Strona 1 z 1
Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 11:00
autor: mpc
Witam, wczoraj kupilem MINI Cooper S (grudzien 2004) wczesniej zrobilem przeglad na stacji diagnostycznej jak i w serwisie BMW. Wszystko jest super poza tym ze przy malych predkosciach w miescie jak sa na drodze nie rownosci czuje na kierownicy ze samochod znosi (zazwyczaj na lewa strone). Przy duzych predkosciach badz jak jest rowna droga nie odczuwam tego zupelnie. Auto ma felgi 17'' i opony run flat. Sprawdzalem ciesniene opon i po ustwieniu wedlug instrukcji wydaje mi sie ze jest troche lepiej ale problem dalej wystepuje. Co proponujecie? Sproboje wywazyc kola moze to pomoze, wydaje mi sie jednak ze jakby nie byly wywazone to problem wystepowal by takze przy duzych predkosciach.
Re: Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 11:12
autor: Voyth
Ja proponuje wyważyć lub jeśli to nie pomoże zrobić geometrię.
Może tak być, że tylko przy pewnych prędkościach ściąga. Kiedyś o tym pisałem
Pokaż swojego MINIaka w galerii i zapraszamy na spotkanie pod IKEA 10.04
Re: Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 12:06
autor: mpc
Witam, pokaze jak umyje go i zrobie fotki ;P Bylem w warszatcie i powiedzieli mi ze wywazenie kol to raczej nie ma nic do rzeczy i zebym sprobowal zamienic tylnie kola z przednimi, co myslicie? I tak chcialem to zrobic bo przednie maja ciutke mocniej zuzyty bieznik
Re: Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 12:11
autor: Voyth
Bieżnik ma tutaj zerowy wpływ... mam to samo i ostatnio jak zmieniałem opony, to mi panowie powiedzieli, że to nie ma wpływu na zachowanie, że nawet jeśli jedna opona ma gorszy bieżnik niż pozostałe 3 to nie będzie ściągać. I nie ściąga
Nie słuchaj nikogo, bo w warsztacie dużo mówią... Historie warsztatowe odłóż na bok i wyważ te koła, wtedy będziesz miał pewność
Re: Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 12:52
autor: mpc
Voyth pisze:Bieżnik ma tutaj zerowy wpływ... mam to samo i ostatnio jak zmieniałem opony, to mi panowie powiedzieli, że to nie ma wpływu na zachowanie, że nawet jeśli jedna opona ma gorszy bieżnik niż pozostałe 3 to nie będzie ściągać. I nie ściąga
Nie słuchaj nikogo, bo w warsztacie dużo mówią... Historie warsztatowe odłóż na bok i wyważ te koła, wtedy będziesz miał pewność
no okej moze bieznik nie ma nic wspolnego ale wywazenie chyba tym bardziej, bo nie wywazone kola objawiaja sie drganiem na kierownicy a nie sciaganiem przeciez...
P.S z tego co wczytalem zamiana kol (tyl-przod) moze pomoc ze wzgledu na felgi a nie bieznik ;P
Re: Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 18:48
autor: speedfight
jeśli ktoraś przednia felga będzie delikatnie krzywa to będzie cie ściągać. ale tez możesz czuć wibracje przy ostrzejszym ruszaniu.
Re: Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 19:59
autor: mpc
wymienilem felgi (przod-tyl), sprawdzalem z wylaczonym DSC, dalej to samo, w czwartek jade na geomterie. Z tego co zauwrzylem ze czuc to najbardziej jak sa koleiny + hamowanie. Pytanie do tych co maja MCS czy to nie jest tak ze z jego twardym zawieszenim plus duzymi kapciami i felgami on tak poprostu reaguje? Moje odczucia sa wtedy takie jakby auto samo skrecalo kierownica czasem
Re: Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 21:33
autor: neykon
mpc pisze:wymienilem felgi (przod-tyl), sprawdzalem z wylaczonym DSC, dalej to samo, w czwartek jade na geomterie. Z tego co zauwrzylem ze czuc to najbardziej jak sa koleiny + hamowanie. Pytanie do tych co maja MCS czy to nie jest tak ze z jego twardym zawieszenim plus duzymi kapciami i felgami on tak poprostu reaguje? Moje odczucia sa wtedy takie jakby auto samo skrecalo kierownica czasem
w moim MCSie na niskim biegu i gazie w podłodze na każdej nierównej drodze wyrywa mi kierownice
Jeśli przy hamowaniu masz taki efekt to sprawdził bym także klocki, może któryś "wolniej" łapie. A geometrie sprawdź niestety polskie drogi rozpieprzają łączniki, sworznie no i amory.
Re: Znosi auto przy malych predkosciach?
: 30 mar 2010, 22:21
autor: flapjck1
PRZEZ opony MOZE sciagac!
ale zeby wyeliminowac/sprawdzic opony jako przyczyne rotacje trzeba robic wg nastepujacego schematu:
LP >> PT
PP >> LT
LT >> PP
PT >> LP
tylko takie przekladanie ma sens
POPARTE KILKULETNIA praktyka warsztatowa