Strona 1 z 1

SWAP alternator

: 26 lis 2009, 18:09
autor: Konrad K_2
jak to w swapowanych miniakach ma odwrotnie alternator , mechanicznie po 1000 km nic mu nie jest ale przestał ładować , 2 razy spalił sie regulator napięcia.

Czy to moze być od tego ze sie kreci odwrotnie czy gdzies moze przebicie złapałem?

Re: SWAP alternator

: 28 lis 2009, 22:04
autor: innocenti
Konrad K_2 pisze:jak to w swapowanych miniakach ma odwrotnie alternator , mechanicznie po 1000 km nic mu nie jest ale przestał ładować , 2 razy spalił sie regulator napięcia.

Czy to moze być od tego ze sie kreci odwrotnie czy gdzies moze przebicie złapałem?


"Elektrycznie" wszystko jedno w którą stronę się kręci. Kierunek obrotów może mieć znaczenie dla wentylatora- może właśnie się przegrzewa ?

Re: SWAP alternator

: 28 lis 2009, 22:06
autor: Konrad K_2
wentylator jest "dostosowany"

moze to kwesta wzbudzenia?

wzbudzenie mam podpięte pod stacyjke , skok przed rozruchem

Re: SWAP alternator

: 28 lis 2009, 22:15
autor: innocenti
Konrad K_2 pisze:wentylator jest "dostosowany"

moze to kwesta wzbudzenia?

wzbudzenie mam podpięte pod stacyjke , skok przed rozruchem


Wzbudzenie tak się podłącza - "po stacyjce" - jak alternator tego wymaga- (6 diodowy) . Ale takie to już staroć raczej . Coś źle podłączone pewnie...

Re: SWAP alternator

: 29 lis 2009, 00:07
autor: Konrad K_2
no wlasnie - silnik w sumie jest 82 rocznik , alternator z clio 1 wiec tez nie nówka.

jak powienien wyglądać taki układ wzbudzania?

Re: SWAP alternator

: 29 lis 2009, 14:43
autor: innocenti
Może być różnie."po stacyjce" przez regler do szczotki +.Na przykład. Ale najpierw dobrze byłoby wiedzieć jaki alternator...

Re: SWAP alternator

: 29 lis 2009, 17:47
autor: Konrad K_2
a przez cewke?


to bedzie taki alternator http://www.as-pl.com/filesLib/katalog_2 ... _valeo.pdf

A13N157

Re: SWAP alternator

: 29 lis 2009, 21:37
autor: innocenti
Znać to się co nieco znam. Ale nie na tyle żeby poznać po obrazku schemat połączeń alternatora -jest tego " jak mrówków". :wink: Generalnie "wzbudzenia " oddzielnym kabelkiem wymagają alternatory z 6 diodowym prostownikiem- starsze. Nowsze mają (wewnątrz)dodatkowy prostownik (3 diody) wzbudzenia . Na odległość to się można wymądrzać długo i nic z tego nie wyniknie . Podjedź do elektryka i tyle.

Re: SWAP alternator

: 29 lis 2009, 23:29
autor: Konrad K_2
to powiedz mi tylko czy wzbudzenie to impuls po odpaleniu czy czły czas sygnał po odpaleniu

Re: SWAP alternator

: 30 lis 2009, 15:07
autor: innocenti
Konrad K_2 pisze:to powiedz mi tylko czy wzbudzenie to impuls po odpaleniu czy czły czas sygnał po odpaleniu


Jeśli przez "wzbudzenie' rozumiemy prąd podawany do wirnika-przez szczotki to cały czas .Ale musi to być podawane przez regulator - jak na twornik dasz bezpośrednio prąd z akumulatora to sfajczysz coś , najprędzej diody prostownicze.To musi być regulowane w zależności od obciążenia . Po to właśnie jest tzw regler. Posłuchaj dobrej rady-jedź do elektryka. Diabli wiedzą co i jak tam masz popodłączane .