Strona 1 z 1
R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 06 cze 2011, 21:57
autor: marecek
Co to może być - ruch kierownicą w lewo / prawo powoduje stuknięcie. Mam nowe końcówki drążków i wahacze. Zaczęło się niedługo po wymianie... Stukanie jakby dochodziło zza samej kierownicy (!), ale jak to zwykle bywa w stukaniu, może się nieść równie dobrze z maglownicy...
Od czego zacząć szukanie problemu?
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 06 cze 2011, 22:58
autor: AleXander
ooo... mam identycznie! brak diagnozy póki co niestety

Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 07 cze 2011, 10:04
autor: misiach121
Ja również w R50 2002rok. Właśnie wracam od mechanika. Maglownica do regeneracji i łożysko. Tylko, że stuki w kierownicy były wcześniej jak jeszcze nie było luzu w maglownicy. Niezależnie od temperatury przy kręceniu kierownicą coś jakby strzela w środku. Dźwięk jest taki jakby pykający, strzelający plastikowy. Na razie niestety muszę się uporać z maglownicą i nie wydaje mi się, żeby to pomogło pykającej kierownicy

Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 07 cze 2011, 11:57
autor: flapjck1
sprawdzcie jeszcze dolne sworznie w zawieszeniu
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 07 cze 2011, 12:41
autor: bob.dsk
Jest zestaw naprawczy do kolumny kierownicy. Powinnno zaradzić.

Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 07 cze 2011, 14:08
autor: AleXander
diagnoza: maglownice prawdopodobnie trafiło

Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 07 cze 2011, 15:35
autor: marecek
bob.dsk - czy możesz jakiś link czy coś podać więcej o tym zestawie naprawczym?
Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 15 cze 2011, 09:12
autor: marecek
rozebrałem wszystkie plastiki, łapa na sztycę od kolumny i kręcę... i zero luzu! A puka... szukam, szukam - okazało się, że ten plastik, po którym jeżdżą styki od poduszki powietrznej ma luz osiowy i to on "pukał". Prosty test, który można wykonać - nacisnąć na górną krawędź kierownicy i dokonać obrotu - wtedy jest cisza. Nie rozbierałem niczego więcej - dogiąłem kierownicę, skręciłem mocno plastiki i pukanie ustało...

Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 15 cze 2011, 10:47
autor: AleXander
MINI
Gratki za rozwiązanie problemu

Odświeżam ! Pomocy !
: 28 wrz 2011, 20:47
autor: misiach121
marecek pisze:rozebrałem wszystkie plastiki, łapa na sztycę od kolumny i kręcę... i zero luzu! A puka... szukam, szukam - okazało się, że ten plastik, po którym jeżdżą styki od poduszki powietrznej ma luz osiowy i to on "pukał". Prosty test, który można wykonać - nacisnąć na górną krawędź kierownicy i dokonać obrotu - wtedy jest cisza. Nie rozbierałem niczego więcej - dogiąłem kierownicę, skręciłem mocno plastiki i pukanie ustało...

Mógłbyś proszę mi pomóc i dokładniej opisać co trzeba zrobić żeby to dokręcić? Co trzeba rozebrać i ile to śrub. Ja widzę w tym plastiku za kierownicą dwie śruby od dołu i tylko tyle. Mam to samo bo jak nagnę kierownicę to pykanie ustaje. To strasznie wnerwia! Ratuj

Re: R53 Stuki w kolumnie kierowniczej
: 28 wrz 2011, 21:14
autor: marecek
no właśnie...tylko że u mnie wróciło to po tygodniu. Po kilku próbach dałem za wygraną. Teraz mam po prostu... lepsze głośniki i czekam na trochę wolnego czasu. Samochodem jeździ dziewczyna, a jej to nie przeszkadza
