kamil_0793 pisze:...pokazuje, że jest pełny zbiornik, a po pięciu minutach nagle wskazówka opada do minimum. Kiedy jeżdżę na oparach to wskazówka podnosi się minimalnie
1.Trzeba sprawdzić działanie wskaźnika czyli elementu który znajduje się w 'zegarach"
Jak to zrobić ?
Odłączyć przewód czujnika ( zbiornik paliwa od strony bagażnika końcówka z szerszą wsuwką kolor przewodu zielono / czarny)
2. Włączyc zapłon - wskazówka powinna pozostać na pozycji E (empty - pusty)
3. Dotknąć końcówkę przewodu czujnika do "masy" zbiornika (bez obawy żadne zwarcie nie nastąpi)
4. W tym momencie wskazówka zegara paliwa powinna iść do góry aż do końca skali do pozycji F (full - pełny) i być w tym miejscu aż do odłączenia przewodu od masy.
5. Po odłączeniu przewodu wskazówka opada na E. Jeżeli tak się to dzieje to wskaźnik jest OK. Nie zapomnieć o wyłączeniu zapłonu.
Prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik poziomu paliwa w zbiorniku
Jak to sprawdzić ?
1. Wymontować czujnik ze zbiornika. Oczywiście najpierw opróżnić zbiornik z paliwa przynajmniej do poziomu poniżej otworu w którym zamocowany jest czujnik. Zamocowany jest przy pomocy pierścienia który należy obrócić i w ten sposób odbezpieczyć.
2. Po odłączeniu przewodów masa (czarny) i pomiar (zielono / czarny) ostrożnie podważyć podstawę czujnika i odpowiednio manewrując podstawą wyciągnąć na zewnątrz. Czujnik ma długi wygięty pręt (drut) na końcu którego zamocowany jest pływak z tworzywa.
3. Mając już cały czujnik na wierzchu podłączyc końcówki z powrotem na swoje miejsca. Zamienić sie nie da bo różnią sie szerokością wsuwek.
4. Włączyć zapłon i zmieniając położenie drutu pływaka w całym jego zakresie pracy obserwować jak zachowuje się wskazówka poziomu paliwa w zegarach
5. Moze byc potrzebna pomoc drugiej osoby przy obserwcji wskaźnika. Każde nowe położenie drutu powino odpowiadac odpowiednio położeniu wskazówki.
6. Jeżeli po "drodze" są jakiekolwiek przerwy w działaniu i wskazówka nagle opada - bankowo czujnik a konkretnie element oporowy i ślizgacz opornika są uszkodzone i cały czujnik trzeba wymienić na nowy.
7. Amatorom tanich "druciarskich" napraw absolutnie odradzam wszelkie próby naprawy tego elementu we własnym zakresie. Element znajduje się w "
zbiorniku z benzyną" i ewentualne złe połączenie elektryczne może być niebezpieczne w skutkach.
8. Absolutnie nie wolno podłączać do czujnika żadnego przewodu + (plus) połączonego bezpośrednio z akumulatorem lub instalacją.
Czasami zdarza się uszkodzenie pływaka czujnika. Gdy pływak całkiem spadnie z drutu wskazówka zawsze pokazuje E.
Gdy pływak ma małą dziurkę może dostawać sie do niego paliwo i po napełnieniu będzie opadał na dno. Teoretycznie gdy już jest na dnie to paliwo może z niego wyciekać i po zatankowaniu sytuacja sie powtórzy.
Do sprawdzenia i tak trzeba wymontowac czujnik. Pływak sprawdzić - czy nie ma w nim paliwa (poruszać na boki) ewentualnie gdy nie jest to widoczne wsadzić go do naczynia z ciepłą prawie gorącą wodą. Jak jest dziurawy pokażą się bańki powietrza.
Działaj / sprawdzaj i daj znać o efektach.