obroty

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

poxqufox

obroty

Post autor: poxqufox »

Witam!

Jakie obroty lubią silniki mini?? Chodzi mi o to żeby było w miarę ekonomicznie ale z kopem...
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 497
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: obroty

Post autor: zimonK »

To zdecyduj się. Albo ekonomicznie, albo z kopem :mrgreen: Nie wiem jak to jest w cooperze, ale w S'ce maksymalna moc jest przy 4 tysiącach obrotów, więc może "w miarę ekonomicznie i z kopem" będzie w zakresie 3-4k rpm. Co na to znacznie mądrzejsi ode mnie koledzy z forum (to absolutnie nie jest ironia)? :grin:
Azrael

Re: obroty

Post autor: Azrael »

zimonK pisze:To zdecyduj się. Albo ekonomicznie, albo z kopem :mrgreen: Nie wiem jak to jest w cooperze, ale w S'ce maksymalna moc jest przy 4 tysiącach obrotów, więc może "w miarę ekonomicznie i z kopem" będzie w zakresie 3-4k rpm. Co na to znacznie mądrzejsi ode mnie koledzy z forum (to absolutnie nie jest ironia)? :grin:

Skąd te 4000rpm?



175 PS (173 hp/128 kW) at 5500 rpm
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 497
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: obroty

Post autor: zimonK »

Z wykresu na hamowni dla S'ki 04' 163KM.

Oj sorry, maksymalny moment obrotowy przy 4000, a nie moc.

A tak poza tym, to może zacznijmy od tego: poxqufox, jaki to jest miniacz i z którego jest roku?
Ostatnio zmieniony 09 lut 2011, 00:28 przez zimonK, łącznie zmieniany 1 raz.
Voyth

Re: obroty

Post autor: Voyth »

poxqufox pisze:Witam!

Jakie obroty lubią silniki mini?? Chodzi mi o to żeby było w miarę ekonomicznie ale z kopem...


Takie rzeczy to tylko w Erze... Ekonomicznie w One/Cooper to jest do 3500, a z kopem nawet ok. 5000 ;) Raczej ciężko jest obie sprawy wypośrodkować, bo to dwie skrajne rzeczy :roll:
Vilreen

Re: obroty

Post autor: Vilreen »

Z mojego wykresu mocy wynika ze maksymalna moc jest osiagana na odcince ;P W S'ce :P Z doswiadczenia moge Ci powiedziec ze jakiekolwiek za mocne wciskanie gazu wiaze sie z podskoczeniem spalania o more less plus 2 litry :) Ja bym trzymal obroty pomiedzy 2-3.5k zeby bylo z kopem ale w miare ekonomicznie ;)
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 497
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: obroty

Post autor: zimonK »

No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu :razz: ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc :wink:
Azrael

Re: obroty

Post autor: Azrael »

zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu :razz: ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc :wink:



Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu :)
poxqufox

Re: obroty

Post autor: poxqufox »

no jest to mini cooper z 2002 r, 116 kM
Awatar użytkownika
zimonK
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 497
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
Lokalizacja: Warszawa

Re: obroty

Post autor: zimonK »

Azrael pisze:
zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu :razz: ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc :wink:



Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu :)


A mi się zawsze wydawało, że to będzie dużo przed odcniką. Przy jakiś 5000/6000. Dzięki :wink:
Azrael

Re: obroty

Post autor: Azrael »

zimonK pisze:
Azrael pisze:
zimonK pisze:No dobra, zrzynałem z Twojego wykresu :razz: ale to rzeczywiście dziwne, że dopiero na odcince jest największa moc :wink:



Raczej normalne w silniku tego typu, na odcince lub w poblizu :)


A mi się zawsze wydawało, że to będzie dużo przed odcniką. Przy jakiś 5000/6000. Dzięki :wink:


Turbodołądowane często się kręcą więcej niż mają użytecznych obrotów, ale doładowane mechaniczną spręzarką co do zasady działają podobnie do wolnossących (spadek efektywności kompresora jest mniejszy niż efekt zdławienia wydechu turbosprężarką).
ODPOWIEDZ