BIG BRAKES do R53
BIG BRAKES do R53
Chciałem się grzecznie przywitaż z członkami społeczności Mini i od razu spytać - czy ktoś z Szanownych Forumowiczów przerabiał temat big brakes do Mini? Wiem, że można sobie zafundować wersję Works, ale nie o to pytam, bo jest to nieuzasadnione finansowo w przypadku auta, które wyjechało z salonu w standardowej konfiguracji -> który z zacisków 4 tłoczkowych podejdzie najmniejszą ilością rzeźby do R53? Najchętniej przy zachowaniu obecnej średnicy taczy. Czy są jakieś gotowe przepisy na takie hamulce?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: BIG BRAKES do R53
Przy zachowaniu org tarczy - niestety żaden, więc zdecyduj się czy chcesz wzmocnić fabryczne hamulce czy bbk.
Jeśli opcja pierwsza, to kup przewody w oplocie, klocki Ferodo DS albo Mintex, dobry płyn np. Motul RBF.
Jeśli opcja druga:
Możesz też wyszukać na Allegro standardowe hamulce z R56 -> są dokładnie takie same, jak R53 JCW (294x22mm, jednotłoczkowe)
Możesz wrzucić JCW BBK z R56 (4-tłoczkowy Brembo) z tarczą bodaj 316x24mm
Możesz tez wrzucić dedykowane Brembo GT/AP Racing, ale to już znaczny koszt.
Może Cię też zainteresować pierwszy zestaw stąd: http://www.tceperformanceproducts.com/mini/kits-16/ - czyli tarcze R56/możliwość założenia 320mm + zaciski Wilwood.
Jest też osoba ze Słowenii, u której widziałem zamontowane czterotłoczkowe hamulce Brembo z Puga 406 3.0/Alfy 166, ale tam również siedziała większa tarcza.
pzdr
Jeśli opcja pierwsza, to kup przewody w oplocie, klocki Ferodo DS albo Mintex, dobry płyn np. Motul RBF.
Jeśli opcja druga:
Możesz też wyszukać na Allegro standardowe hamulce z R56 -> są dokładnie takie same, jak R53 JCW (294x22mm, jednotłoczkowe)
Możesz wrzucić JCW BBK z R56 (4-tłoczkowy Brembo) z tarczą bodaj 316x24mm
Możesz tez wrzucić dedykowane Brembo GT/AP Racing, ale to już znaczny koszt.
Może Cię też zainteresować pierwszy zestaw stąd: http://www.tceperformanceproducts.com/mini/kits-16/ - czyli tarcze R56/możliwość założenia 320mm + zaciski Wilwood.
Jest też osoba ze Słowenii, u której widziałem zamontowane czterotłoczkowe hamulce Brembo z Puga 406 3.0/Alfy 166, ale tam również siedziała większa tarcza.
pzdr
Ostatnio zmieniony 20 paź 2010, 09:34 przez pididi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: BIG BRAKES do R53
IMO zmiana o ktorej piszesz nie ma większego sensu. Przy BBK istotniejsza jest właśnie średnica tarczy a nie ilość tłoczków w zacisku.
Re: BIG BRAKES do R53
(czemu tu nie ma cytowania selektywnego i szybkiej odpowiedzi?)
heble same z siebie w R53 są... co tu dużo mówić kiepskie. IMO przeróbka na 4 tłoczki to podstawa, tymbardziej że w 17" kole jest sporo miejsca na to
Stąd moje pytanie. Mam w domu zaciski od 406 V6, będę musiał poprzymierzać. Z doświadczenia wiem jednak, że najlepiej konwersja zacisków wychodzi jak zacisk ma otwory montażowe od czoła, a nie w płaszczyźnie otworów zwrotnicy (jak w przypadku wspomnianych wyżej zacisków brembo od 406tki) - kiedyś taki trik udawało się robić z zaciskami od brery.
W poprzednim autku przygodę z modyfikacjami zacząłem od silnika, a skończyłem na hamulcach. Chciałbym teraz zacząć odwrotnie
I nikt mi nie powie, że przeróbka na 4 tłoczki przy zachowaniu średnicy nic nie da
Czytałem teorie o średnicy tarczy, sile nacisku na klocek na rf.pl i się śmiałem - hamowanie 4 tłoczkami to zupełnie inna bajka, niż seryjne hamulce, ale tam w dyskusji teoretycy wzięli górę.
BTW. Pisząc o seryjnej tarczy miałem na myśli to, żeby pozostawić tam największą seryjną tarczę jaka jest dostępna do danego modelu, bo kombinowanie z tarczami o dziwnych wymiarach kończy się bez sensu kosztami w przyszłości. Więc jaka największa tarcza jest dostępna do Mini?
BTW. Ile w ogóle waży R53? Może duża tarcza w ogóle nie ma sensu w tym samochodzie?
heble same z siebie w R53 są... co tu dużo mówić kiepskie. IMO przeróbka na 4 tłoczki to podstawa, tymbardziej że w 17" kole jest sporo miejsca na to

W poprzednim autku przygodę z modyfikacjami zacząłem od silnika, a skończyłem na hamulcach. Chciałbym teraz zacząć odwrotnie


BTW. Pisząc o seryjnej tarczy miałem na myśli to, żeby pozostawić tam największą seryjną tarczę jaka jest dostępna do danego modelu, bo kombinowanie z tarczami o dziwnych wymiarach kończy się bez sensu kosztami w przyszłości. Więc jaka największa tarcza jest dostępna do Mini?

BTW. Ile w ogóle waży R53? Może duża tarcza w ogóle nie ma sensu w tym samochodzie?
Re: BIG BRAKES do R53
Podstawa to Dobra tarcza i dobry miekki klocek + plyn i stalowy oplot.
JA tez szukalem ostatnio hamulcow i jedyne co sensowne znalazlem to zestaw AP Racing z tarcza 295 badz 300mm. Niepamietam juz dokladnie.
Nie wiem dlaczego wszyscy sie upieraja nad iloscia zaciskow , w Renault Clio Cup byl 1tloczkowy z przodu i to wytrzymywalo wyscigi WSMP i takim seryjnym Clio moj kolega zrobil 1.47.200 na Poznaniu.
Nie sadze abys az tak wykorzystywal hamulce.
w razie czego mozesz przezucic hamulce z EVO
Ja teraz zalozylem Brembo Oro nawiercane i klocki Ferodo Performance , chcialem DS2500 ale PF dostalem w Mega Cenie
Po zimie nowy plyn RBF 660 i do tego stalowy oplot
JA tez szukalem ostatnio hamulcow i jedyne co sensowne znalazlem to zestaw AP Racing z tarcza 295 badz 300mm. Niepamietam juz dokladnie.
Nie wiem dlaczego wszyscy sie upieraja nad iloscia zaciskow , w Renault Clio Cup byl 1tloczkowy z przodu i to wytrzymywalo wyscigi WSMP i takim seryjnym Clio moj kolega zrobil 1.47.200 na Poznaniu.
Nie sadze abys az tak wykorzystywal hamulce.
w razie czego mozesz przezucic hamulce z EVO
Ja teraz zalozylem Brembo Oro nawiercane i klocki Ferodo Performance , chcialem DS2500 ale PF dostalem w Mega Cenie

Po zimie nowy plyn RBF 660 i do tego stalowy oplot

- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: BIG BRAKES do R53
AP zestawy są dwa, z czego mniejszy ma jednoczesciowe tarcze, dość kosztowne w przypadku wymiany. Większy to bodaj 330x32 i tarcza dwuczesciowa.
Do szybkiego codziennego przemieszczania się IMO gh0ly ma rację - sam zreszta o tym wspomniałem. Można zamiast drogich Oro kupc gladkie ATE np. i nastawic się na ew. częstszą zmianę.
Jeszcze o felgach - to nie rozmiar tarczy jest problemem, bo i na 16" da się upakować 345mm. Bardziej chodzi o zaciski - seryjne 17" r85 nie są zbyt przyjazne (nie mieści się stosunkowo mały zacisk z JCW R53 Brembo) i wymagają stsunkowo dużego dystansu! Dalej, w moich obecnych felgach 17" z trudem mieści się seryjny zacisk z R53, a sama tarcza mogłaby mieć i 330mm.
Ostatnia sprawa - zawsze myślałem, ze większa/grubsza tarcza ma zastosowanie w jeździe torowej z ostrymi dohamowaniami - ma znacznie większa pojemność cieplną chociazby. Nie jestem przekonany, ze w codziennej jezdzie zatrzymamy sie szybciej z BBK niz z zestawem opartym na dobrej tarczy, klocku i plynie. Z pewnością jednak, po kilku dohamowaniach BBK będzie skuteczniejszy. Tak to własnie działa?
Aha - seryjna tarcza w r53 - 276mm, jcw to 294mm, z innym zaciskiem. Jcw r53=standard tarcza/zacisk z R56. Ciekawe swoją droga, czy można ożenić tarcze 316 z jcw r56 z zaciskam np. z wymienonego wcześniej Puga/Alfy
Do szybkiego codziennego przemieszczania się IMO gh0ly ma rację - sam zreszta o tym wspomniałem. Można zamiast drogich Oro kupc gladkie ATE np. i nastawic się na ew. częstszą zmianę.
Jeszcze o felgach - to nie rozmiar tarczy jest problemem, bo i na 16" da się upakować 345mm. Bardziej chodzi o zaciski - seryjne 17" r85 nie są zbyt przyjazne (nie mieści się stosunkowo mały zacisk z JCW R53 Brembo) i wymagają stsunkowo dużego dystansu! Dalej, w moich obecnych felgach 17" z trudem mieści się seryjny zacisk z R53, a sama tarcza mogłaby mieć i 330mm.
Ostatnia sprawa - zawsze myślałem, ze większa/grubsza tarcza ma zastosowanie w jeździe torowej z ostrymi dohamowaniami - ma znacznie większa pojemność cieplną chociazby. Nie jestem przekonany, ze w codziennej jezdzie zatrzymamy sie szybciej z BBK niz z zestawem opartym na dobrej tarczy, klocku i plynie. Z pewnością jednak, po kilku dohamowaniach BBK będzie skuteczniejszy. Tak to własnie działa?
Aha - seryjna tarcza w r53 - 276mm, jcw to 294mm, z innym zaciskiem. Jcw r53=standard tarcza/zacisk z R56. Ciekawe swoją droga, czy można ożenić tarcze 316 z jcw r56 z zaciskam np. z wymienonego wcześniej Puga/Alfy

Ostatnio zmieniony 20 paź 2010, 15:18 przez pididi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: BIG BRAKES do R53
dzięki Panowie. Nie przekonacie mnie jednak - cztery tłoczki dają sporą różnicę i dają możliwość płynniejszego dawkowania siły hamowania. Argumenty o tym, że clio sport ma jeden tłoczek zupełnie do mnie nie trafiają. Niektórzy nie mogą zrozumieć tego, że mozna oczekiwać po aucie miejski mocy większej od 50KM (nawet tutaj takie argumenty widziałem), albo - z innego podwórka - po co super sprzęt Hi-Fi do cichego słuchania muzyki... tak samo wg mnie z tymi czterem tłoczkami jest
Nie pytam więc czy warto, tylko od czego najłatwiej.
Dzięki za uwagi o odsadzeniu felgi - trzeba faktycznie szukać takiego zacisku, który będzie jak najwęższy (coś z cyklu JCW albo z Abartha), bo rozmiar tarczy to sprawa drugorzędna - zwłaszcza, że do coopera bez problemu można zapakować 17" felgę.

Dzięki za uwagi o odsadzeniu felgi - trzeba faktycznie szukać takiego zacisku, który będzie jak najwęższy (coś z cyklu JCW albo z Abartha), bo rozmiar tarczy to sprawa drugorzędna - zwłaszcza, że do coopera bez problemu można zapakować 17" felgę.
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 680
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: BIG BRAKES do R53
Sproboj poszukac na necie calych gotowych zestawow. Widzialem jakis czas temu cos takiego na allegro. Zaciski 4 tlooczkowe plus wieksze niz standardowe tarcze nawiercane plus klocki do tego. Cena tez byla jakas sluszna 

Re: BIG BRAKES do R53
Mialem S3 8l, tarcza 312mm seryjnie, zacisk jednotloczkowy, po montazu samych zaciskow czterotloczkowych brembo roznica w hamowaniu byla bardzo duza:)
Re: BIG BRAKES do R53
A teraz zadam pytanie :
czy ty marecek wykorzystales hamulce juz w 100% w miniaku ? Tak , ze sie zrobil miekki pedal i przestalo hamowac?
tez na poczatku chcialem kombinowac jak ty ale madrzy ludzie mi to wybili z glowy i bardzo im dziekuje. Wazne to abys mial dobry klocek i plyn nowy oraz stalowy oplot.
ale jak tak chcesz duzo tloczkow to
najlepiej zaloz sobie D2 350mm i bedziesz mial 8tloczkow i bedzie czaaaad!!
dla mnie to totalny bezsens rzezbienie i skladanie hamulcow od innych aut.
Albo kupujemy cos porzadnie - BBK pod konkretny model , albo zakladamy cos co wystepowalo juz w tym aucie w tym wypadku hamulce od R56.
ps
Marecek juz kupiles Miniaka?
Oro nie sa takie drogie bo w IC ~400zl ksoztuja bez znizek
czy ty marecek wykorzystales hamulce juz w 100% w miniaku ? Tak , ze sie zrobil miekki pedal i przestalo hamowac?
tez na poczatku chcialem kombinowac jak ty ale madrzy ludzie mi to wybili z glowy i bardzo im dziekuje. Wazne to abys mial dobry klocek i plyn nowy oraz stalowy oplot.
ale jak tak chcesz duzo tloczkow to
najlepiej zaloz sobie D2 350mm i bedziesz mial 8tloczkow i bedzie czaaaad!!
dla mnie to totalny bezsens rzezbienie i skladanie hamulcow od innych aut.
Albo kupujemy cos porzadnie - BBK pod konkretny model , albo zakladamy cos co wystepowalo juz w tym aucie w tym wypadku hamulce od R56.
ps
Marecek juz kupiles Miniaka?
Oro nie sa takie drogie bo w IC ~400zl ksoztuja bez znizek
Proponuje zajrzeć na strone firmy LOHEN
Proponuje zajrzeć na stronę brytyjskiej firmy LOHEN. To szpece od tuningu miniaków wszelkiej maści
http://www.lohen.co.uk/
Sam skorzystałem z pakietu Lohen LB1 Brake Package (klocki i tarcze są od EBC) możesz je kupić w Polsce http://www.ebcbrakes.pl/
Założyłem ten pakiet do mojego Mini One i zdecydowanie lepsze wyniki ! Przede wszystkim nie ma problemu z rozgrzewaniem się tarcz i pyleniem klocków.

http://www.lohen.co.uk/
Sam skorzystałem z pakietu Lohen LB1 Brake Package (klocki i tarcze są od EBC) możesz je kupić w Polsce http://www.ebcbrakes.pl/
Założyłem ten pakiet do mojego Mini One i zdecydowanie lepsze wyniki ! Przede wszystkim nie ma problemu z rozgrzewaniem się tarcz i pyleniem klocków.
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BIG BRAKES do R53
Jestem zmuszony wymienić komplet tarcz hamulcowych i klocków do mojego MCS R53.
Chce już coś bardziej wydajniejszego, ale nie ekstremalnie drogiego.
Na razie mam na oku BREMBO ORO (nawiercana na wylot) albo EBC TURBO GROOVE (nacinana i nawiercana stożkowo).
Na przód standardowo jest 276mm a na tył?
dodatkowo jak to jest z większymi tarczami? Mam felgę 16" R90 cross-spoke (jak na foto) i według tabeli rozmiar-owej mini2 tabela-felgi nie wejdą większe niż 276? Tzn. ze standardowymi zaciskami albo tymi z jcw? No i czy można do standardowych zacisków dać większą tarcze? Jakieś adaptery się stosuję? how hard...
Chce już coś bardziej wydajniejszego, ale nie ekstremalnie drogiego.
Na razie mam na oku BREMBO ORO (nawiercana na wylot) albo EBC TURBO GROOVE (nacinana i nawiercana stożkowo).
Na przód standardowo jest 276mm a na tył?
dodatkowo jak to jest z większymi tarczami? Mam felgę 16" R90 cross-spoke (jak na foto) i według tabeli rozmiar-owej mini2 tabela-felgi nie wejdą większe niż 276? Tzn. ze standardowymi zaciskami albo tymi z jcw? No i czy można do standardowych zacisków dać większą tarcze? Jakieś adaptery się stosuję? how hard...
- Załączniki
-
- R90_1-piece.jpg (11.51 KiB) Przejrzano 2965 razy
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: BIG BRAKES do R53
Przód 276x22
Tył 259x10
294mm zestaw JCW wg. oficjalnej listy nie pasuje pod R90 16"
Do standardowych zacisków, standardowa dobra tarcza
Jeśli zmienisz felgi i chciałbyś wpakować coś większego to pamiętaj, że hamulce z R56 Coopera S to dokładnie to samo co znacznie droższe R53 JCW.
Tył 259x10
294mm zestaw JCW wg. oficjalnej listy nie pasuje pod R90 16"
Do standardowych zacisków, standardowa dobra tarcza

Jeśli zmienisz felgi i chciałbyś wpakować coś większego to pamiętaj, że hamulce z R56 Coopera S to dokładnie to samo co znacznie droższe R53 JCW.
static
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BIG BRAKES do R53
ok, dzięki wielkie
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
BREMBO ORO
W razie czego w Inter Cars jest jeden komplet Brembo ORO na przód do R53. Ogólnie czeka się conajmniej 2 tygodnie bo idą z fabryki we Włoszech. Ja już swoje odebrałem i gość, który mnie obsługiwał zamówił na wszelki wypadek jeszcze jeden komplecik także jest od ręki za około 780zł. Leży w IC na ul. Powsińskiej.