Magda Kaczor pisze:...Znający się na rzeczy i dobry mechanik z okolicy też by się przydał.
Myslę, że nie też ale przede wszystkim potrzebny jest mechanik który rozezna sprawę i postawi prawidłową diagnozę.
To jest apel do kolegów z forum z okolic miejsca zamieszkania Magdy, odezwijcie się i pomóżcie.
Niestety nie da się naprawić samochodu przy pomocy prostych rad udzielanych na forum bo prawdopodobnie nie chodzi o naciśnięcie jakiegoś przycisku, czy dokręcenie śrubki znajdującej się w punkcie x lub y. Przyczyn takiej usterki może być bardzo wiele.
Jeżeli bedą już jakieś konkretne informacje o usterce i jej umiejscowieniu : sprawy elektryczne / paliwowe, przynajmniej zbliżające nas do rozwiazania problemu chętnie odpowiem w miarę mozliwości jak to naprawić
Tak na pierwzszy ogień trzeba sprawdzić układ paliwowy. Skoro jest to silnik 998 (mini 1000) no to jest gaźnikowy. Może zaworek w komorze pływakowej nie trzyma i silnik się zalewa. Postoi trochę paliwo odparuje więc zapali i znów się zalewa.
Może zatkane jest odpowietrzenie zbiornika paliwa. Jezeli tak, spróbować odpalić z odkreconym korkiem zbiornika jezeli nie bedzie gasł to moze być to.
Nie wiadomo co było grzebane w silniku wcześniej przed sprzedażą. moze być i tak, ze po wymianie uszczelki pod głowicą źle wyregulowano (albo wcale) luzy zaworów. Przy zbyt małych luzach silnik bedzie zatrzymywał się gdy się nagrzeje bo luzy skasuja się do zera. Jak ostygnie zapali ale sytuacja sie powtórzy gdy się znów nagrzeje.
Wiecej na razie nie wymyslę