temat poprawy osiagow powraca jak bumerang!
: 21 maja 2010, 15:38
Witam forumowiczów!
Mam pytanko, do was a w szczegolnosci do Marka (MarkFive) jako fachowca.
Czy ktokolwiek z was mial okazje natchnac sie na rzecz opisana ponizej. Byc moze nie tylko slyszeliscie o tym, ale ktos z was ma to juz zamontowane i moglby udzielic informacji.
Sprawa dotyczy programowalnego ECU ktore odnalazlem googlujac. Wiem ze takie rzeczy istnieja na rynku, jednak ta wydaje sie byc wyjatkowo prosta w obsludze.
Jest to programowalny ECU, ktory wg producenta mozna zastosowac w mini bez zadnych przeszkod.
Jak wiadomo od czasu zastapienia gaznikow wtryskiem pojawily sie problemy z modyfikacjami mini. Mini ECU jest wyjatkowo oporny na jakiekolwiek ulepszenia i zmiany, jest o wiele bardziej skomplikowany niz te ECU montowane w autach innych producentow w tym czasie. Dlatego do niedawna nikt nie podjal sie modyfikacji mini SPI or MPI, poza zastapieniem wtryskow gaznikiem.
Czy sadzicie ze zastepujac standardowe ECU tym nowym i przy pomocy oprogarmowania mozna poprawic wyraznie osiagi? Z moich informacji standardowe mini po wyjeczaniu z zakladow ustawione bylo na tzw. oby wrocic do domu, oszczednych i bezpiecznych osiagach. Chcac poprawic je nalezalo by zmienic ECU i usatwic wartosci na podrasowane.
Domyslam sie ze nawet jesli wymienimy to ECU to osiagniete wyniki sa ograniczone, i jezeli mamy zamiar poprawic je jeszce bardziej to nie obedzie sie bez ingerencji w silnik.
Zalaczam link do strony dystrybutora tych urzadzen.
http://www.calverst.com/shopopen.htm
Po zalogowaniu sie na stronke CALVERA jezeli chce sie poczytac i obejrzec ECU nalezy kliknac na IGNITION po lewej
Ja wkleje tutaj opis zalaczony przez dystrybutora (dla tych leniwszych) , niestety po angielsku. Zdjecie chyba nie przeszlo
UMS ECU for Single Point Injection Minis, single loom plug
£495.00
As tested in Mini Magazine, issue 154, December 2008 this ECU has been designed and developed by three very enterprising and capable German Mini fanatics. Named 'UMS' (Ultimate Mini Squirt) because it is fully owner/user programmable using the renowned Mega-Squirt software. The UMS allows you to get the very best from you SPi, and more importantly, allow you to modify your SPi engine to produce far more than the standard ECU limiting 81-83BHP at best. One thing that became obvious when testing this unit is that a large number of SPi cars are running on the 'default' program set in the ECU - the 'get you home' set-up. Consequently the engine is being over-fuelled all the time and the ignition advance is held back. this very seriously adversley affect power output and performance, let alone giving terrible fuel consumption figures. The UMS comes complete with weatherproof USB cable and a start up program installed based on the standard Rover porogram. You take it from there after downloading the Mega-Squirt software. It is a REAL direct replecement plug and ply ECU. You simply remove you existing ECU, drill the screw holes in teh mounting feet on the UMS, plug it in, mount it up and away you go. This uint is for the single loom plug type (NOTE - twin plug is pictured for the meantime).
Pzdrawiam i zycze udanego sezonu
Maciej
Mam pytanko, do was a w szczegolnosci do Marka (MarkFive) jako fachowca.
Czy ktokolwiek z was mial okazje natchnac sie na rzecz opisana ponizej. Byc moze nie tylko slyszeliscie o tym, ale ktos z was ma to juz zamontowane i moglby udzielic informacji.
Sprawa dotyczy programowalnego ECU ktore odnalazlem googlujac. Wiem ze takie rzeczy istnieja na rynku, jednak ta wydaje sie byc wyjatkowo prosta w obsludze.
Jest to programowalny ECU, ktory wg producenta mozna zastosowac w mini bez zadnych przeszkod.
Jak wiadomo od czasu zastapienia gaznikow wtryskiem pojawily sie problemy z modyfikacjami mini. Mini ECU jest wyjatkowo oporny na jakiekolwiek ulepszenia i zmiany, jest o wiele bardziej skomplikowany niz te ECU montowane w autach innych producentow w tym czasie. Dlatego do niedawna nikt nie podjal sie modyfikacji mini SPI or MPI, poza zastapieniem wtryskow gaznikiem.
Czy sadzicie ze zastepujac standardowe ECU tym nowym i przy pomocy oprogarmowania mozna poprawic wyraznie osiagi? Z moich informacji standardowe mini po wyjeczaniu z zakladow ustawione bylo na tzw. oby wrocic do domu, oszczednych i bezpiecznych osiagach. Chcac poprawic je nalezalo by zmienic ECU i usatwic wartosci na podrasowane.
Domyslam sie ze nawet jesli wymienimy to ECU to osiagniete wyniki sa ograniczone, i jezeli mamy zamiar poprawic je jeszce bardziej to nie obedzie sie bez ingerencji w silnik.
Zalaczam link do strony dystrybutora tych urzadzen.
http://www.calverst.com/shopopen.htm
Po zalogowaniu sie na stronke CALVERA jezeli chce sie poczytac i obejrzec ECU nalezy kliknac na IGNITION po lewej
Ja wkleje tutaj opis zalaczony przez dystrybutora (dla tych leniwszych) , niestety po angielsku. Zdjecie chyba nie przeszlo
UMS ECU for Single Point Injection Minis, single loom plug
£495.00
As tested in Mini Magazine, issue 154, December 2008 this ECU has been designed and developed by three very enterprising and capable German Mini fanatics. Named 'UMS' (Ultimate Mini Squirt) because it is fully owner/user programmable using the renowned Mega-Squirt software. The UMS allows you to get the very best from you SPi, and more importantly, allow you to modify your SPi engine to produce far more than the standard ECU limiting 81-83BHP at best. One thing that became obvious when testing this unit is that a large number of SPi cars are running on the 'default' program set in the ECU - the 'get you home' set-up. Consequently the engine is being over-fuelled all the time and the ignition advance is held back. this very seriously adversley affect power output and performance, let alone giving terrible fuel consumption figures. The UMS comes complete with weatherproof USB cable and a start up program installed based on the standard Rover porogram. You take it from there after downloading the Mega-Squirt software. It is a REAL direct replecement plug and ply ECU. You simply remove you existing ECU, drill the screw holes in teh mounting feet on the UMS, plug it in, mount it up and away you go. This uint is for the single loom plug type (NOTE - twin plug is pictured for the meantime).
Pzdrawiam i zycze udanego sezonu
Maciej