Pierwsze modyfikacje w MINI R56

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

ress
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 124
Rejestracja: 29 mar 2009, 23:45
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wawa

Pierwsze modyfikacje w MINI R56

Post autor: ress »

Czytaliście http://moto.pl/MotoPL/1,88389,7465913,M ... miany.html ?

Nawet takie modele jak MINI czasem potrzebują małych zmian. Początek nowego roku okazał się idealnym momentem dla kultowego malucha

Nowości w MINI dotyczą przede wszystkim gamy jednostek napędowych. Podstawowy 1,4 l (95 KM) zostanie zastąpiony silnikiem 1,6 l o delikatnie większej mocy (98 KM). Urósł również maksymalny moment obrotowy (153 Nm zamiast 140 Nm).

Mimo niewielkiego wzrostu dwóch parametrów, MINI potrafi osiągnąć pierwszą "setkę" w 10,5 s, czyli o cztery dziesiątki lepiej od obecnej wersji. Prędkość maksymalna pozostaje niemal identyczna 186 km/h (wcześniej 185 km/h). MINI One potrafi przy tym zadowolić się średnim spalaniem na poziomie 5,4 l/100 km. Co ciekawe dla tego silnika nadal w opcji znajdzie się możliwość obniżenia mocy do 75 KM. To jedyny dodatek, który powoduje obniżenie ceny samochodu.

Nowe serce trafi nie tylko do podstawowego MINI One. Amatorzy większych wrażeń częściej wybierają wersje Cooper lub Cooper S. Ten pierwszy obecnie dysponuje mocą 120 KM, po modernizacji zyskał zaledwie 2 KM (122 KM). Maksymalny moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie - 160 Nm. Po takich informacjach trudno spodziewać się lepszych osiągów.

W modelu Cooper S silnik po modyfikacjach może pochwalić się wartością 184 KM. Podniesienie mocy było efektem zastosowania turbosprężarki typu Twin-Scroll, bezpośredniego wtrysku paliwa oraz pełnej kontroli nad stopniem uchylania zaworów. Większa o 9 KM moc w stosunku do poprzednika nie była jednak najważniejsza dla konstruktorów. Dużo więcej pracy poświęcono ograniczeniu średniego spalania. Konsekwencją tego było osiągnięcie wyniku 5,8 l/ 100 km. Polepszono przy tym emisję CO2 z 149 g do 136 g.

Zmiany silnikowe dotyczą wszystkich wersji nadwoziowych. Dodatkowo producent przewidział bardziej rozwinięte możliwości indywidualizacji swoich samochodów.

Nowy cennik już wkrótce powinien pojawić się w salonach, samochody natomiast dotrą do nas najwcześniej w marcu.

+ kilka fotek w artykule.

Ciekawe czy rzeczywiście te zmiany w S sa warte ich przeprowadzenia - czy jest roznica w prowadzeniu i spalaniu? Te 5,8l/100km to chyba jak na swiatlach stoi z wylaczonym silnikiem :) No ale zobaczymy zobaczymy...


A tu Motodziennik z 19.01.2010 - są wzmanki i vidoe o countrymanie/crossmanie MINI:
http://moto.pl/MotoPL/10,90142,7469324, ... .html?bo=1
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pierwsze modyfikacje w MINI R56

Post autor: icemac »

ten kameleon na tej fotce to jakis paskudny jest :razz:

ale furaka będziesz miał, że aż strach sie bać :mrgreen:
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pierwsze modyfikacje w MINI R56

Post autor: 137jastr »

Witek pisze:
icemac pisze:ten kameleon na tej fotce to jakis paskudny jest :razz:


A widziałeś ładnego kameleona :?:
Dla mnie to strzał kulą w płot przez MINI.
W.


N I E S T E T Y K....jak to bywa z karykaturą...oryginał ma się najlepiej.
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
ODPOWIEDZ