Strona 1 z 1

998 -gasnące

: 16 kwie 2011, 22:15
autor: PETER90
Witam, mam problem z moim Miakiem 998 ,dokładniej miniak odkąd go kupiłem był autkiem bezproblemowy aż do teraz od pewnego czasu dziwne rzeczy się z nim dzieją .Odpalam go i z tym jak zawsze nie było problemu (odpala za pierwszym razem) ale jeśli gdzieś nim jadę zgaszam i za 15-30min wracam i nie chce mi odpali z pierwszego (dusi się, ma drgawki i itp) tak samo jest jak nim jeżdżę jeśli jest zimny chodzi idealnie ale jeśli się nagrzeje(złapie tempera turki) to jest wieka tragedia szczególnie jak się dojerzdza nim do świateł i puszcza się nogę z gazu to gaśnie albo się męczy na 500obr i tak czy siak gaśnie .I moje pytanie brzmi cz ktoś miał podobną sytuację , ogólnie jest problem taki że dusi się, przygasa, ma drgawki i najczęściej kończy się to gaśnięciem .Myślałem że to eżyk od paliwa bo był strasznie zmurszały i jak go dotknąłem to dosłownie się rozleciał mi w palcach i go od razu wymieniłem ale to jednak nie to .Jestem umówiony do gaźnikowca bo na 80% jest to gaźnik ale mogę się mylić. Przeczytałem całe forum na temat 998 i gaźnikach HS4 . Wiem na pewno że oleju nie bierze bo pół roku temu wymieniłem i poziom jest tak do dziś ale jedno mnie martwi strasznie czarny wydech a przeciez nie kopci ani nic w tym stylu i czarne świece (raz wszystkie 4 a raz tylko 2 ?) Wie koś co mu dolega z góry dzięki . :sad:

Re: 998 -gasnące

: 17 kwie 2011, 08:59
autor: flapjck1
przerwa na przerywaczu do regulacji

Re: 998 -gasnące

: 17 kwie 2011, 11:53
autor: PETER90
ok też sprawdzę ale jeszcze może jakaś pierdoła :?:

Re: 998 -gasnące

: 17 kwie 2011, 13:40
autor: PETER90
i co z tym czarnym wydechem :?:

Re: 998 -gasnące

: 17 kwie 2011, 13:42
autor: flapjck1
jak zaplon zly to i spaliny czarne

zacznij od przerwy na mloteczkach

Re: 998 -gasnące

: 17 kwie 2011, 14:17
autor: markfive
PETER90 pisze:Jestem umówiony do gaźnikowca bo na 80% jest to gaźnik ale mogę się mylić. Przeczytałem całe forum na temat 998 i gaźnikach HS4 . Wiem na pewno że oleju nie bierze bo pół roku temu wymieniłem i poziom jest tak do dziś ale jedno mnie martwi strasznie czarny wydech a przeciez nie kopci ani nic w tym stylu i czarne świece

Konieczny jest podstawowy przegląd:
Układ zapłonowy
1. Styki przerywacza i ich odstęp - zalecam wymianę na nowe ponieważ dostępne zamiennki po ewentualnym wypiłowaniu wżerów już niestety nie działają jak trzeba.
2. Kondensator - jeżeli styki silnie iskrzą i widac na nich ciemne nadpalenia do wymiany. Przeglądałem Twoje poprzednie posty, jeżeli masz moduł GL 100 to kondensator powinien być usunięty z układu i tym bardziej stan powierzchni styków ma wpływ na pracę całego układu. Sprawdź też czy cewka pracujaca z tym modułem jest własciwie dobrana pod względem oporności uzwojenia pierwotnego.
3. Cewka zapłonowa - sprawdź czy wtedy gdy zaczynają sie problemy z nierówną pracą nagrzanego silnika cewka jest gorąca. Jeżeli tak to może już czas ją wymienić lub jest niewłaściwa. Cewka chłodzona jest znajdujacym się wewnątrz olejem. Można też sprawdzić gdy jest zdjęta czy wewnątrz olej sie przelewa ( może wyciekł co ma miejsce w przypadku obruszania się śrub stykowych w obudowie gdy zamocowana na silniku cewka przechylona jest w dół)
4. Przewody niskiego i wysokiego napiecia - sprawdź połączenia. W instalacji miniaka nagminne jest utlenianie się a nawet przerywanie połączenia przewodów niskiego napiecia przy samych końcówkach.
5. Świece zapłonowe - jaki mają już przebieg ?. Gdy nie wiadomo, najlepiej profilaktycznie wymienić je na nowe. Jeżeli okaże się, że wymiana nic nie pomogła i przyczyna jest gdzie indziej, po znalezieniu usterki można je z powrotem zamienić na te które były. Wcześniej pisałeś że świece są prawie nowe więc w Twoim przypadku to raczej zły trop.

Gaźnik
1. Najczęściej albo brak oleju w amortyzatorze gaźnika ( wystarczy silnikowy 15W40) albo tłok podciśnieniowy "chodzi" opornie w obudowie. Trzeba obudowę odkręcić, dokładnie wymyć "cylinder" środkiem do czyszczenia gaźników i wypolerować na błysk. (nie używać w tym celu papieru ściernego). To samo dotyczy tłoka w miejscu przylegania.
2. Kolejna typowa usterka gaźnika to zużyty zaworek iglicowy komory pływakowej co powoduje przelewanie gaźnika i nadmierne wzbogacanie mieszanki.
3. Regulacja położenia gniazda iglicy głównej i regulacja uchylenia przepustnicy ( wolne obroty). To na ogół samo się nie przestawia i nie zmienia się znacząco wraz ze wzrostem temperatury silnika. Fakt, jest element (HS waxstat / HIF bimetal) reagujący na temperaturę w okolicy dolnej części gaźnika ( konieczny bo gaźnik znajduje się blisko wydechu) ale jego działanie polega na zmniejszaniu dawki paliwa w miarę wrostu temperatury a nie na zwiększaniu.

Poziom oleju
1. Nie zmienił sie przez pół roku ? - Ile w tym czasie przejechałeś km ?
2. Wyciagnij miarkę i powąchaj znajdujący sie na niej olej - czy nie czuć zapachu benzyny ?
Często jest tak, że oleju nie ubywa bo przy ciągłej jeździe na ssaniu ( są ludzie którzy nie wiedzą, że ssanie trzeba wyłączyć po uruchomienu silnika, albo linka się zacina czy jest źle zamocowana i ssanie nie wyłącza się całkowicie) lub wtedy gdy gaźnik przelewa paliwo uzupełnia poziom oleju.

Jeżeli nie rozumiesz czegoś z mojego tekstu to nie dopytuj się o co dokładnie chodzi tylko skopiuj, wydrukuj i pokaż mechanikowi który będzie próbował naprawić auto.

Re: 998 -gasnące

: 17 kwie 2011, 17:02
autor: PETER90
co do świec to już dawno wymieniłem i olej też sprawdzałem w gaźniku , co do oleju w śliniku to nie czuć paliwa , ale podejrzewam kondensator z cewką albo iglice w gaźniku . Wtorek jadę do mechanika to mu te wszystkie rzeczy pokarze co mi wypisałeś i niech to wszystko posprawdza .

Dzięki za pomoc . :smile: