Chciałbym ten temat zadedykować wszystkim, którzy zaczynają dopiero przygodę z diagnostyką miniacza. Nie znalazłem takiego działu na forum, ale liczę, że w jego nowej odsłonie znajdzie się wydzielony dział związany wyłącznie z diagnostyką.
Nie byłbym sobą, jak bym nie sprawdził - ponieważ soft do diagnozy VAGów mam w jednym palcu i przez ostatnich 5 lat nauczyłem się bardzo dobrze rozumieć wszystko, co bolało moje stare, mocne 1.8T, poszukuję odpowiednika takiego oprogramowani do MCSa.
Teraz krótka dygresja: VAG-COM, bo o tym mowa - pozwala na dość głęboką analizę tego, co w VAGach piszczy - od pomiarów parametrów poszczególnych czujników, przez testy wykonawcze wszystkiego, co tylko w samochodzie się przełącza, włącza, przesuwa (można nawet ganiać wskazówki po blacie jak to komuś sprawia przyjemność), aż po adaptację czujników i aktywację dodatkowych "ficzerów" w aucie (blokowanie drzwi po zapłonie, automatyczne światła, konfiguracja skrzyni biegów, aktywacja kontrolek, czujników hamulców, włączanie tempomatu, itd...).
Namiastkę tej funkcjonalności da się osiągnąć stosując VAG-COMa do analizy tego, co w miniaku piszczy - a co sterownik wystawia na interfejsie OBD II. Namiastkę - bo tak naprawdę bogata funkcjonalność VAG-COMa ogranicza się tutaj do odczytania błędów, opisu kilku podstawowych czujników i zrobienia jakichś podstawowych testów.
Co ciekawe - najważniejsza (wg mnie) funkcjonalność pozwalająca ocenić kondycję motoru jest dostępna również i tutaj: bloki pomiarowe, na których możemy odczytać kilka interesujących parametrów:
- kąt wyprzedzenia zapłonu,
- temperaturę w dolocie
- ciśnienie w kolektorze ssącym
i wszystkie te informacje nanieść na wykres w funkcji np. obrotów. To mamy Może znajdę chwilę jutro, to zrobię kilka przebiegów i podrzucę wykresy.
Screenshoty dla głodnych wiedzy:
dokończę ten artykuł jak będzie można wstawiać fotki na forum... :mur :ściana :debil
VAG-COM a MINI - da się :)
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: VAG-COM a MINI - da się :)
Czyli coś w stylu ScanGauge'a?
Kiedyś się tym interesowałem tematem i z tego co się dowiedziałem, to np. temperatura w dolocie była zaniżana w porównaniu do rzeczywistego pomiaru tuż za ICkiem.
Ogólnie to teraz zrobiło się już chłodno, ale latem byłbym ciekaw jakie temperatury panują w dolocie przy ori IC i mniejszych kółkach i jak dużo mocy przez to "ucieka" a także przy jakiej temp ECU zaczyna opóźniać zapłon - o czym pisałem w PW
Taki VAG-COM to w sumie koszt kabla i softu? Od razu zapytam - jest coś pod Maca?
Linkacze dla ciekawskich:
http://www.murmini.com/articles/2007/01 ... stics-pt-1
http://www.murmini.com/articles/2007/03 ... stics-pt-2
Kiedyś się tym interesowałem tematem i z tego co się dowiedziałem, to np. temperatura w dolocie była zaniżana w porównaniu do rzeczywistego pomiaru tuż za ICkiem.
Ogólnie to teraz zrobiło się już chłodno, ale latem byłbym ciekaw jakie temperatury panują w dolocie przy ori IC i mniejszych kółkach i jak dużo mocy przez to "ucieka" a także przy jakiej temp ECU zaczyna opóźniać zapłon - o czym pisałem w PW
Taki VAG-COM to w sumie koszt kabla i softu? Od razu zapytam - jest coś pod Maca?
Linkacze dla ciekawskich:
http://www.murmini.com/articles/2007/01 ... stics-pt-1
http://www.murmini.com/articles/2007/03 ... stics-pt-2
Re: VAG-COM a MINI - da się :)
VAG COM w wersji cywilizowanej (tzn. full legal) jest sprzedawany przez polską firmę i nie jest jakoś mega drogi. Ale ta funkcjonalność, którą ma w stosunku do "nie-VAGów" to raczej wersja demo, za którą nie warto tutaj płacić. Ja zakupiłem go swego czasu do zabawy z passatem, ale muszę poszukać jakiegoś fejsu do MINI, bo czuję, że mi się przyda.
Jutro porobię kilka wykresów VAGiem i wrzucę
Jutro porobię kilka wykresów VAGiem i wrzucę