Strona 1 z 1

obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

: 16 mar 2010, 14:08
autor: DAREK100
witam
w moim miniaku jak zapewniał poprzedni niemiecki właściciel jest obniżone zawieszenie. samochód rzeczywiście siedzi niżej od normalnego miniaka. chciałbym sprawdzić czy jest to rzeczywiście zasługa celowego zabiegu czy raczej zużytych gruszek.
co powinienem zmierzyć? długość jakiego elementu zawieszenia?

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

: 16 mar 2010, 15:17
autor: Konrad K_2
a masz tam hi-lo czy nie?

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

: 16 mar 2010, 16:56
autor: Sadam
najprościej będzie w tylnym zawieszeniu... zdejmiesz koło i będzie widać czy jest tam hi-low czy nie, a przy okazji możesz zmierzyć długość amortyzatora przy podniesionym aucie

jedna rzecz to właśnie regulatory a druga że oprócz nich można założyć np. spaxy które przeznaczone są do obniżonych miniaków czyli jak przypuszczam są krótsze od seryjnych amorów, długość seryjnych mogę zmierzyć

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

: 16 mar 2010, 17:38
autor: flapjck1
obnizenie zawieszenia bylo tez realizowane przez krotsze "lejki"

ale sadze ze po prostu ma uklepane gruszki :P

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

: 16 mar 2010, 20:07
autor: DAREK100
nie mam hi-low
amortyzatory to żółte regulowane spax'y, zmierzyłem długość amora przy aucie stojącym na kołach, od śruby górnej do dolnej mocującej amora jest ok 23cm
auto "siedzi" niżej regularnie i symetrycznie na wszystkich kołach

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

: 16 mar 2010, 20:07
autor: se7ven
Można również przez sworzeń, który ma dwa ranty.
Zmierzyć musisz na wymontowanym amortyzatorze. Różnica wynosi ok. 2cm jeżeli dobrze pamiętam.

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

: 16 mar 2010, 20:31
autor: Sadam
przy aucie stojącym na kołach amor nie jest do końca rozciągnięty, przedni nawet przy podniesionym aucie nie jest, tylny raczej tak, bo na tyle to amor trzyma całość, żeby nie wypadła