Strona 1 z 2

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 14 gru 2010, 23:21
autor: Michauu
Eee kolejna awaria tym razem samochód odpalony, zrobił krótka trasę do sklepu, później pozostawiony przez około 10 min na chodzie z włączonym nagrzewaniem, wychodzę a tu siwo masa pary i delikatny smród z pod maski :) no i cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego na śniegu, jak myślicie rozszczelnił się? no i czy mogą być jakieś poważniejsze kompilacje jak chodził tyle na sucho?

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 00:14
autor: flapjck1
pytanie czy wyciek plynu to skutek czy przyczyna

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 00:55
autor: Lukasz1
miałem podobną awarię w mpi - kruciec od zbiornicza wyrównawczego się rozpadł , dopóki nie kupiłem nowego to pokleiłem poksyliną - ale zdało egzamin tylko na moment

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 08:14
autor: Michauu
Dziś po pracy wymontuję i sprawdzę zbiornik, myślę że z chłodnicą wszystko ok. bardziej martwię się o nagrzewnicę , ale na razie trzeba wyciek zlokalizować a później zobaczy się co z resztą.

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 09:13
autor: Gibki Staruszek
A jak przyszedłeś do auta to jaka temp. była na wskaźniku ?
Jaki wyciek chcesz lokalizować ? przecierz piszesz ,że wywaliło ze zbiorniczka .

Jak dla mnie to sprawdzić trzeba termostat , czujnik temperatury i sam wentylator.
O tym jak to sprawdzić było na forum ... jak nie znajdziesz to ci napisę/napiszemy :wink:

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 09:33
autor: markfive
Nie koniecznie mam rację ale obstawiam dwie mozliwości :

1. Jak już wyżej napisał Gibki - wentylator elektryczny chłodnicy.
Nie załączył się a mógł to zrobic z kilku powodów. Sam jest uszkodzony i nie działa. Nie "dostał" napięcia a w przypadku MPI jest to bardziej skomplikowane bo uruchamiany jest również we współdziałaniu z ECU a więc nie tylko trzeba sprawdzić przekaźnik ale i inne elementy. Może być też prozaiczna przyczyna złego styku na połączeniach przewodów elektrycznych.
2. Czy był wymieniany cały płyn w układzie chłodzenia ?. Przy niskich temperaturach stary lub rozwodniony płyn potrafi częściowo się zbrylić i zablokować przepływ w układzie. Wtedy również dochodzi do szybkiego zagotowania płynu i tu nie pomoże nawet działajacy sprawny wentylator.

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 09:55
autor: Michauu
Płyn nie był wymieniany a ile tam siedział to nie wiem, ale prze około 2 miesiące od zakupu nie było problemu z temperaturą, szkoda że wczoraj nie zerknąłem na wskaźnik temp. Tylko odrazy wyłączyłem silnik i otworzyłem maskę żeby zobaczyć co się dzieję , płynu już nie było spod korka leciała para czyli sądzę że tak jak mówicie zagrzał się wywaliło płyn. Teraz mam pytanie czy mogę zalać zbiornik i sprawdzić cały proces od początku czy nie ryzykować i najpierw posprawdzać wszystko?

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 10:06
autor: flapjck1
plyn byl sprawdzany kilka miechow temu i o ile michal go nie rozcienczal to byl ok, prawdopodobna opcja jest to ze silnik wiatraka nie pracuje - sprawdzic czy sie wlacza ( na krotko )

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 10:22
autor: markfive
Myślę, że trzeba wstawić auto do ciepłego pomieszczenia (przy aktualnych niskich temperaturach) spuścić cały płyn z układu chłodzenia i zalać nowy. Przy okazji jeżeli okaże się, że spuszczany płyn jest bardzo brudny i wyglada jak rdzawe rzadkie błoto, należało by układ chłodzenia dobrze przepłukać pod niewielkim ciśnieniem wodą dotąd aż bedzie wypływać czysta.
Jeżeli sam zbiornik wyrównawczy nie jest uszkodzony (pękniety w jakimkolwiek miejscu) to uruchomić silnik po zalaniu swieżego płynu i niech pracuje ( na postoju) dotąd aż załączy się wentylator elektryczny. Dalej po pewnym czasie i lekkim schłodzeniu silnika wentylator powinien się wyłaczyć. Jeżeli nie ma wycieków i nie wyrzuca płynu wszystko jest OK.
Wyłączyc silnik, odczekać około 30 min i dopiero wtedy odkrecić korek zbiornika i uzupełnic poziom płynu.

Jezeli cokolwiek pójdzie inaczej i np wentylator nie zadziała lub pomimo jego zadziałania bedzie wyrzucać płyn oznacza to usterkę i tu potrzebny juz będzie fachowiec a nie tylko prosta rada na forum. :smile:

Flap pisząc ten tekst jeszcze nie widziałem Twojej uwagi. Tak czy owak moja instrukcja na pewno komuś sie przyda.

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 10:45
autor: Michauu
No i tu mam problem bo autko stoi pod chmurką nie mam gdzie takiej operacji przeprowadzić.
Zrobię tak jak flap pisał sprawdzę wiatrak i zbiornik wyrównawczy czy nie jest uszkodzony oraz kruciec od zbiorniczka (to jest ten wężyk ze spodu?)

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 13:04
autor: Gibki Staruszek
Zbiorniczek i kruciec nie mają nic wspólnego z zagotowaniem się silnika . Jeśli ,teoretycznie, poziom i rodzaj płynu były o.k to zrób tak:
1- uzupełnij płyn (nie woda)
2- odpal silnik i czekaj
3- podczas pracy silnika sprawdzaj ręką czy i jak się nagrzewa chłodnica.
Jeśli silnik robi się ciepły a chłodnica nie tzn. że termostat nie puszcza i do momentu rozgrzania sie silnika to jest o.k. Dopiero po rozgrzaniu silnika chłodnica powinna robić się ciepła (termostat puszcza i znaczy jest dobry) Dalej poczekaj chwilę aż odpali się wentylator (kontroluj temp. na wskaźniku ) Jeśli jest wysoka lub na czerwonym a wentylator jeszcze nie chodzi to może być walnięty. (najlepiej psrawdz go przed operacją na krótko)
Jeśli po nagrzaniu silnika chłodnica dalej jest zimna to termostat nie puszcza (jest walnięty) i szybko zagotujesz wodę w silniku.
Jeśli po nagrzaniu silnika chłodnica rozgrzewa się równo z silnikiem to termostat puszcza cały czas (też jest do wymiany) choć ta opcja u Ciebie raczej nie wystąpi.

Jeśli wentylator działa na krótko i chłodnica zaczyna się robić ciepła po nagrzaniu silnika to zostaje tylko czujnik do wymiany. (nie daje sygnału do uruchomienia sie wentylatora) Ufff...

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 14:17
autor: Sadam
Gibki Staruszek pisze: Jeśli wentylator działa na krótko i chłodnica zaczyna się robić ciepła po nagrzaniu silnika to zostaje tylko czujnik do wymiany. (nie daje sygnału do uruchomienia sie wentylatora) Ufff...

nieprawda, w mpi jak odepniesz czujnik - czyli tak jakby był walnięty - to wentylator chodzi na okrągło

chyba, że usterka polega na tym że czujnik podaje temp. niższą niż jest w rzeczywistości

tak jak wyżej było napisane - padnięty może być obwód wentylatora np. przekaźnik

swoją drogą szybkim testem na sprawdzenie samego wentylatora i jego obwodu jest odpięcie czujnika w obudowie termostatu - nie pamiętam czy zadziała na wyłączonym silniku (zapłon), ale nawet jak go odpalisz na 5s. żeby sprawdzić to nic się stać nie powinno

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 15:52
autor: gawa
Sprawdź, czy węże gumowe są całe?

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 16:16
autor: Gibki Staruszek
Sadam pisze:nieprawda, w mpi jak odepniesz czujnik - czyli tak jakby był walnięty - to wentylator chodzi na okrągło


a to nie wiedziałem ...

To odepnij ten czujnik ... coś sie wyjaśni

Re: Wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego

: 15 gru 2010, 16:23
autor: Gibki Staruszek
gawa pisze:Sprawdź, czy węże gumowe są całe?


Muszą być całe bo ciśnienie wywaliło przez korek wzbiorniczku (czyli miejsce przewidziane na to ) jeśli by były walnięte przewody to tamtędy w pierwszej kolejności by wywaliło ciśnienie.

Jak będziesz dolewał to zwróć uwagę ile dolałeś, i napisz.