Kupiłem MINI 1000 z 1973r! :)
: 29 cze 2010, 22:50
Witam Wszystkich!
Cieszę się, że należę do społeczności posiadających wreszcie MINIAKA, chyba do tego stopnia, że spać nie mogę... Nic tylko jeździć i jeździć...
Kupiłem Go w niedzielę (dwa dni temu) i już mam kilka pytań odnośnie stanu i eksploatacji...
1.Pierwsza rzecz, jaka mnie męczy to szarpanie silnikiem przy utrzymywaniu stałej prędkości (w granicach 3-4tys obrotów)- co to może być?! Wyczytałem, że może brakować oleju w gaźniku (?!?)- leje się taki sam jak do silnika??
2 kolejna sprawa to ciecz chłodząca- jak mu depnąłem to prysnął troszkę spod maski płynem na przednią szybę- czym może to być spowodowane? Jaki powinien byc stan wody w chłodnicy?? U mnie z góry widać kanaliki chłodnicy (nie są zanurzone w cieczy na ciepłym silniku, ale chłodnica jest gorąca, czyli woda powinna być) Dodam, że temperaturę licznik pokazuje mi w normie... (poprzedni właściciel powiedział, że "tak o dolał, bo początek sezonu, było dużo i dlatego wycisło") Powinienem się martwić?
3. Hamulce w tym modelu (bębny) działać mają w takim praktycznie systemie 0; 1;- że jest albo nie ma?? a pedał trzeba wciskać w podłogę tak, że chce się dziurę zrobić??
4. Każdy mini jest taki niski, czy mój był zglebiony- jakieś 10 cm ?? (przez progi przejeżdżam z zaciśniętymi pośladkami
5. Jak dohamowywuję to lekkie bicie czuję na kierownicy- czym to może być spowodowane?
6. Po jakichś 300 km zeżarł mi z 0.6l oleju- mam się martwić (nie dymi)
7. Zakochałem się w Nim po pół godzinie posiadania- czy tonormalne
Tak poza konkurencją powiem, że nie spodziewałem się takiej frajdy z jeżdżenia tym autkiem, a uśmiech na twarzach ludzi na ulicach jest bezcenny. Dawno nie czułem takiej radości.
Pozdrawiam Wszystkich Posiadaczy i Zainteresowanych i dziękuję, jeśli mi ktoś odpowie
Acha,jeszcze jedno pytanko-mam filtr stożkowy- jakgo zakonserwować, czy lepiej wyrzucić i zdobyc oryginalną puchę i normalny filtr? (nie wiem czy jest to K&N- jak to sprawdzić?)
Cieszę się, że należę do społeczności posiadających wreszcie MINIAKA, chyba do tego stopnia, że spać nie mogę... Nic tylko jeździć i jeździć...
Kupiłem Go w niedzielę (dwa dni temu) i już mam kilka pytań odnośnie stanu i eksploatacji...
1.Pierwsza rzecz, jaka mnie męczy to szarpanie silnikiem przy utrzymywaniu stałej prędkości (w granicach 3-4tys obrotów)- co to może być?! Wyczytałem, że może brakować oleju w gaźniku (?!?)- leje się taki sam jak do silnika??
2 kolejna sprawa to ciecz chłodząca- jak mu depnąłem to prysnął troszkę spod maski płynem na przednią szybę- czym może to być spowodowane? Jaki powinien byc stan wody w chłodnicy?? U mnie z góry widać kanaliki chłodnicy (nie są zanurzone w cieczy na ciepłym silniku, ale chłodnica jest gorąca, czyli woda powinna być) Dodam, że temperaturę licznik pokazuje mi w normie... (poprzedni właściciel powiedział, że "tak o dolał, bo początek sezonu, było dużo i dlatego wycisło") Powinienem się martwić?
3. Hamulce w tym modelu (bębny) działać mają w takim praktycznie systemie 0; 1;- że jest albo nie ma?? a pedał trzeba wciskać w podłogę tak, że chce się dziurę zrobić??
4. Każdy mini jest taki niski, czy mój był zglebiony- jakieś 10 cm ?? (przez progi przejeżdżam z zaciśniętymi pośladkami
5. Jak dohamowywuję to lekkie bicie czuję na kierownicy- czym to może być spowodowane?
6. Po jakichś 300 km zeżarł mi z 0.6l oleju- mam się martwić (nie dymi)
7. Zakochałem się w Nim po pół godzinie posiadania- czy tonormalne
Tak poza konkurencją powiem, że nie spodziewałem się takiej frajdy z jeżdżenia tym autkiem, a uśmiech na twarzach ludzi na ulicach jest bezcenny. Dawno nie czułem takiej radości.
Pozdrawiam Wszystkich Posiadaczy i Zainteresowanych i dziękuję, jeśli mi ktoś odpowie
Acha,jeszcze jedno pytanko-mam filtr stożkowy- jakgo zakonserwować, czy lepiej wyrzucić i zdobyc oryginalną puchę i normalny filtr? (nie wiem czy jest to K&N- jak to sprawdzić?)