CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
Witam, nazywam się Ewa i potrzebuję pomocy!!!!!
problem opisałam w poście poniżej!
problem opisałam w poście poniżej!
Ostatnio zmieniony 29 lis 2010, 00:04 przez cardamine, łącznie zmieniany 1 raz.
CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
Witam, nazywam się Ewa i potrzebuję pomocy!!!!!
Mam mini one z 2007 roku, r56 95KM, przebieg 50.000. POjechałam do warsztatu i wymieniłam olej i filtr, Po paru godzinach zapaliła mi się kontrolka zółta silnika. Byłam u trzech mechaników. Jeden powiedział mi, że auto ma jakieś problemy z cyrkulacją powietrza bo dławi się na niskich obrotach (rzeczywiście czasem na drugim biegu daję gazu i tak jakby go nie dostał. Wtedy odpuszczam i nagle załapie i jedzie) i kazał sprawdzić przepustnicę. Drugi mechanik rozłożył rece i powiedział, że to świece, Sprawdziłam, można na nich jeździć. Trzeci mechanik podłączył profesjonalny komputer i wyskoczyła mu kontrolka Vanos (nie wiem czy dobrze piszę) co oznacza kontrolka sterowania zmiennymi fazami rozrządu i kontrolka czujnika sondy lambda. POwiedział mi że na 70% wlałam zły olej. Moje auto przez 50.000 jeździło na castrol SLX professional 0W-30 a mechanicy wlali mi castrol edge 5W-30. czy to może być PRZYCZYNA ZAPALENIA SIĘ KONTROLKI???? W każdym z warsztatów mi ją kasowali i nic, Zapala się ponownie! Co to może być! BŁAGAM O POMOC. ewa
Na fakturze z Aso BMW mam napisane że przy 28000 przebiegu wlano mi olej slx 0w-30 proffesional. Dlaczego skoro castro rekomenduje edge 5w-30? CZY ZMIANA OLEJU MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ŚWIECENIA SIĘ CHECK ENGINE?
Mam mini one z 2007 roku, r56 95KM, przebieg 50.000. POjechałam do warsztatu i wymieniłam olej i filtr, Po paru godzinach zapaliła mi się kontrolka zółta silnika. Byłam u trzech mechaników. Jeden powiedział mi, że auto ma jakieś problemy z cyrkulacją powietrza bo dławi się na niskich obrotach (rzeczywiście czasem na drugim biegu daję gazu i tak jakby go nie dostał. Wtedy odpuszczam i nagle załapie i jedzie) i kazał sprawdzić przepustnicę. Drugi mechanik rozłożył rece i powiedział, że to świece, Sprawdziłam, można na nich jeździć. Trzeci mechanik podłączył profesjonalny komputer i wyskoczyła mu kontrolka Vanos (nie wiem czy dobrze piszę) co oznacza kontrolka sterowania zmiennymi fazami rozrządu i kontrolka czujnika sondy lambda. POwiedział mi że na 70% wlałam zły olej. Moje auto przez 50.000 jeździło na castrol SLX professional 0W-30 a mechanicy wlali mi castrol edge 5W-30. czy to może być PRZYCZYNA ZAPALENIA SIĘ KONTROLKI???? W każdym z warsztatów mi ją kasowali i nic, Zapala się ponownie! Co to może być! BŁAGAM O POMOC. ewa
Na fakturze z Aso BMW mam napisane że przy 28000 przebiegu wlano mi olej slx 0w-30 proffesional. Dlaczego skoro castro rekomenduje edge 5w-30? CZY ZMIANA OLEJU MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ŚWIECENIA SIĘ CHECK ENGINE?
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
Kiedy ostatnim razem bylem w aso BMW, spytalem sie z ciekawosci jakie oleje rekomenduja do Mini. Powiedzieli mi ze albo 0w30 albo 5w30, nie ma znaczenia, choc sami leja 0w30. Tu konczy sie moja wiedza jesli chodzi o oleje. Jednak kontrolka silnika to na tyle chyba powazny powod zeby chociaz zadzwonic do aso, jesli juz nie umawiac sie na serwis, szczegolnie ze jak widzisz, od kazdego nie autoryzowanego mechanika dostajesz rozbiezne informacje
Trzymam kciuki!
Trzymam kciuki!
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
prawdopodobnie z tych trzech fachowcow tylko jeden mial racje a i tak tylko polowicznie
jestem sklonny sie zgodzic z nim co do usterki sondy lambda - proponuje wymienic ( objawami jej usterki moga byc wlasnie przydlawienia ) ale vanos to juz na pewno nie
on zapomnial ze mini to takie bmw bez bmw - a vanos to wlasnie sytem sterowania zmiennymi fazami stosowany w silnikach z bawarek - tym samym olej nie ma nic do rzeczy
trzeba by tylko sprawdzic co to za blad byl i zweryfikowac kod dtc pod katem mini
jestem sklonny sie zgodzic z nim co do usterki sondy lambda - proponuje wymienic ( objawami jej usterki moga byc wlasnie przydlawienia ) ale vanos to juz na pewno nie
on zapomnial ze mini to takie bmw bez bmw - a vanos to wlasnie sytem sterowania zmiennymi fazami stosowany w silnikach z bawarek - tym samym olej nie ma nic do rzeczy
trzeba by tylko sprawdzic co to za blad byl i zweryfikowac kod dtc pod katem mini
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
To nie ma podwójnego Vanosa w N12 (Cooper) i pojedynczego w N14 (Cooper S)?
Kiedyś nawet na blogsilnika był art o tych nowych silnikach BMW-PSA "Prince" wyposażonych w 1/2 Vanosy i jeszcze "Valvecośtam"
Kiedyś nawet na blogsilnika był art o tych nowych silnikach BMW-PSA "Prince" wyposażonych w 1/2 Vanosy i jeszcze "Valvecośtam"
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
valvetronic
ale to nie ma nic wspolnego z przejsciem z oleju 0w-30 na 5w-30 czy odwrotnie
ale to nie ma nic wspolnego z przejsciem z oleju 0w-30 na 5w-30 czy odwrotnie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
Zdecydowanie trzeba zacząć od kompetentnego serwisu i sensownej diagnozy. Wymienianie losowych rzeczy nie jest efektywne finansowo. Zalanie innego oleju raczej nie spowoduje czegoś takiego szczególnie po krótkim przebiegu.
Potrzebne są:
1. numery kodów błędów pokazywane przez jakieś urządzenie komunikujące się w fabryczny sposób (urządzenia uniwersalne potrafią pokazywać nieprawdziwe kody, albo kody których nie ma)
2. porządna analiza deskrypcji tych błędów i ew. odpowiednie procedury diagnostyczne w celu sprawdzenia czy przyczyna jest mechaniczna czy elektroniczna
Szukanie na ślepo jak każdy mechanik mówi co innego może dać efekt (może ktoś trafi), a może nie dać efektu poza kosztami. Niestety większość mechaników i warsztatów wielomarkowych ma bardzo mętne pojęcie o diagnostyce.
Ciężko mi pomóc zdalnie w Warszawie, a nasz warszawski serwis ma bardzo ograniczone moce przerobowe (za dużo roboty) w tej chwili.
Potrzebne są:
1. numery kodów błędów pokazywane przez jakieś urządzenie komunikujące się w fabryczny sposób (urządzenia uniwersalne potrafią pokazywać nieprawdziwe kody, albo kody których nie ma)
2. porządna analiza deskrypcji tych błędów i ew. odpowiednie procedury diagnostyczne w celu sprawdzenia czy przyczyna jest mechaniczna czy elektroniczna
Szukanie na ślepo jak każdy mechanik mówi co innego może dać efekt (może ktoś trafi), a może nie dać efektu poza kosztami. Niestety większość mechaników i warsztatów wielomarkowych ma bardzo mętne pojęcie o diagnostyce.
Ciężko mi pomóc zdalnie w Warszawie, a nasz warszawski serwis ma bardzo ograniczone moce przerobowe (za dużo roboty) w tej chwili.
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
dziękuję za rady!
Dziś spadł pierwszy śnieg i autko mi się coraz bardziej dławi:(.
Może kontrolka nie ma nic wspólnego z dławieniem się?
Dziś spadł pierwszy śnieg i autko mi się coraz bardziej dławi:(.
Może kontrolka nie ma nic wspólnego z dławieniem się?
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
Może mieć może niemieć. Może oznaczać jeden z kilkudziesięciu błędów w systemie sterowania silnikiem.
Od środy jestem w Warszawie na rajdzie, jeżeli będą możliwości czasowe wezmę sprzęta i się odezwę, może coś zdiagnozujemy.
Od środy jestem w Warszawie na rajdzie, jeżeli będą możliwości czasowe wezmę sprzęta i się odezwę, może coś zdiagnozujemy.
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
dziękuję
napisałam swój kontakt na pw.
pozdrawiam!
napisałam swój kontakt na pw.
pozdrawiam!
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
Coś nie dostałem PW. Przegadałem to z naszym elektronikiem i weźmiemy sprzęta ze sobą może znajdziemy trochę czasu żeby się temu przyjrzeć.
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
cardamine pisze:Witam, nazywam się Ewa i potrzebuję pomocy!!!!!
[wszyscy] Witaj Ewa
- Załączniki
-
- aa.jpg (57.05 KiB) Przejrzano 2121 razy
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
Mam identyczny problem.Mini cooper 2007 1,6 120 km.Przebieg też 50 tys.Od czasu do czasu zapala się kontrolka i później sama gaśnie.Po podłączeniu do komputera /serwis w Niemczech/ pokazuje błąd zmiennych faz rozrządu na wałku zaworów wydechowych.Brak jest mozliwości rozróżnienia czy to kwestia sterowania czy też samego wariatora.Nadal jestem w kropce.
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
No to witaj w klubie. Teraz jest trochę cieplej i autko się nie dławi i praktycznie nie gasnie. Chociaż czasami obroty mu falują.
Ale od niedawna komputer zaczyna wariować. Na przykład kiedy jadę zaczyna dzwonić sygnalizacja zapiąĆ pasy, albo wyświetla się że jest niska temperatura (a nie jest) albo drzwi się zamykają i otwierają!
CZY MOŻNA JAKOŚ ZRESTARTOWAĆ TEN ZASRANY KOMPUTER?
PROSZĘ O POMOC, BO JEST CORAZ GORZEJ!!!!!!!!!
Ale od niedawna komputer zaczyna wariować. Na przykład kiedy jadę zaczyna dzwonić sygnalizacja zapiąĆ pasy, albo wyświetla się że jest niska temperatura (a nie jest) albo drzwi się zamykają i otwierają!
CZY MOŻNA JAKOŚ ZRESTARTOWAĆ TEN ZASRANY KOMPUTER?
PROSZĘ O POMOC, BO JEST CORAZ GORZEJ!!!!!!!!!
Re: CASTROL PROF 0W-30 A EDGE5W-30 - BŁAGAM O POMOC!!!!
Witajcie.
Wczoraj zamknęło mi się uto podczas odśnieżania samochodu (było odpalone!). Na szczęście miałam drugi kluczyk!. Za każdym razem kiedy wysiadam z auta i gaszę silnik, wraz z zamknięciem drzwi samochód się zamyka.
Czy można wgrać nowe oprogramowanie?
Powoli dochodzę do wniosku, ze kontrolka silnika nie ma nic wspólnego z tym, że wymieniłam olej!
pozdrawiam
Wczoraj zamknęło mi się uto podczas odśnieżania samochodu (było odpalone!). Na szczęście miałam drugi kluczyk!. Za każdym razem kiedy wysiadam z auta i gaszę silnik, wraz z zamknięciem drzwi samochód się zamyka.
Czy można wgrać nowe oprogramowanie?
Powoli dochodzę do wniosku, ze kontrolka silnika nie ma nic wspólnego z tym, że wymieniłam olej!
pozdrawiam