PETER90 pisze:Jestem umówiony do gaźnikowca bo na 80% jest to gaźnik ale mogę się mylić. Przeczytałem całe forum na temat 998 i gaźnikach HS4 . Wiem na pewno że oleju nie bierze bo pół roku temu wymieniłem i poziom jest tak do dziś ale jedno mnie martwi strasznie czarny wydech a przeciez nie kopci ani nic w tym stylu i czarne świece
Konieczny jest podstawowy przegląd:
Układ zapłonowy
1. Styki przerywacza i ich odstęp - zalecam wymianę na nowe ponieważ dostępne zamiennki po ewentualnym wypiłowaniu wżerów już niestety nie działają jak trzeba.
2. Kondensator - jeżeli styki silnie iskrzą i widac na nich ciemne nadpalenia do wymiany. Przeglądałem Twoje poprzednie posty, jeżeli masz moduł GL 100 to kondensator powinien być usunięty z układu i tym bardziej stan powierzchni styków ma wpływ na pracę całego układu. Sprawdź też czy cewka pracujaca z tym modułem jest własciwie dobrana pod względem oporności uzwojenia pierwotnego.
3. Cewka zapłonowa - sprawdź czy wtedy gdy zaczynają sie problemy z nierówną pracą nagrzanego silnika cewka jest gorąca. Jeżeli tak to może już czas ją wymienić lub jest niewłaściwa. Cewka chłodzona jest znajdujacym się wewnątrz olejem. Można też sprawdzić gdy jest zdjęta czy wewnątrz olej sie przelewa ( może wyciekł co ma miejsce w przypadku obruszania się śrub stykowych w obudowie gdy zamocowana na silniku cewka przechylona jest w dół)
4. Przewody niskiego i wysokiego napiecia - sprawdź połączenia. W instalacji miniaka nagminne jest utlenianie się a nawet przerywanie połączenia przewodów niskiego napiecia przy samych końcówkach.
5. Świece zapłonowe - jaki mają już przebieg ?. Gdy nie wiadomo, najlepiej profilaktycznie wymienić je na nowe. Jeżeli okaże się, że wymiana nic nie pomogła i przyczyna jest gdzie indziej, po znalezieniu usterki można je z powrotem zamienić na te które były. Wcześniej pisałeś że świece są prawie nowe więc w Twoim przypadku to raczej zły trop.
Gaźnik
1. Najczęściej albo brak oleju w amortyzatorze gaźnika ( wystarczy silnikowy 15W40) albo tłok podciśnieniowy "chodzi" opornie w obudowie. Trzeba obudowę odkręcić, dokładnie wymyć "cylinder" środkiem do czyszczenia gaźników i wypolerować na błysk. (nie używać w tym celu papieru ściernego). To samo dotyczy tłoka w miejscu przylegania.
2. Kolejna typowa usterka gaźnika to zużyty zaworek iglicowy komory pływakowej co powoduje przelewanie gaźnika i nadmierne wzbogacanie mieszanki.
3. Regulacja położenia gniazda iglicy głównej i regulacja uchylenia przepustnicy ( wolne obroty). To na ogół samo się nie przestawia i nie zmienia się znacząco wraz ze wzrostem temperatury silnika. Fakt, jest element (HS waxstat / HIF bimetal) reagujący na temperaturę w okolicy dolnej części gaźnika ( konieczny bo gaźnik znajduje się blisko wydechu) ale jego działanie polega na zmniejszaniu dawki paliwa w miarę wrostu temperatury a nie na zwiększaniu.
Poziom oleju
1. Nie zmienił sie przez pół roku ? - Ile w tym czasie przejechałeś km ?
2. Wyciagnij miarkę i powąchaj znajdujący sie na niej olej - czy nie czuć zapachu benzyny ?
Często jest tak, że oleju nie ubywa bo przy ciągłej jeździe na ssaniu ( są ludzie którzy nie wiedzą, że ssanie trzeba wyłączyć po uruchomienu silnika, albo linka się zacina czy jest źle zamocowana i ssanie nie wyłącza się całkowicie) lub wtedy gdy gaźnik przelewa paliwo uzupełnia poziom oleju.
Jeżeli nie rozumiesz czegoś z mojego tekstu to nie dopytuj się o co dokładnie chodzi tylko skopiuj, wydrukuj i pokaż mechanikowi który będzie próbował naprawić auto.