Strona 1 z 1
stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 05 paź 2010, 16:34
autor: DAREK100
po naciśnięciu sprzęgła, nawet lekkim pojawia się stukanie w silniku od strony chłodnicy.
będę wdzięczny za podpowiedź co prawdopodobnie trzeba naprawić.
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 05 paź 2010, 16:44
autor: flapjck1
panewki oporowe walu
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 05 paź 2010, 16:57
autor: Sadam
flapjck1 pisze:panewki oporowe walu
podobna diagnozę wymyśliliśmy
żebyś miał świadomość, panewki są wytarte, w celu wymiany trzeba rozłożyć silnik i pewnie zrobić remont kapitalny, bo wątpię, żeby reszta była w lepszym stanie
a stuka bo cały wał się przesuwa i pewnie coś od strony rozrządu zaczyna przyhaczać o jakąś śrubkę czy inny element
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 05 paź 2010, 17:37
autor: kamal1
Swięta prawda!
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 05 paź 2010, 20:17
autor: DAREK100
czyli tzw. półksiężyce? dokładnie rok temu były wymieniane więc rodzi się pytanie co może być przyczyną szybkiego zużycia?
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 05 paź 2010, 21:09
autor: humin
może założone nieodpowiedniej grubości
jeśli był wytarty wał i założone standardowe "thrust washers" zużyły się po prostu szybciej
ja się nie znam tylko zgaduje
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 06 paź 2010, 00:01
autor: markfive
To się tak szybko nie zużywa. W takim stanie jak opisany nie należy dalej jeździć bo dojdzie do poważniejszej awarii. Jeżeli faktycznie wał się przesuwa to przyczyną mogło być wypadnięcie półpierścieni spowodowane wadliwym ich montażem. Nawet ponownie użyte pierścienie oporowe z luzem 0,10 - 0,15 mm nie powinny wypaść z miejsca osadzenia. Największy nacisk jest od strony sprzęgła i od tej strony zakłada się mniej zużyte połówki w przypadku braku nowych. Przy naprawie głównej silnika pierścienie powinny być wymienione na nowe. Zbyt ciasne ich pasowanie też nie jest wskazane bo powoduje dalszy wzrost temperatury i tak mocno obciążonej środkowej podpory wału.
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 06 paź 2010, 10:20
autor: DAREK100
dzięki za podpowiedzi. dzisiejszy pomiar ciśnienia oleju w miejscu czujnika ciśnienia pokazał 0,6 więc diagnoza mechanika jest taka: pompa oleju do dupy co spowodowało zużycie półksiężyców i prawdopodobnie pozostałych panewek. tak czy inaczej czeka mnie remont i dylemat ze względu na koszty: remontować posiadany silnik czy może kupić np. od se7vena?
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 06 paź 2010, 10:43
autor: humin
kup od sevena i od razu jeździsz dalej
a oprócz tego tamten sobie powoli rób będziesz miał zapasowy
Re: stukanie po naciśnięciu sprzęgła
: 06 paź 2010, 10:53
autor: markfive
Jeżeli kupować to silnik po generalnym remoncie z pewnego źródła i możliwością wyegzekwowania ewentualnej naprawy gwarancyjnej w razie wystapienia usterki.
Silnik wyjęty z innego auta nawet gdy w danym momencie jest jeszcze sprawny to nadal rzecz niepewna - można zaryzykować za małe pieniądze, ale nie za taka cenę jak silnik po naprawie.