Strona 1 z 1

Kilka pytan odnosnie MINI

: 22 sty 2010, 14:58
autor: filipekkk
Witam,

Jak latwo zauwazyc jestem nowy na forum :)
Otoz od zawsze podobaly mi sie klasyczne MINI (zwlaszcza czerwone z bialymi detalami).
W zwiazku z planowanym zakupem mialbym kilka pytan - na ktore raczej nie znalazlem odpowiedzi przegladajac forum.

1. Przy zalozeniu, ze kupie Mini do odrestaurowania, czyli w cenie 4-9k zł ile przewidywalnie moga kosztowac nastepujace naprawy (liczac same czesci bez robocizny):
- remont silnika
- remont zawieszenia
- wymiana ukladu hamulcowego na tarczowy
- dokupienie czesci karoserii nienadajacych sie do naprawy
- elektryka

2. Jakie osiagi maja silniki 1.3 i 1.0? Zalezaloby mi raczej na dynamicznej jezdzie.

3. Jakim rocznikiem i silnikiem najlepiej sie zainteresowac? Na pewno nie iteresuje mnie nic mloszego niz 1990.

4. Mam 187cm wzrostu, tak wiem mowie o Mini ale zmieszcze sie? :)

5. Minimalny budzet jakim powinienem dysponowac aby doprowadzic do bardzo dobrego stanu Miniaka to?

6. Nigdy nie jezdzilem Mini. Jestem z Wroclawia, wiec czy bylby ktos maniakalnie zakochany w autku w stanie mnie przwiezc? Albo chodziaz dac obejrzec swoje auto, podotykac, zajac pozycje drivera? :)


Dziekuje z gory bardzo za wszytskie odpowiedzi :)

Pozdrawiam
Piotrek

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

: 22 sty 2010, 17:29
autor: Sadam
rakowa 56a, od pon do pt miedzy 10 a 17, zapraszam :wink: wszystkiego się dowiesz :) 600-248-184

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

: 22 sty 2010, 17:30
autor: Marci-n
Zacznijmy od początku. Cen nie da się ot tak powiedzieć, bo to zależy co i ile będziesz wymieniał. Jednak kiedyś jak liczyłem spory wariant wymiany blach, remontu silnika malowania, zawieszenie to wyszło mi że 15000 można się spokojnie ze wszystkim zmieścić, ale to jak pisałem wszystko zależy od stanu. Koledzy mówią, że remont mini gruntowny to koszt rzędu 25-30 tys. Jednak wszystko zależy od tego jaki jest stan i nie da się zgeneralizować.
Jeżeli chodzi o osiągi, to wszystko zależy od tego na co jesteś nastawiony, mini może być bardzo dynamiczny, jednak będzie to okupione wysokim spalaniem.
Przechodząc do kolejnego pytania to interesuj się wersjami z silnikiem 1300 teoretycznie lepsze są na wtrysku, jednak na gaźniku można zrobic więcej tańszych modyfikacji podnoszacych osiągi. Rocznik nie ma większego znaczenia w tym przedziale to zależy tylko od tego czy chcesz na gaźniku czy na wtrysku gaźnik początek lat 90 wtrysk to już zależy czy spi czy mpi.
Co do wielkości, to spokojnie autko jest wystarczająco wysokie :D niektórym narzekają, że przednie fotele mają małą regulację w tył, ale sa przedłużki. Zależy od preferencji.
Co do budżetu patrz punkt 1 wsio zalezy co jest do zrobienia i ile potrafisz sam zrobić, jednak ja szacuje, że trzeba poświęcić przynajmniej 20 tys ( z zakupem mini- kompleksowy remont silnika ok 4000 malowanie 3000 czyli na remont blacharski zostaje ok.8 tys). Tutaj będzie pewnie lawina komentarzy ze stony kolegów. Pewnie mają rację, bo też pewnie w którymś momencie podczas remontu będę chciał dobrze doinwestowac miniaka:)
Na pewno kogoś znajdziesz, żeby obejrzeć autko. Powiem Ci tak ja im więcej jeżdzę tym autkiem tym bardziej jestem w nim zakochany.

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

: 22 sty 2010, 18:12
autor: LUPER
Ad 1.
propozycja samochodu:
http://www.forum.mini.org.pl/viewtopic. ... b284#55199
- remont silnika i zawieszenie Ci odpada
- remont lakierniczo-blacharski całościowy to koszt od 8000 do 15000
- naprawę elektryki ciężko określić, w zależności od zakresu naprawa


http://otomoto.pl/mini-cooper-1300-C9692978.html
w tym przypadku to niewiele widać na fotkach ale cena dość atrakcyjna na pierwszy rzut oka

- hamulce bębnowe z przodu były montowane do ok 84roku, koszt przeróbki to z 1000zł

ad 2. Osiągi: to zależy wszystko na jaki egzemplarz trafisz, można trafić na dobrą litrówkę a i słabe 1,3 więc sugeruje Ci koniecznie przejażdżkę egzemplarzem na który będziesz się decydował

ad3. Bardziej bym się sugerował stanem technicznym niż rokiem produkcji
Aczkolwiek w skrócie:
- do 84r hamulce bębnowe z przodu i koła o rozmiarze 10"
- od 89r montowane było wspomagania hamulców-servo
- 91rok to koniec litrówek i koniec gaźnikowców, a początek spi (pojedynczy wtrysk) z dwoma rodzajami mocy 53KM i 63KM
- od 96r tylko 1,3 o mocy 63KM i na podwójnym wtrysku i zmiana montażu chłodnicy na równolegle do grilla, dodatkowo poduszka powietrzna w kierownicy.
To tak najkrócej jak można z charakteryzować zmiany na przełomie lat

Ad4. Zmieścisz się, ale według mnie od razu przyda Ci się kit umożliwiający dalsze osunięcie fotela.

Ad5. 15 tyś na początek powinno wystarczyć żeby kupić i ogarnąć dany egzemplarz do jazdy

pozdrawiam Luper

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

: 23 sty 2010, 11:38
autor: filipekkk
Dzieki bardzo za wszytskie odpowiedzi :)

Mam juz zaproszenie na ogledziny z wroclawia, jak skorzystam to bede myslec co dalej :)

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

: 23 sty 2010, 12:13
autor: TRIP
LUPER pisze: - od 96r tylko 1,3 o mocy 63KM i na podwójnym wtrysku i zmiana montażu chłodnicy na prostopadle do grilla, dodatkowo poduszka powietrzna w kierownicy.

na równolegle do grilla ;P

Re: Kilka pytan odnosnie MINI

: 23 sty 2010, 15:37
autor: LUPER
oczywiście ma być równolegle, już poprawiłem