gdzie moje światła?
Moderator: flapjck1
gdzie moje światła?
Hej Panowie, potrzebuję porady. Moj miniak zawsze miał problemy z elektryką, nie lubił wilgoci i duzych zmian temperatury, ale 2 lata temu zakupiłam spray Wire Dryer, i jakos sobie radziliśmy do dzis.
Dzis najpierw straciłam kierunki, potem ogrzewanie i obrotomierz, strzeliły bezpieczniki, na szczęście miałam zapas, ale cos nie poszło jak trzeba i nie mam drogowych świateł. Mam tylko postojowe.. Długie częsciowo działają, to znaczy jak je przytrzymam, bo chyba cos tez nawaliło w kolumnie kierownicy i nie da się na stałe długich włączyć, tylko migac mogę, a tak to daleko nie zajadę....
Pomóżcie proszę... wyjezdzam do pracy miniaczkiem jak jest ciemno, i wracam tez po zmroku, bez swiateł nie bardzo mogę, a w czwartek ma byc u nas -15. Jak nie naprawię do tego czasu i miniacz będzie stał, to nie odpalę juz.
Co za czas, szkoda gadać. nie dość ze jezdzę bez prawa jazdy i jakichkolwiek dokumentów, bo ktoś mi je buchnął w Krakowie i jeszcze nie mam nowych, to na dodatek bez swiateł...
Może coś wymyslicie? Będę wdzięczna!!
Pozdrawiam, Ania
Dzis najpierw straciłam kierunki, potem ogrzewanie i obrotomierz, strzeliły bezpieczniki, na szczęście miałam zapas, ale cos nie poszło jak trzeba i nie mam drogowych świateł. Mam tylko postojowe.. Długie częsciowo działają, to znaczy jak je przytrzymam, bo chyba cos tez nawaliło w kolumnie kierownicy i nie da się na stałe długich włączyć, tylko migac mogę, a tak to daleko nie zajadę....
Pomóżcie proszę... wyjezdzam do pracy miniaczkiem jak jest ciemno, i wracam tez po zmroku, bez swiateł nie bardzo mogę, a w czwartek ma byc u nas -15. Jak nie naprawię do tego czasu i miniacz będzie stał, to nie odpalę juz.
Co za czas, szkoda gadać. nie dość ze jezdzę bez prawa jazdy i jakichkolwiek dokumentów, bo ktoś mi je buchnął w Krakowie i jeszcze nie mam nowych, to na dodatek bez swiateł...
Może coś wymyslicie? Będę wdzięczna!!
Pozdrawiam, Ania
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: gdzie moje światła?
najprawdopodobniej ztopił się włącznik świateł, możesz go sprawdzić tak:
- wyciągnij włącznik ze środkowej konsoli
- odczep kostkę od włącznika
- potrzebny jest krótki kabelek odizolowany na obu końcach do połączenia obwodów
- w kostce będą trzy przewody, brązowy zasilanie, czerwony pozycyjne, niebieski mijania- połącz brązowy z niebieskim i sprawdz czy światła są.
Najczęstsza jest taka awaria, można ją wyeliminować zakładając dwa przekażniki do świateł mijania i drogowych
- wyciągnij włącznik ze środkowej konsoli
- odczep kostkę od włącznika
- potrzebny jest krótki kabelek odizolowany na obu końcach do połączenia obwodów
- w kostce będą trzy przewody, brązowy zasilanie, czerwony pozycyjne, niebieski mijania- połącz brązowy z niebieskim i sprawdz czy światła są.
Najczęstsza jest taka awaria, można ją wyeliminować zakładając dwa przekażniki do świateł mijania i drogowych
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: gdzie moje światła?
Jeśli o same długie chodzi, to sprawdź, czy mechanicznie sprawna jest dźwignia od ich załączania. Dźwignia ta lubi zastrajkować (kruszy się plastik w środku) i nie zostaje w pozycji długich świateł. Jeśli tak się stało, to najlepiej wymienić dźwignię, bo jakiekolwiek ratowanie starej (o ile pękł ten plastikowy ząbek wewnątrz) nie ma zbyt wielkiego sensu.
Jeśli masz problemy z resztą elektryki - cóż, jeśli nie zrobisz całej instalacji porządnie, będzie to wieczny kłopot. Złącza elektryczne w Mini nie są najwyższej jakości i potrafią uprzykrzyć życie. Ale w pierwszej kolejności zwróć uwagę na trzy miejsca: pewne połączenie klem akumulatora z biegunami (oczyść klemy wewnątrz oraz bieguny drobnym papierem ściernym i zabezpiecz wazeliną techniczną), połączenie masowe do nadwozia w komorze silnika (w pobliżu silniczka wycieraczek) oraz połączenie masowe silnika z nadwoziem.
Jeśli nadal będą występowały usterki w instalacji, to trzeba szukać ich po kolei, po przewodach.
Przekaźniki do świateł warto założyć tak czy inaczej - mniejsze obciążenie prądowe dla przewodów na wyłacznik będzie, a przy okazji światła lepsze.
Jeśli masz problemy z resztą elektryki - cóż, jeśli nie zrobisz całej instalacji porządnie, będzie to wieczny kłopot. Złącza elektryczne w Mini nie są najwyższej jakości i potrafią uprzykrzyć życie. Ale w pierwszej kolejności zwróć uwagę na trzy miejsca: pewne połączenie klem akumulatora z biegunami (oczyść klemy wewnątrz oraz bieguny drobnym papierem ściernym i zabezpiecz wazeliną techniczną), połączenie masowe do nadwozia w komorze silnika (w pobliżu silniczka wycieraczek) oraz połączenie masowe silnika z nadwoziem.
Jeśli nadal będą występowały usterki w instalacji, to trzeba szukać ich po kolei, po przewodach.
monsterk pisze:najprawdopodobniej ztopił się włącznik świateł, możesz go sprawdzić tak:
- wyciągnij włącznik ze środkowej konsoli
- odczep kostkę od włącznika
- potrzebny jest krótki kabelek odizolowany na obu końcach do połączenia obwodów
- w kostce będą trzy przewody, brązowy zasilanie, czerwony pozycyjne, niebieski mijania- połącz brązowy z niebieskim i sprawdz czy światła są.
Najczęstsza jest taka awaria, można ją wyeliminować zakładając dwa przekażniki do świateł mijania i drogowych
Przekaźniki do świateł warto założyć tak czy inaczej - mniejsze obciążenie prądowe dla przewodów na wyłacznik będzie, a przy okazji światła lepsze.
Re: gdzie moje światła?
hoho, mieliscie rację, po trochu wszyscy. Trzeba było i blaszki od bezpieczników podczyscić, i przełącznikiem do świateł się zająć. ale... są!!! mam światła!!
Tylko niestety ułamał się plastikowy ząbek/haczyk w dzwigni do kierunków i długich, wypadł jak rozkręciliśmy kolumnę. Teraz bardzo nieelegancko mrugam do wszystkich jak właczam kierunkowskazy, za co z góry przepraszam ale ta dźwignia jest bardzo "miękka"..
A może miałby ktoś na zbyciu jakąś uzywaną? Bo nowa bardzo droga..
Dziękuję jeszcze raz za poradę, zwłaszcza za objaśnienie co do kolorków kabeków!!!
Pozdrawiam, Ania
Tylko niestety ułamał się plastikowy ząbek/haczyk w dzwigni do kierunków i długich, wypadł jak rozkręciliśmy kolumnę. Teraz bardzo nieelegancko mrugam do wszystkich jak właczam kierunkowskazy, za co z góry przepraszam ale ta dźwignia jest bardzo "miękka"..
A może miałby ktoś na zbyciu jakąś uzywaną? Bo nowa bardzo droga..
Dziękuję jeszcze raz za poradę, zwłaszcza za objaśnienie co do kolorków kabeków!!!
Pozdrawiam, Ania
- Bankowy
- Swój Człowiek
- Posty: 193
- Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wyspy Dziewicze
Re: gdzie moje światła?
Kup nową. Używana szybko może być taka jak ta Twoja ;D
Re: gdzie moje światła?
Tu poszukaj.
http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic. ... zamienniki
Znajdziesz rozwiązanie swojego problemu
http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic. ... zamienniki
Znajdziesz rozwiązanie swojego problemu
Re: gdzie moje światła?
a ja mam lepszy plan, poczekam aż swięty Mikołaj mi przyniesie... tylko zeby dobrą kupił, nie tą od wycieraczek...
Pozdrawiam, Ania
Pozdrawiam, Ania
Re: gdzie moje światła?
Właśnie w zamiennikach pisałem,że przełącznik świateł i wycieraczek pasuje od skody 105;
120. przełącznik świateł po odkreceniu 3 śrubek idealnie pasuje do naszej blachy montażowej" i jest lepiej wykonany mimo,że na licencji Lukasa. Należy jeszcze dodatkowo przelutować wtyczki w nast. sposób. Odcinamy wtyki w skodzie i w mini tak aby po połączeniu 2 wiązek zgadzała się całkowita długość kabelka. A łączymy tak kolorami
jak opisuję poniżej:
MINI-------------SKODA
nieb/czerw------------biały
nieb/biały--------------nieb.
nieb.-------------------fioletowy
ziel/brąz---------------czerw
ziel/czerw-------------żółty
ziel/biały--------------biały
fioletowy--------------czarny
fiolet/czarny----------zielony
Nieco więcej zabawy będzie z przeł. wycieraczek,gdyż jeszcze n ie przedzwoniłem połączeń
i nie mogę na razie podać sposobu połączeń.( na szrocie zapłaciłem 20zł za kompet)
120. przełącznik świateł po odkreceniu 3 śrubek idealnie pasuje do naszej blachy montażowej" i jest lepiej wykonany mimo,że na licencji Lukasa. Należy jeszcze dodatkowo przelutować wtyczki w nast. sposób. Odcinamy wtyki w skodzie i w mini tak aby po połączeniu 2 wiązek zgadzała się całkowita długość kabelka. A łączymy tak kolorami
jak opisuję poniżej:
MINI-------------SKODA
nieb/czerw------------biały
nieb/biały--------------nieb.
nieb.-------------------fioletowy
ziel/brąz---------------czerw
ziel/czerw-------------żółty
ziel/biały--------------biały
fioletowy--------------czarny
fiolet/czarny----------zielony
Nieco więcej zabawy będzie z przeł. wycieraczek,gdyż jeszcze n ie przedzwoniłem połączeń
i nie mogę na razie podać sposobu połączeń.( na szrocie zapłaciłem 20zł za kompet)