Na oficjalnej stronie Mini Spares w opisie produktu C-AJJ4022 Czterotłokowe zaciski aluminiowe do tarcz 8,4 cala jest zamieszczona informacja. Cytuję tylko interesujące nas fragmenty :
1.Kit includes pad retaining clips and pins, but not brake pads. - jasno z tego wynika że do zestawu nie wchodzą klocki hamulcowe.
2.After fitting is complete you will note that the brake pads overhang the disc by approx 8mm,
- też zwracaja uwagę że seryjne klocki stosowane do seryjnych zacisków po założeniu do tych aluminiowych bedą wystawać co sugeruje, że nie są odpowiednie.
Owszem nie ma informacji gdzie są dostępne i jakie powinny być klocki właściwe. Ale nie można w czambuł wszystkiego dołować i twierdzić, że ten zestaw to bubel bo informacja o klockach i problemie jest dostępna już przed decyzja zakupu. Nie są to części seryjne tylko tuningowe. Mini Spares ich nie produkuje tylko sprzedaje.
Kazda modyfikacja jest związana z koniecznością dopasowywania części pochodzących od róznych producentów. W tym wypadku przy montażu z pewnością od razu była widoczna różnica i należało klocki dopasować lub poszukac innych które pasują bez przeróbki.
W ogóle to idąc tym tropem można prawdopodobnie wymieniać setki części jako buble które do niczego sie nie nadaja i do niczego nie pasują i są g... warte
Problem zaczyna sie już w momencie decyzji zakupu części. Jeżeli ma pasować i mieć jakość zbliżoną do montażu fabrycznego to trzeba kupować części oryginalne a nie tanie zamienniki. Z częściami tuningowymi jest jeszcze większy problem bo produkuja je różne małe firmy, zamawiane są również w Chinach u tanich producentów ( nawet gaźniki robione jako zamienniki WEBER DCOE) części te zaspokajają w pierwszej kolejności zapotrzebowanie na dobre samopoczucie właściciela auta i możliwość umieszczenia na samochodzie wykazu - listy tych części dla zadania szyku na zlotach czy w opisach aut.
Z prawdziwym tuningiem ma to niewiele wspólnego. Klienci klasycznych mini nie stanowią obecnie liczącego sie odbiorcy części tuningowych najwyższej jakośći które musiały by być siłą rzeczy bardzo drogie przy niskiej ilościowo produkcji.
Niestety musimy pogodzic sie z faktem, że dostępne części które pomimo swojej nie najwyższej jakości i tak dla nas są drogie trzeba traktować jako półfabrykaty które wymagają przed montażem kontroli wymiarów, indywidualnego dopasowania i dostosowania do siebie elementów pochodzących od różnych producentów. I nie łudźmy się, że przy użyciu tych części będziemy budować 120 KM silniki, skrzynie wytrzymujące 150 Nm, kuloodporne zawieszenia i hamulce działajace jak Brembo w Porsche
POPIERAM akcję pokazywania i opisywania na forum problemów jakie można napotkać przy montażu czy też wskazówek jak "poprawić" dostępne części by przedłużyc ich trwałość lub zapewnić właściwą współpracę z innymi elementami.
NIE POPIERAM natomiast totalnej krytyki (tylko dla samej krytyki) wszystkiego co produkowane jest w Anglii czy jakimkolwiek innym kraju bez odniesienia tej oceny do poziomu klasy w tym wypadku samochodu. Klasyczne mini nawet wypasione skórą, drewnem i pseudo chromami nigdy nie było pod względem jakości samochodem wysokiej klasy i nawet montowane w fabryce nowe części nie były trwałe i niezawodne. Części które są obecnie dostępne produkowane są głównie dla celów "utrzymania przy życiu" aut pozostajacych w rękach pasjonatów.
O ile się orientuję producent samochodu ma obowiązek utrzymywania zapasów oryginalnych części do 7 lat po zakończeniu produkcji modelu. Praktycznie więc lepiej już nie będzie. Jedynym źródłem zaopatrzenia pozostaną więc i tak firmy takie jak Mini Spares Mini Sport i podobne.
Skonczyłem wiecej (dzisiaj) wk... nikogo nie będę Wracam spowrotem ...na drzewo