Strona 1 z 2

Elektryka

: 19 sty 2010, 19:20
autor: lech
Witam kolegow i prosze o pomoc dotyczacej elektryki-MINI 1988 r .Zginal prawy kierunek ale go naprawilem ( styki ), brak jest swiatel awaryjnych,przerywacz od kierunkow znalazlem pod zegarami-nie widzialem innego natomiast podobny mam pod maska po prawej stronie w okolicach plynu hamulcowego do czego on sluzy????? brak tylnego swiatla przeciwmglowego ????? , i zeby bylo smieszniej jak wlaczam zaplon czsami nie zapalaja sie kontrolki ladowania i oleju ????? a silnik pali na dotyk. Ciekawe tak naprawde 4 bezpieczniki a tyle problemu.Chyba czeka mnie gruntowny przeglad elektryki.Czekam na wasze porady. :?:

Re: Elektryka

: 19 sty 2010, 19:36
autor: flapjck1
rada: zrob gruntowny przeglad elektryki :D


przerywacz pod maska jest od awarii albo kierunkow a za zegarami jest od kierunkow albo awarii - nigdy nie pamietam :P

kontrolki - diabli wiedza zobacz jak wyglada folia ze sciezkami za zegarami
bezpieczniki - 4 masz w "skrzynce" a jeszcze z 6 wisi po kablach

Re: Elektryka

: 19 sty 2010, 20:35
autor: lech
Chyba nie obedzie sie bez przegladu,a co do 4 bezpiecznikow to znalazlem na markfive,ale te 6 gdzie sa.Dwa widze kolo filtra powietrza-do czego sa?????i gdzi szukac reszty?????.Od kierunkow jest za zegarami -zdjalem koncowke i kierunki przestaly dzialac wiec ten pod maska jest od awari.

Re: Elektryka

: 19 sty 2010, 22:07
autor: TRIP
z tego co się orientuję to u mnie 2 zaraz za atrapą są od świateł drogowych

Re: Elektryka

: 19 sty 2010, 22:11
autor: markfive
Zdecydowanie przerywacz kierunkowskazów znajduje się pod zestawem wskaźników. Oryginalny w metalowej okrągłej obudowie powinien być zamocowany w znajdujacym się tam uchwycie. Przerywacz świateł awaryjnych "hazard" ma oryginalnie kształt prostokątnej puszeczki i znajduje się pod maską na przegrodzie w uchwycie w okolicy pomp sprzęgła i hamulca.
To było już pisane wcześniej (Flap), ale potwierdzam.
Powodem braku albo świateł awaryjnych albo kierunkowskazów może być wypracowany / uszkodzony wyłącznik klawiszowy świateł awaryjnych. Jest tak dlatego że w nim "zbiegają" się wszystkie przewody i następuje przełączanie obwodów tak by kierunkowskazy świeciły osobno lewy prawy lub razem.
Staram sie to tłumaczyc w miarę czytelny sposób.
Pozostałe problemy spróbuję wyjaśnić później. Popatrzę w schematy instalacji.
Może być problem z bezpiecznikami liniowymi.

Re: Elektryka

: 20 sty 2010, 01:25
autor: Sadam
Przeciwmgielnego zacznij szukać od tyłu, może się okazać, że już tam nic w środku nie ma tylko rdza, a jak jest to sprawdzisz czy prąd dociera)

jak nie dociera to winny może być właśnie bezpiecznik w okolicach filtra na przewodach (w Twoim roczniku chyba, nie było ich aż 6, ale głowy nie dam)

Z innych łatwych miejsc do sprawdzenia to czy jest prąd na włączniku przeciwmgielnych (koniecznie po zapaleniu świateł mijania, inaczej nie działa)

a w kwestii kontrolek: sprawdzić wtyk na czujniku i alternatorze, ścieżki na tyle budzików oraz samą wtyczkę wchodzącą w zegary - osobiście stawiam na wtyki, reszta jest w środku auta i raczej nie szwankuje, ale różnie bywa, a jeśli jeszcze ktoś rzeźbił elektrykę w tak zwanym międzyczasie to już całkiem wesoło może być

Re: Elektryka

: 20 sty 2010, 08:22
autor: sezar
Mam podobny problem. Tylko mnie zaginęło w akcji światło przeciwmgielne. Czyli w który miejscu jest bezpiecznik przeciwmgielnego ??

Re: Elektryka

: 20 sty 2010, 08:31
autor: lech
dzieki koledzy, zaczynam dzialac ide do boju :)

Re: Elektryka

: 20 sty 2010, 11:31
autor: markfive
Ciąg dalszy odpowiedzi dla lecha
Problem z awaryjnymi światłami : Znajdź bezpiecznik liniowy (w oprawce podobnej do zasilających kiedyś proste radia samochodowe) znajdujący się pod maską w okolicy obudowy filtra powietrza. Który ?
Ten do którego z jednej strony dochodzi przewód fioletowy z pomarańczowym paskiem a z drugiej brązowy. rozbierz oprawkę oczyść drobnym papierem ściernym końcówki stykowe. Sprawdź czy sprężynka nie zardzewiała iczy bezpecznik swobodnie sie w oprawce porusza i końcówki do niego dobrze stykają. Jeżeli przepalony wymień.

Re: Elektryka

: 20 sty 2010, 11:54
autor: markfive
sezar pisze:...w który miejscu jest bezpiecznik przeciwmgielnego ??
Bezpiecznik liniowy, pod maską w okolicy filtra powietrza. Który ?
Zasilanie + dochodzi przewodem niebieskim a wyjscie po bezpieczniku to niebieski z pomarańczowym paskiem.

Re: Elektryka

: 20 sty 2010, 22:28
autor: lech
Dzieki za porady,to co chcialem naprawilem, nie bylo by problemu gdyby po malowaniu samochodu pokazal sie elektryk a robil to pewnie blacharz lub lakiernik i takie sa konsekwencje ze kabelki laczy sie jak popadnie a tak na marginesie to miniaki-te starsze-maja slaba elektryke,moim zdaniem bezpieczniki powinny byc w kabinie ,moze jakosc koncowek przewodow powinna byc lepsza ???? ale co tam auto jest super posiadam je od niedawna wiec wszystko przedemna.Jesli jest jakis MINIAKOWIEC z Gdanska lub Trojmiasta to chetnie wymienilbym sie uwagami.Moj nr.Tel. 507-06-22-77 :lol:

Re: Elektryka

: 20 sty 2010, 22:44
autor: Mariuszo
Podłączę się do wątku. U mnie z awaryjnymi to jakaś grubsza sprawa. Kierunki działają bez problemu. Po włączeniu świateł awaryjnych kierunki świecą się światłem ciągłym. Jak wyłączę awaryjne, kierunki nie działają i muszę odczekać kilkanaście minut zanim wrócą. Po wrzuceniu wstecznego biegu światła cofania biorą zasilanie z przerywacza i mrugają jak kierunki. Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do Mini z 1987 roku. Mój przerywacz pod maską jest od kierunków. Sprawdziłem.

Re: Elektryka

: 20 sty 2010, 23:36
autor: mazak234
Lechu w okolicach trojmiasta jest nas dość sporo, monitoruj temat Trójspotów i wpadaj na kolejne :smile:

Re: Elektryka

: 21 sty 2010, 09:25
autor: markfive
Mariuszo pisze:...Po włączeniu świateł awaryjnych kierunki świecą się światłem ciągłym. Jak wyłączę awaryjne, kierunki nie działają i muszę odczekać kilkanaście minut zanim wrócą. Po wrzuceniu wstecznego biegu światła cofania biorą zasilanie z przerywacza i mrugają jak kierunki. ...Mój przerywacz pod maską jest od kierunków. Sprawdziłem.
Wszystko wskazuje na to, że instalacja była przerabiana lub została spięta nieprawidłowo. We wszystkich miniakach przerywacz kierunkowskazów znajduje się za licznikami wewnątrz auta a awaryjny pod maską. Dotyczy to modeli przed SPI. Później zrezygnowano z dwu przerywaczy na rzecz jednego już elektronicznego (w kwadratowej obudowie z tworzywa) który nadal znajduje się wewnątrz auta. W tym układzie (SPI) pracuje dodatkowo przekaźnik po to by po wyłączeniu zapłonu (na postoju) światła awaryjne działały.
Pulsujące światło cofania może być spowodowane brakiem dobrego połączenia z masą ( "minus" - nadwozie) oprawy tylnej lampy lub obydwu tylnych lamp.

Schematy instalacji znajdują się między innymi w niebieskim manualu Haynesa. Są pomocne, ale do korzystania z nich niezbędna jest również podstawowa wiedza z zakresu elektrotechniki samochodowej (spotkałem się z np. z błędem rysunku linii połączeń aparatu zapłonowego który powoduje zwarcie i w efekcie zniszczenie przerywacza stykowego)

Re: Elektryka

: 22 sty 2010, 14:23
autor: Wódz
Witam.
Zniknęły mi światła mijania. Czy mijania maja inny bezpiecznik niż postojowe? a jesli tak to gdzie jest? Włącznik jest dobry styki przeczyszczone, żarówki dobre.