkiem i dobrą radą pomagamy złożyć do kupy MINI należące do użytkowników: Phantomas, matthew90, Voyth.
Za każdą okazaną pomoc, będziemy bardzo wdzięczni.
Pozdrawiamy
Użytkownicy
Witam wszystkich forumowiczów (Panie / Panów)
Podglądam Was od dłuższego czasu i sam na własną rękę próbowałem rozwiązać kilka kwestii technicznych dotyczących swojego miniaka. Jednak wiedzy technicznej nadal malutko - dlatego chciałbym prosić Was o pomoc.
Mam autko; Mini Cooper R50 rocznik 2001, 170 000 przebiegu, i kilka wizyt w ASO za sobą.
Mam problem z:
1) Autko najprawdopodobniej - tak twierdzi poprzedni właściciel - ma do wymiany półośkę. Zakładam że tą od strony pasażera, drgania odczuwalne głównie przy jeździe z pasażerem.
Niepokoją mnie - drgania auta przy przyśpieszaniu od 80 km/h do 120 km/h...powyżej 140km/h nie wyczuwalne...
ASO po przeglądzie zakłada wymianę osłon przegubu półosi - są wycieki. Jeśli nie będzie to osłona, to istnieje ryzyko wymiany pół osi. Mam felgi 17stki - i za sobą prostowanie felg, geometrię, wyważanie i inne bajery - ten zakres problemowy możemy więc wykluczyć.
Pytanie: Czy takie drgania są winą: osłony półosi, samej półosi, czy może problemu z paleniem świec (pytanie nr 2 )? Gdzie kupić osłonę półosi? Czu od razu inwestować w półośkę? Gdzie ją kupić lub wymienić, poza ASO - gdzie ceny jak wiemy są kosmiczne?
2) Najprawdopodobniej mam do wymiany świece - poprzedni właściciel zaniedbał wiele kwestii - włącznie z tą. Zainwestowałem w świece NGK BKR6EQUP Laser Platinum nr 3199 - czekam na przesyłkę. Problem ze świecami - to oczywiście duszenie się silnika przy starcie po dłuższym postoju - mułowata jedynka, dwójka...jak się rozgrzeje problemu nie ma.
Ze świecami mam pytanie: Kiedyś zdarzyło mi się podczas ruszania po dłuższym postoju podczas pierwszych w tym sezonie niskich temperaturach w granicach zera, odczuć nieprzyjemny zapach siarkowodoru we wnętrzu - czyli zgniłe jaja.... Podobno jest to związane z katalizatorem! Czy zatem może się zdarzyć, że przez słabe świece ten problem miał miejsce? Czy może przyczyną jest filtr kabinowy? Czy wymieniając świece muszę od razu wymieniać kable?
3) Tarcze hamulcowe przód i tył + klocki / płyn hamulcowy..... Temat wielokrotnie poruszany na forum, i zupełnie się już pogubiłem. Mam MC, nie MCS... Felgi 17stki na oponie 205/45 R17, teraz zamieniam na zimowe 205/50 R16...
Pytanie: Czy tarcze będą pasowały do obu zestawów: letniego i zimowego? I jakie wybrać tarcze i klocki? Jaka firma, jaka średnica, potrzebuję czegoś dobrego do dynamicznej jazdy - nie tylko po mieście. Wprawdzie mam tylko 115KM, ale raczej ciężką nogę... Poszukuję czegoś dobrego za rozsądną cenę... Co polecicie?
Czy jeśli wiosną postanowię zmienić zaciski na nowe, czy będzie sie to wiązało z wymianą tarcz i klocków? ASO zaleca mi wymianę płynu hamulcowego! Jaki wybrać? Ile go tak naprawdę mój miniak potrzebuje? 5L , 4L ... nie wiem... Czy musi być jakiś konkretny płyn? Jaki polecacie? Czy z wymianą płynu wiąże się zakup wężyków?
4) Opony...ta ta ta...temat ciągle się przewija....
Mam teraz 205/45 R17, zamieniam na 205/50 R16. Wiem że jest twardo na 17stce. Ale lubię widok 17stek i nie mam delikatnego tyłka... jakie polecicie mi dobre oponki na 17stkę letnie i jakie na 16stkę zimowe....? Zimowe - jestem zaintewresowany Kleberem...
5) Jeśli dolewałem po zakupie płyn chłodniczy - koncentrat i jest wszystko OK (po zakupie się gotowało, bo poprzedni właściciel wlał wodę) - to czy trzeba wedle zaleceń ASO: wymienić płyn chłodniczy? Czy tylko go uzupełniać?
6) Gdzie kupić (poza ASO) :
- śrubę odpowietrzającą
- pasek klinowy - głupie pytanie -> czy do miniaka jest jakiś specjalny pasek?
- zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
7) Wymiana oleju!
Tak jest temat o oleju: ale mnie tu szanowne ASO w Katowicach poleca Mobil 1 ESP Formula 5W30. Wydaje mi się, że znika mi trochę tego oleju... ASO też zaleca obserwację - możliwe ubytki oleju. Więc może jakiś gęstrzy? Jaki wybrać olej do MC - nie wiem jaki miałem wcześniej. Co ile olej wymieniać przy 170k przebiegu? Co polecacie?
8 ) Zbiornik paliwa - mam bardzo męczący problem ! Na tarczy - tam gdzie jest wskaźnik paliwa - wskaźnik pokazuje mi poziom paliwa tylko do ostatniej ćwiartki zegara. Potem się zatrzymuje.... i dalej samemu trzeba liczyć ile zostało paliwa w baku. Ponieważ jeżdżę na długich dystansach nie ryzykowałem z czekaniem - "czy może się zapali rezerwa" - by wyeliminować uszkodzenie zegara... Ale sam nie wiem... Pytanie: co jest tego przyczyną? ASO proponuje wymianę zaworu odpowietrzania zbniornika paliwa, a następnie spróbuja zdiagnozować który (lewy czy prawy) wskaźnik paliwa za to odpowiada.... Droga zabawa Czy ktoś miał już taki problem? Jak to rozwiązać taniej? Czy można samemu naprawić? Czy faktycznie niech się bawi w to mechanik z ASO? A może zwykły mechanik też sobie z tym poradzi? Macie jakiś pomysł?
9) Mam dach w kolorze nadwozia - chciałbym jednak mieć czarny! Pytanie: czy zlecać malowanie ASO? Czy poprostu udać się do normalnego lakiernika? Jak to może wyglądać cenowo?
10) Chciałbym zamocować spojler czarny na dachu (nad światłem stopu), kupić szperacze na grill, i wrzucić dwa paski na maskę silnika? Pytanie: gdzie i za ile można coś takiego wyhaczyć? Czy spoilery z innych modeli i wersji, np z JCW będą pasowały? ASO za spojler zawołało sobie jakieś 1200PLN + malowanie.... Jak z malowaniem dachu? Czy okleina będzie lepszym rozwiązaniem?
To byłoby na tyle... Pytań mam więcej, ale narazie próbuję znaleść na nie odpowiedź sam...
Bardzo proszę, o rzeczowe i pomocne wypowiedzi... Nie które pytania, mogą Wam się wydać banalne...Ale to dopiero początek mojej przygody z MINI. Pomimo wielu usterek - jest to wspaniały samochód....
Wybaczcie więc banały...
Mogę na Wal liczyć?
Pozdrawiam serdecznie
Piter