Mnie osobiście Works bardzo rozczarował. Wcześniejsze plotki mówiły, że na wszystkich rynkach pakiet aero ma być standardem, tak jak jest to w UK, oczekiwano także zmian w silniku i podniesieniu osiągów. Wszystko wskazuje na to, że nie ma co liczyć na powyższe zmiany. Silnik Coopera S dostał zmienne fazy rozrządu i podniesiono moc do 184KM więc różnica staje się coraz mniejsza, a Works dostanie tylko możliwości wyboru kolorów ? A najgorsze jest to , że np. pakietu aero albo zawieszenia JCW nie można zamówić jako „factory-fit”, tak więc w nowym Worksie z pakietem aero gratis dostaniemy zderzaki, które możemy sobie sprzedać.
Dodatkowo nie rozumiem ich polityki, rok temu wmawiają ludziom, że w JCW 50WC mają ekskluzywną czarną skórę lounge z czerwonym wykończeniem, której nie ma w innych modelach a teraz dodają to jako opcję w JCW. To samo z kolorem zegarów z GP. Naprawdę tak trudno wymyśleć coś nowego, nie pojmuję tego.
Proszę niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, czy w worksie w stosunku do Coopera s dodatkowo dostaniemy tylko:
- 27 KM więcej (w uproszczeniu)
- hamulce JCW
- układ wydechowy JCW
- fajne felgi i możliwość wyboru kolorów nadwozia i tapicerki niedostępnych w S-ce
- znaczki JCW z przodu i z tyłu
- brak możliwość wyboru czarnych kloszy reflektorów – ciekawe czy się to potwierdzi ?
Obecna różnica w cenie 23,5 tys. zł, tak więc słono każą sobie płacić. Nie analizowałem jak z wyposażeniem standardowym ale licząc te 8,5 tys. zł na doposażenie Coopera S do poziomu Worksa, zostaje 15 tyś. zł za powyższe? Za tą kwotę możemy kupić pakiet aero JCW + hamulce JCW + zawias JCW. Jeśli zrezygnujemy z pakietu aero, którego w standardzie i tak nie dostaniemy to wystarczy na jakiś mały tuning – wydech, intercooler, nowa mapa. Problem tylko z gwarancją. Nie twierdzę, że Works jest nie fajny tylko wkurza mnie, że inni producenci robią już dużo mocniejsze przednionapędówki. Swoja drogą ciekawe co zrobią z pakietem Stage 1 JCW przy tak małej równicy miedzy S-ką a Worksem chyba zniknie z rynku, co sądzicie?