centralny wydech

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

centralny wydech

Post autor: Mayon »

Witam chłopaki mam takie pytanko czy do centralnego wydechu (wersja z jednym tłumikiem) można dołożyć jeszcze jeden, ponieważ przy dłuższych wycieczkach bywa dokuczliwe to "buczenie" :) chodzi mi o to czy zamontowanie 2 tłumika nie wpłynie jakos negatywnie na to wszystko, dzięki za sugestie i podpowiedzi
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: centralny wydech

Post autor: se7ven »

Załóż z Seata Ibizy 1,4 pierwszy przelotowy, pasuje idealnie w tunel. Nic nie stracisz na osiągach a dB będą niższe. Koszt jest niewielki.
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: centralny wydech

Post autor: Mayon »

no własnie o to mi chodziło :) dzięki za podpowiedź
Awatar użytkownika
g00dMan
Wiarus
Wiarus
Posty: 589
Rejestracja: 14 wrz 2009, 10:44
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: centralny wydech

Post autor: g00dMan »

Trochę podłączę się pod temat co by nie zakładać osobnego...

Czy istnieją przeciwwskazania do wywalenia katalizatora w SPI?
Zdaję sobie sprawę że miniak będzie mniej "eco" no i ewentualnie podczas przeglądu może diagnosta robić problemy.
Ale jak to wygląda od strony użytkowania / działania miniaka?
goora

Re: centralny wydech

Post autor: goora »

Możesz usunąć katalizator bez żadnych konsekwencjii, a jedynym problemem może być upierdliwy diagnosta.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: centralny wydech

Post autor: monsterk »

w serii znika moment obrotowy, tzn miniak przestaje ciągnąć tak jak było wcześniej
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: centralny wydech

Post autor: markfive »

monsterk pisze:w serii znika moment obrotowy, tzn miniak przestaje ciągnąć tak jak było wcześniej

Czy dzieje się tak po usunięciu katalizatora i wstawieniu w to miejsce łącznika (rury o tej samej średnicy jak wlot / wylot) czy po zastąpieniu oryginalnego układu o małych średnicach rur układem o wiekszej średnicy z przelotowym tłumikiem / tłumikami. ?

Spostrzeżenie o spadku momentu (myślę, a nie o jego zaniku) jest interesujące i być może słuszne chociaż w przypadku innych aut spotkałem się z opiniami, że po usunięciu kata moment w pewnym zakresie wzrasta.
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: centralny wydech

Post autor: Mayon »

tłumik od ibizy zamontowany i własnie o to mi chodziło by mruczał ładnie, a głowa nie bolała :) dzięki jeszcze raz za pomoc
Awatar użytkownika
g00dMan
Wiarus
Wiarus
Posty: 589
Rejestracja: 14 wrz 2009, 10:44
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: centralny wydech

Post autor: g00dMan »

@ monsterk
"w serii" to znaczy w fabrycznym układzie? dobrze rozumiem?

Może zapytam konkretnie. Przymierzam powoli się do remontu całego ukł. wydechowego no i na Mini Spares zauważyłem TAKI kit - czy w nim, wsadzonym do SPI brak katalizatora będzie problemem? ;)
Chyba że z innych powodów ten kit jest kiepski to proszę o info ;)
Ostatnio zmieniony 13 cze 2010, 16:41 przez g00dMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: centralny wydech

Post autor: Szolders »

Ja włożyłem do swojego MPi LCB i jednopuszkowy, centralny RC40 wyrzucając katalizator i nic się złego nie dzieje. Fakt, auto chodzi głośniej...na tylnej kanapie po 150km ponoć buczenie zaczyna denerwować ale z przodu jest całkiem miło ;)
Back on the road...
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: centralny wydech

Post autor: se7ven »

Witek pisze:Ten Kit nie jest do SPi. Musisz mieć wejście na sondę lambda w kolektorze wydechowym.
W.

Można wspawać pierścień do wkręcenia sondy w środkowej rurze (groszowa sprawa) i podejdzie. :wink:
DAREK100

Re: centralny wydech

Post autor: DAREK100 »

Pytanie do se7ven'a: jaki polecasz do tego z ibizy jako końcowy, aby było cicho ale rasowo?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: centralny wydech

Post autor: se7ven »

VW Passat 1,4 ostatni, trzeba przespawać końcówkę i wtedy pasuje na środek. Głośność takiego kompletu 89dB przy 3800obr/min powyżej 5000obr. już ostro daje. To są tłumiki przelotowe.
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

odgrzewam

Post autor: Arafat »

se7ven w ostatnim poście chodziło o ten końcowy (TŁUMIK KOŃCOWY PASSAT,SANTANA) http://allegro.pl/tlumik-koncowy-vw-pas ... 05082.html do przeróbki + środkowy ibiza 1.4 ??? daje rade taki zestaw
Arafat
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: centralny wydech

Post autor: se7ven »

Sądzisz, że po 4 latach podam Ci Nr katalogowy? Nie pamiętam ale na pewno był z benzynowego auta.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
ODPOWIEDZ