Strona 1 z 1

Problem ze światłami

: 06 lis 2010, 14:47
autor: Chris11
Witam!
Pojawił się u mnie problem z tylnymi światłami pozycyjnymi/stopu.
Po przekręceniu kluczyka od razu zapalają się światła pozycyjne, a światła stopu w ogóle nie działają po naciśnięciu pedału. Kierunkowskazy wsteczne działają ok.

Nie wiem, czy problem istnieje od dawna, czy przyczynił się do tego blacharz, który dłubał u mnie bagażnik, ale było mało sympatycznie jak wprost od niego pojechałem zrobić przegląd techniczny a tu taki zonk. :)

Zapewne pojawiło się gdzieś zwarcie tylko nie wiem, jak się zabrać do poszukiwań. Blacharz raczej dużego pola manewru do uszkodzenia nie miał, bo kable z bagażnika idą górą do deski. Wtyczki też powtykał ok. :)

Macie jakieś pomysły?


Tak sobie myślę, czy to przypadkiem nie jest problem z czujnikiem światła stopu. Jakby ktoś mógł mi też przybliżyć, gdzie go znajdę to będę wdzięczny.

Re: Problem ze światłami

: 06 lis 2010, 18:26
autor: Walmarek
jeżeli blacharz rozłączał wtyczki, to przyczyną moze byc brak styku, właśnie na nich

Re: Problem ze światłami

: 06 lis 2010, 18:40
autor: Chris11
Zapewne rozłączał wtyczki, ale siłą rzeczy muszą być podłączone, bo światła świecą. :)

Re: Problem ze światłami

: 06 lis 2010, 21:10
autor: Walmarek
załącznik świateł stopu przy pedale hamulca. To należy sprawdzic. Nie wiem jak wygląda bo na oczy mini w srodku nie widziałem.

Re: Problem ze światłami

: 07 lis 2010, 20:06
autor: Jasiek
z tylu przy pedale (hamulca ) bialy kolor wychodza z niego dwa kabelki .

Re: Problem ze światłami

: 08 lis 2010, 07:22
autor: Chris11
Dzięki. Za wczasu udało mi się zlokalizować, no i od razu znalazła się przyczyna problemu - do końca nie odskakuje pedał hamulca i nie zwiera czujnika.

Pytanie, czy idzie coś z tym zrobić, bo zachowuje sie tak, jakby na samym końcu się o coś blokował, czy lepiej przesunąć czujnik?

Re: Problem ze światłami

: 08 lis 2010, 23:04
autor: markfive
Zajrzyj w okolicę połączenia pedału z popychaczem pompy hamulcowej. Jest tam bolec z zawleczką. Jeżeli zapięta jest prawidłowo to nic nie blokuje ruchu pedału w dół. Czasem źle założona zawleczka opiera się o profil belki poprzecznej i blokuje ruch pedału. Jeżeli nie ma takiego problemu pozostaje regulacja samego wyłącznika stop. Wkręcany jest na gwint i blokowany wąską nakretką.