Strona 1 z 1
Renowacja drewna
: 23 paź 2010, 19:18
autor: kamil_0793
Siemka. Idzie zima, więc będzie trochę czasu na dopieszczenie Miniusa. Chcę odnowić klamki, gałkę zmiany biegów i przednią tablicę - wszystko z drewna. Uszkodzenie tych elementów polega na tym, że lakier popękał i widoczne są nieestetyczne ''błyskawice'' na drewnie. Czy można je usunąć za pomocą żywicy epoksydowej, czy może jest jakiś lepszy sposób?
Re: Renowacja drewna
: 23 paź 2010, 19:46
autor: se7ven
Żywicą zepsujesz!
Opalarką podgrzewasz ostrożnie lakier i zdrapujesz delikatnie tępą szpachelką. Następnie papier ścierny ok. 600 i całość przeszlifować aż będzie czysta i równa okleina. Następnie kilka razy gruntujesz Caponem i znowu szlifujesz. Kolejna operacja to kilkakrotne naniesienie "clarlaku" i parę razy szlifowanie. Koniec operacji to polerowanie.
Odradzam używania farb do drewna w aerozolu - nie wytrzymują warunków termicznych panujących w aucie.
Nie jest to proste i szybkie do zrobienia. Jeżeli nigdy nie pracowałeś przy obróbce drewna to lepiej zleć to ludziom, którzy się na tym znają.
Re: Renowacja drewna
: 25 paź 2010, 10:32
autor: Jerzy
Nie traktuj drewna opalarką !!!
Stary lakier usuń zmywaczem do lakierów - ja używam takiego o nazwie Scansol.
Papiery potrzebne do szlifowania to 120, 240, 400 a na koniec gąbka ścierna FINE lub ScothBrite (włóknina ścierna).
Nie można też lakierować caponem i "clarem" - do drewna są obecnie lakiery lepsze niż capon, a clar zostawmy do blachy. Polecam polskie lakiery Hartzlack - opisy na stronie firmowej, dostępne w supermarketach.
Re: Renowacja drewna
: 25 paź 2010, 20:49
autor: kamil_0793
A po czym poznam, że należy przejść z papieru 120 na papier 240? Wyszlifować na gładko? Czy przed nakładaniem lakieru należy wyczyścić drewno jakimś specjalnym płynem z drobinek pozostałych na drewnie w wyniku szlifowania, czy można przetrzeć szmatką i od razu nakładać lakier?
Re: Renowacja drewna
: 25 paź 2010, 21:05
autor: se7ven
Jerzy pisze:Nie traktuj drewna opalarką !!!
Stary lakier usuń zmywaczem do lakierów - ja używam takiego o nazwie Scansol.
Papiery potrzebne do szlifowania to 120, 240, 400 a na koniec gąbka ścierna FINE lub ScothBrite (włóknina ścierna).
Nie można też lakierować caponem i "clarem" - do drewna są obecnie lakiery lepsze niż capon, a clar zostawmy do blachy. Polecam polskie lakiery Hartzlack - opisy na stronie firmowej, dostępne w supermarketach.
Zanim użyłem opalarki to różne chemiczne sprawy były w użyciu.
Jak 120 zastosujesz na początek to forniru nie ma. Robiłeś oryginalne deski z Mini?
Z " Clarem" to nie do końca tak jest, ze nadaje się tylko do blachy. Mróz, wilgotność, wysokie temp. nie każdy lakier do drewna wytrzymuje bo są projektowane do mebli.
Re: Renowacja drewna
: 26 paź 2010, 09:13
autor: Jerzy
kamil_0793 pisze:A po czym poznam, że należy przejść z papieru 120 na papier 240? Wyszlifować na gładko? Czy przed nakładaniem lakieru należy wyczyścić drewno jakimś specjalnym płynem z drobinek pozostałych na drewnie w wyniku szlifowania, czy można przetrzeć szmatką i od razu nakładać lakier?
120-stką usuwasz tylko resztki lakieru. Można też zacząć od drobniejszego jeśli niema co usuwać grubszym.
Przed lakierowaniem można przeczyścić wełną stalową aby usunąć stojące włoski drewna - jeśli są - zależy od gatunku. Przed lakierowaniem wystarczy czysta szmatka, potem zgodnie z instrukcją producenta lakieru.
Re: Renowacja drewna
: 26 paź 2010, 15:43
autor: kamil_0793
Ok, dzięki za dokładny opis. Na początek spróbuję swoich sił na gałce od skrzyni biegów i klamkach. Pozdrawiam.