MINI umarło - potrzebny elektronik.
: 09 sty 2010, 21:54
Swoje mini mam od kilku miesięcy,
MINI ROVER SPI 95r z fabrycznym immobiliserem.
Kupując auto dostałem jeden kluczyk z pilotem którego nigdy nie używałem.
Podobno jak nie potrzeba to lepiej go nie ruszać.
I choć aku był już kilkukrotnie odpinany np. przy okazji wymiany to alarm się nie odzywał. Przedwczoraj grzebiąc coś przy przełączniku świateł awaryjnych bo lekko nie łączył, pstryk małe zwarcie, spalony bezpiecznik (głupota ludzka że robi się takie rzeczy na podpiętym aku). Wymieniłem bezpiecznik, wsiadam do wozu, a tu oczom moim po raz pierwszy ukazała się migająca czerwona dioda alarmu, który w jakiś sposób podczas tego zdarzenia się aktywował. Po przekręceniu kluczyka słychac tylko pompę paliwa, dioda zapala się światłem ciągłym i nic, rozrusznik nie daje głosu nawet. Kilkukrotnie odpinałem aku wyjmowałem bezpiecznik próbowałem synchronizować pilot (w którym wsadziłem nową baterię) nic. Ale co do „kluczyka 3txa” to nie mam pewności czy w ogóle jest dobry.
Zasięgnowszy dziś lektury mam kilka pytań.
Czy to normalne zachowanie immobilisera, czasem piszę że auto daje się odpalić na 2 s i gaśnie bo immo zaczyna działać, albo że po otwarciu drzwi powinny mignąć kierunki ( tak jest w innych starszych roverach )
gdzięś taż czytałem o wolnym miganiu, a u mnie dioda co sekundę miga - dość szybko.
Czy ktoś walczył już z immobiliserem ? Niewiele na naszym forum jest na ten temat.
Czy da się to jakoś obejść ?
A może zupełnie przeprogramować ECU i skasować informację o immobiliserze. Ktoś wspomniał że immo mogło się rozprogramować i że trzeba na nowo immo i piloty zaprogramować.
Jaka ingerencja najbardziej się opłaci (biorąc pod uwagę fakt że i tak chce zamontować jakiś alarm z centralnym zamkiem który leży już i czaka w pudle na wiosnę) ?
Jedyne szczęście że auto stoi w garażu a nie gdzieś w polu.
Ecu to AL MNE101170 1.6
Immobiliser to 5sa L
kluczyk to 3txa
Auto stoi w Piastowie pod Warszawą znacie kogoś kto może się tym zająć ( szacunkowy koszt) gdzie podzwonić ?
Może samemu da się to jakoś ugryźć (przelutować coś w ECU) ?
Jeśli się ktoś oriętuje w temacie to proszę o tel na priva chętnie podyskutuję.
MINI ROVER SPI 95r z fabrycznym immobiliserem.
Kupując auto dostałem jeden kluczyk z pilotem którego nigdy nie używałem.
Podobno jak nie potrzeba to lepiej go nie ruszać.
I choć aku był już kilkukrotnie odpinany np. przy okazji wymiany to alarm się nie odzywał. Przedwczoraj grzebiąc coś przy przełączniku świateł awaryjnych bo lekko nie łączył, pstryk małe zwarcie, spalony bezpiecznik (głupota ludzka że robi się takie rzeczy na podpiętym aku). Wymieniłem bezpiecznik, wsiadam do wozu, a tu oczom moim po raz pierwszy ukazała się migająca czerwona dioda alarmu, który w jakiś sposób podczas tego zdarzenia się aktywował. Po przekręceniu kluczyka słychac tylko pompę paliwa, dioda zapala się światłem ciągłym i nic, rozrusznik nie daje głosu nawet. Kilkukrotnie odpinałem aku wyjmowałem bezpiecznik próbowałem synchronizować pilot (w którym wsadziłem nową baterię) nic. Ale co do „kluczyka 3txa” to nie mam pewności czy w ogóle jest dobry.
Zasięgnowszy dziś lektury mam kilka pytań.
Czy to normalne zachowanie immobilisera, czasem piszę że auto daje się odpalić na 2 s i gaśnie bo immo zaczyna działać, albo że po otwarciu drzwi powinny mignąć kierunki ( tak jest w innych starszych roverach )
gdzięś taż czytałem o wolnym miganiu, a u mnie dioda co sekundę miga - dość szybko.
Czy ktoś walczył już z immobiliserem ? Niewiele na naszym forum jest na ten temat.
Czy da się to jakoś obejść ?
A może zupełnie przeprogramować ECU i skasować informację o immobiliserze. Ktoś wspomniał że immo mogło się rozprogramować i że trzeba na nowo immo i piloty zaprogramować.
Jaka ingerencja najbardziej się opłaci (biorąc pod uwagę fakt że i tak chce zamontować jakiś alarm z centralnym zamkiem który leży już i czaka w pudle na wiosnę) ?
Jedyne szczęście że auto stoi w garażu a nie gdzieś w polu.
Ecu to AL MNE101170 1.6
Immobiliser to 5sa L
kluczyk to 3txa
Auto stoi w Piastowie pod Warszawą znacie kogoś kto może się tym zająć ( szacunkowy koszt) gdzie podzwonić ?
Może samemu da się to jakoś ugryźć (przelutować coś w ECU) ?
Jeśli się ktoś oriętuje w temacie to proszę o tel na priva chętnie podyskutuję.