Strona 1 z 3

Przywitania i pytania..

: 27 gru 2009, 18:53
autor: krzyss
Witam,

Po pierwsze chcialem sie przywitac, wraz z moja luba (Kasia) stalismy sie szczesliwymi posiadaczami Mini Coopera S 2006r. Automat

Przeczytalem wiele postow i wychodzi mi ze spalanie srednie po Warszawie 14L nie jest niczym specjalnym i nie trzeba sie doszukiwac jakis awarii ? zwlaszcza ze skrzynia jest automatyczna, mamy zime, a opony sa 215/45/R17 RF (przy naprawde ostrej jezdzie wychodzi ok 16L), czyli tak ma byc ? (qrde SLK z silnikiem 2,8L tyle pali)

Obrotomierz... na obrotomierzu tam gdzie zaczyna sie czerwona skala sa takie swiecace czerwone kreski, myslalem ze one tak jak w BMW 5 oznaczaja czerwone pole, i jak sie silnik rozgrzeje to gasna po trochu. (w E60 tak wlasnie jest) ale z tego co widze czy mini zapalamy zimne, czy jest juz rozgrzane te kreski sa w tej samej pozycji. Czy ktos moze mi to potwierdzic ze tak ma byc.

Problem 3, potrzebuje znac numer czesci (szukalem w katalogu ktorego adres znalazlem tu na forum i nie ma), kratka taka we wlocie powietrza na masce, ktos moze wie jaki to ma numer katalogowy ?

Problem 4, fotel kierowcy sie buja, wlasciwie to oparcie tak jakos lata, fotele to skorzane RECARO, czy to jakas znana przypadlosc w MINI ?

Ostatni problem nr 5 :-) kontrolka opon Run Flat, oczywiscie po zmianie opon na zimowe zapalila sie lampka, czy znacie jakis serwis w Warszawie ktory moze cos na to poradzic ? czy czeka mnie moze wizyta w ASO ?

Jeszcze raz z gory dzieki za odpowiedzi.

pozdrawiamy
Krzysiek i Kasia

PS. jak ktos bedzie mial pytania o Audi A3, czy smarta Roadstera to jestesmy do dyspozycji :)

Re: Przywitania i pytania..

: 27 gru 2009, 19:47
autor: pididi
Cześć.

Spalanie średnio-wysokie, ale to pewnie kwestia: zimy, wielkości miasta, automatu, szerszych opon i nogi :razz:

Kreski się nie przesuwają, pala się cały czas. Z ciekawości - w MCS z automatem są od 5500 obrotów zapalone? Jak tutaj, po prawej stronie? Czy normalnie, od 6750?

Co do tej kratki - mógłbyś zaznaczyć na jakimś zdjęciu z neta? Bo jedyny wlot na masce który przychodzi mi na myśl, to ten z przodu, dostarczający powietrze do intercoolera kompresora (mówimy o roczniku 2006 - R53)

Na pewno nie jest to jedna z częstych przypadłości. Jechałem 3 powypadkowymi MINI podczas szukania swojego i w 2 z nich fotele lekko się wychylały - do przodu przy hamowaniu, potem do tyłu przy przyspieszaniu. Jednego zatargałem do ASO bo właściciel mi wmawiał, że to wada fabryczna - okazało się, że mocowanie oparcia do siedziska nie wytrzymało.

Kontrola ta nie dotyczy RF, tylko ciśnienia. Można samemu zresetować, na forum był opis, nie ma sensu gnać do ASO.

Re: Przywitania i pytania..

: 27 gru 2009, 20:04
autor: Phantomas
pididi pisze:
Kreski się nie przesuwają, pala się cały czas. Z ciekawości - w MCS z automatem są od 5500 obrotów zapalone? Jak tutaj, po prawej stronie? Czy normalnie, od 6750?



No ciekawe.... zastanawiało mnie to już jakiś czas :razz:
Jeśli u mnie na obrotomierzu palą się tylko od 6750 (R50 Cooper), a te wcześniejsze są wygaszone - zdjęcie po lewej - tzn. że wszystko jest OK ? myślałem - to głupie - że się podświetlanie wypaliło....
Jak jest fabrycznie?

Pozdrawiam serdecznie
Piotrek

Re: Przywitania i pytania..

: 27 gru 2009, 20:14
autor: pididi
W Cooperze, te niższe kreski (5500 - 6750) palą się w wersji ze skrzynią CVT.
W manualach są kreski, ale niepodświetlone (Cooper/Cooper S).
Nie wiem jak jest w: MCS auto i ONE D, stąd moje pytanie :mrgreen:

Re: Przywitania i pytania..

: 27 gru 2009, 20:52
autor: krzyss
No wiec pala sie normalnie od 6750... tylko mnie to dziwi, bo w BMW E60 tez bylo tak ze palily sie takie kreski na obrotomierzu, ale wraz z rozgrzewaniem silnika "czerwone" pole sie przesuwalo, sadzilem ze w Mini jest tak samo, a ja mam popsuty jakis czujnik temp...
Skrzynia zdaje sie jest normalny TIPTRONIK

Co do kratki to tak chodzi mi o ta: http://www.krzyss.com/zdjecia/inne/mini.jpg

W sprawie foteli, nasze mini (w sumie to jezdzi nim Kasia :-) mialo drobna przygode w CH i zostalo sprowadzone do polski, w tej chwili zostalo juz poskladane do kupy no i wlasnie od 2 tygodni bawimy sie w testowanie :) Spalanie gniecie naprawde, az mi sie nie chce wierzyc ze silnik 1,6 potrafi tyle spalic :D Fotel chyba sie zlamal troche, na razie nie mam pomyslu gdzie poza ASO mozna to naprawiac.

Mozna skasowac blad RF ? to ide szukac :D

Re: Przywitania i pytania..

: 28 gru 2009, 17:27
autor: loko
Cześć,

Odpowiadam na pytania:
Odn 1. Spalanie wg mnie w normie. Wszystko zależy od ilości czasu w korkach. Mój też pokazuje 13l/100km w mieście (cooper S manual).
Odn 2. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. W moim część z nich jest zawsze zapalona, a część zawsze zgaszona.
Odn 3. Polecam stronę realoem.com - tam masz pełną specyfikację części - wystarczy wpisać VIN pojazdu.
Odn 4. Mam standardowe fotele więc nie pomogę.
Odn 5. Po ustawieniu ciśnienia w oponach przytrzymujesz przez parę sekund przycisk esetowania ustawień - przycisk jest pod dźwignią hamulca ręcznego

Pozdrawiam,
Loko

Re: Przywitania i pytania..

: 28 gru 2009, 21:32
autor: Voyth
Co do obrotowmierza, to wszystko OK. BMW zaoszczędziło przy produkcji obrotomierzy i jeden rodzaj jest do wszystkich wersji - zwykłej benzyny, eSki i D. Te kreski, które Ci się nie palą np. w dieslu już są zaświecone, ponieważ jest to silnik który maksymalną granicę obrotów ma już o 5500. W benzynie mają się nie palić ! :wink:

Re: Przywitania i pytania..

: 29 gru 2009, 15:52
autor: 137jastr
krzyss pisze:
Co do kratki to tak chodzi mi o ta: http://www.krzyss.com/zdjecia/inne/mini.jpg

D


TU (R56 Cooper S) tak jak na Twojej foto: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20

Re: Przywitania i pytania..

: 09 sty 2010, 20:03
autor: krzyss
137jastr pisze:
krzyss pisze:
Co do kratki to tak chodzi mi o ta: http://www.krzyss.com/zdjecia/inne/mini.jpg

D


TU (R56 Cooper S) tak jak na Twojej foto: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20


Ja wogole zle swoj model wpisalem bo mamy z tego co widze R56 a nie R53, juz poprawilem (wnetrze wyglada dokladnie tak: http://www.mini2.com/images/timeline/r5 ... 014461.jpg tylko fotele w skorze) i dzieki za linka, bo dzieki temu bede mogł kupic ta kratke.

Pozdr.

Re: Przywitania i pytania..

: 09 sty 2010, 20:37
autor: dawid
to jest r53... nie wiem jak mozna kupic auto i nie wiedziec tak podstawowych rzeczy o nim..

Re: Przywitania i pytania..

: 10 sty 2010, 12:42
autor: krzyss
dawid pisze:to jest r53... nie wiem jak mozna kupic auto i nie wiedziec tak podstawowych rzeczy o nim..


Strasznie atakujacy jest twoj ton wypowiedzi... czy to znaczy ze na tym formum nalezy sie wzajemnie atakowac a nie pomagac ?
Ja opieralem sie na FAQ, i jezeli jest tak jak mowisz to znaczy ze jest ono napisane niezbyt zrozumiale.
Tutaj:
http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic.php?t=4900
jest wlasnie napisano ze jezeli deska jest 3 czesciowa to jest po lifcie... czyli jak rozumiem R56 radio tez jest "VDO/Siemens" jak w takim razie jednoznacznie stwierdzic ktora wersje posiadamy ?

A auto ? kupuje sie wg wlasnego profilu, u nas bylo: MINI Cooper S z automatem i nie starszy niz 3 latek, trafila sie taka wersja to ja kupilismy. Teraz dopiero zglebiamy wiedze na jego temat i sie uczymy... ale jak rozumiem ty juz wszystkie rozumy pozjadales :razz:

Re: Przywitania i pytania..

: 10 sty 2010, 13:00
autor: pididi
To na spokojnie:
R53 to MINI Cooper S 1 gen (2001-2006).
MINI 2 gen to oznaczenie R56 (2006- ) i jest wspólne dla S, Coopera, One itp. Oprócz cabrio - R57. Poza tym, to zupełnie inne auto jest.
Lifting, wraz ze wszystkimi zmianami, dotyczy gen 1 (i to jest w FAQ napisane).


Teraz odnośnie zdjęcia i wypowiedzi 137_jastr - wkleiłeś zdjęcie R56, dostałeś odpowiedź dla R56.
W nim rzeczywiście wlot jest zaślepiony, bo niepotrzebny. W R53 doprowadza powietrze wprost do intercoolera - otwórz maskę i sam zobacz. Reszta wypowiedzi w wątku dotyczy już odpowiedniego (mam nadzieję) modelu. A najlepiej zrób zdjęcia swojego auta :razz:

Re: Przywitania i pytania..

: 10 sty 2010, 13:41
autor: hello
krzyss pisze:A auto ? kupuje sie wg wlasnego profilu, u nas bylo: MINI Cooper S z automatem i nie starszy niz 3 latek, trafila sie taka wersja to ja kupilismy. Teraz dopiero zglebiamy wiedze na jego temat i sie uczymy... ale jak rozumiem ty juz wszystkie rozumy pozjadales :razz:


jeśli nie starszy niż 3 latek to R56 będzie (bo 3 lata temu = początek 2007). ale kolega chyba sam się już gubi w zeznaniach :lol: fakt, zdjęcie chyba będzie najlepszym rozwiązaniem :wink:

Re: Przywitania i pytania..

: 10 sty 2010, 14:30
autor: porzeczka
dawid pisze:to jest r53... nie wiem jak mozna kupic auto i nie wiedziec tak podstawowych rzeczy o nim..

a można, można :mrgreen:

Re: Przywitania i pytania..

: 10 sty 2010, 15:02
autor: 137jastr
krzyss pisze:Ja wogole zle swoj model wpisalem bo mamy z tego co widze R56 a nie R53, juz poprawilem (wnetrze wyglada dokladnie tak: http://www.mini2.com/images/timeline/r5 ... 014461.jpg tylko fotele w skorze) i dzieki za linka, bo dzieki temu bede mogł kupic ta kratke.
Pozdr.


wnętrze to R53 (dodam że wloty do: R53 i R56 różnią się gabarytami, są nie zamienialne, wlot w R56 jest z zaślepką-'kratką', bo ten wlot to 'lipa' :shock: jeśli R53, to: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20