Strona 1 z 4
Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 12 kwie 2011, 14:30
autor: KeliV
Witam serdecznie,
Dzisiaj przeżyłem szok w swoim MINI. Dostałem komunikat o zużytych okładzinach przednich hamulców (przy 7500 km przebiegu
) . Kontrola w ASO i potwierdzenie wyroku - komplet klocków do wymiany w piątek koszt ok. 850 PLN
Dużo jak za troszkę zabawy nowym autkiem. Fakt dostał trochę w kość na Bemowie czy na FSO ale, że tak szybko!!!
Pytanie do znawców.
Słyszałem o wentylowanych i nawiercanych tarczach JCW ale czy ktoś mogły się podzielić doświadczeniami z ich używania???
Jest cos jeszcze lepszego ???
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 12 kwie 2011, 21:48
autor: Azrael
KeliV pisze:Witam serdecznie,
Dzisiaj przeżyłem szok w swoim MINI. Dostałem komunikat o zużytych okładzinach przednich hamulców (przy 7500 km przebiegu
) . Kontrola w ASO i potwierdzenie wyroku - komplet klocków do wymiany w piątek koszt ok. 850 PLN
Dużo jak za troszkę zabawy nowym autkiem. Fakt dostał trochę w kość na Bemowie czy na FSO ale, że tak szybko!!!
Pytanie do znawców.
Słyszałem o wentylowanych i nawiercanych tarczach JCW ale czy ktoś mogły się podzielić doświadczeniami z ich używania???
Jest cos jeszcze lepszego ???
Zawsze jest coś lepszego
Niezła cena za klockihamulcowe, bo rozumiem że o klocki chodzi?? To oryginały? Może czas pomyśleć o czymś lepszym?
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 12 kwie 2011, 22:31
autor: KeliV
jak na BMW to jeszcze znośne koszty, ale jak znam życie to zanim mechanik podejdzie do samochodu usłyszę -- tarcze do wymiany.
Słyszał ktoś coś o pakiecie hamulców ceramicznych Brembo do MINI????
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 12 kwie 2011, 23:11
autor: minigjj
@Keliv - Gratuluje!! Mi to zajeło 30000 czyli niecały rok, a na torze żadnym nie byłem:)
W GT2 znajomy zmienia klocki po 1 dniu, tak po 1 dniu na torze. Więc nie panikuj;)
Szukałem ceramiki i nie znalazłem, bo... chyba tarcze ceramiczne muszą być większe niż stalowe i nie zmieściłyby się w mini.
Tarcze nacinane i nawiercane z JCW Kit jeszcze szybciej będą zużywać klocki, tak mówią w Bawarii. Ale reakcja pewnie jest lepsza
@Azrael - czy są klocki lepsze, ale nadal działające na zimno? Czy też "coś za coś"?
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 12 kwie 2011, 23:17
autor: flapjck1
ja mysle ze klocki zabiles kontrola trakcji
jak sie nie wie jak to dziala to tak sie dzieje
ja mialem klienta w ceedzie 1,4 benzyna ( 110 KM ) ktory mial do wymiany klocki po okolo 10 k km
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 12 kwie 2011, 23:45
autor: pididi
kontrola trakcji to jedno, ale nie wiem czy auto nie ma już e-szpery zamiast klasycznej mechanicznej - to też zjada klocki baaardzo szybko
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 08:47
autor: Azrael
minigjj pisze:W GT2 znajomy zmienia klocki po 1 dniu, tak po 1 dniu na torze. Więc nie panikuj;)
W sporcie to zmiana klocków parę razy w ciągu dnia na torze to rzecz normalna i nie ma w tym nic dziwnego.
Szukałem ceramiki i nie znalazłem, bo... chyba tarcze ceramiczne muszą być większe niż stalowe i nie zmieściłyby się w mini.
Nie wydaje mi się żeby musiały być większe pytanie po co ktoś miałby opracowywać taki hamulec do Mini, bez przesady to nie ma osiągów Ferrari. Są dobre kity hamulcowe do Mini np. AP Racing.
Tarcze nacinane i nawiercane z JCW Kit jeszcze szybciej będą zużywać klocki, tak mówią w Bawarii. Ale reakcja pewnie jest lepsza
Tarcze nacinane zawsze zwiększają zużycie i pylenie, poprawiają m.in. to co fachowcy nazywają "initial bite".
@Azrael - czy są klocki lepsze, ale nadal działające na zimno? Czy też "coś za coś"?
Oczywiście że są, w klockach trwa spory postęp, są dziś też wyczynowe mieszanki któe hamują od 0 stopni, chociaż tych akurat nie polecam na ulicę. Są też takie trochę lepsze niż seria, które prawie nie mają minusów na drodze. Uniwersalnym i bezpiecznym wyborem pozostaje Ferodo DS2500.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 08:48
autor: Azrael
flapjck1 pisze:ja mialem klienta w ceedzie 1,4 benzyna ( 110 KM ) ktory mial do wymiany klocki po okolo 10 k km
W nowych Imprezach (Lanosach) tylne klocki tak mają - zmienia się ze 3 razy częściej niż przednie jak ludzie jeżdżą z włączoną.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 08:58
autor: flapjck1
mi sie bardziej z lacetti kojarzy
z lanosem to widze podobienstwo w roverze 200
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 09:00
autor: Azrael
W światku Subarowym się jakoś przyjęło że Lanos, już każdy wie o co chodzi jak tak mówimy - nie musimy oznaczeniami nadwozia sypać że GH, GR czy GV.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 16:48
autor: noj
Tez założyłbym DS 2500.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 17:04
autor: KeliV
Rozmawiałem z AC Schnitzer i polecono mi ten pakiet:
http://www.ac-schnitzer.de/en/mini/pop- ... stem-mini/
dochodzą do tego klocki z z czegoś co jest niby ceramiką.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 17:26
autor: speedfight
Nie znam się w temacie hamulców w MINI ale patrząc na to zastanawiam się czy jest w ogóle sens wydawania kilku tyś zł dla 3m krótszej drogi hamowania? Ja wiem ze czasem te 3m to wiele ale na naszych pięknych drogach nie tylko hamulce decydują o długości hamowania.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 17:41
autor: Azrael
Zestawy hamulcowe nie są po to żeby skrócić droge jednego awaryjnego hamowania, tylko żeby zapewnić odpowiednią wydajnośc hamulców podczas szybkiej jazdy w ogóle, kolejnych hamowań itp.
Re: Mocniejsze hamulce do MCS/JCW.
: 13 kwie 2011, 18:18
autor: AleXander
Do R56 załóż tarcze EBC Ultimax i klocki Carbon Loraine RC5 (albo6)... jak będziesz hamował na seryjnych zaciskach JCW to (jak to ujęła osoba która tak zrobiła) to wyprzedzą Cię policzki
Czy ma ktoś może przednie zaciski od JCW do sprzedania za rozsądne pieniądze?