Instalacja z 1.0 do 1.3
Moderator: flapjck1
Instalacja z 1.0 do 1.3
Koledzy mam pytanko czy instalacja z silnika 1,0 do 1,3 jest ta sama iż zakupiłem silnik 1,3 a widze czy zapłon jest inny ma jeden kabelek wiecej.jak to wszystko po podłanczac?
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Instalacja z 1.0 do 1.3
kupiłeś oczywiście 1,3 na gaźniku ...
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Instalacja z 1.0 do 1.3
Jeżeli chodzi o zapłon to w instalacjach dla 1000 (998) jest przewód oporowy plus do zasilania cewki ( biały z różowym paskiem). Kolejny spinający na krótko obwód zasilania cewki ( bez oporowy) w momencie uruchomienia rozrusznika łączy boczne wyjście z "automatu" rozrusznika też z plusem cewki.
W przypadku gdy aparat zapłonowy jest bezstykowy a więc albo elektronik z gaźnikowego coopera 1,3 / metro 1,3 ( z modułem zamocowanym na aparacie) albo stosowany w metro turbo z modułem ducelliera ( mocowanym osobno ) łączymy go z plusem zasilania ze skrzynki bezpieczników (lewa strona pierwszy górny zacisk skrzynki) bezpośrednio zwykłym przewodem bez oporowym. Oczywiście połączenie oryginalne aparat - moduł musisz mieć z instalacji metro turbo.
Ponadto w instalacji turbo jest jeszcze moduł sterujący ( niewielkie ECU) ale to już dotyczy samego turbo gdy jest zamontowane na silniku. Silnik ten może pracować również z zasilaniem gaźnikowym (bez turbo) nawet na kolektorze z 998 i przejściówką do zamocowania na nim gaźnika SU HIF 44, jednak jest "rozprężony" w stosunku do serii więc będzie słabszy ale za to spali każde byle jakie paliwo bez protestu
W przypadku gdy aparat zapłonowy jest bezstykowy a więc albo elektronik z gaźnikowego coopera 1,3 / metro 1,3 ( z modułem zamocowanym na aparacie) albo stosowany w metro turbo z modułem ducelliera ( mocowanym osobno ) łączymy go z plusem zasilania ze skrzynki bezpieczników (lewa strona pierwszy górny zacisk skrzynki) bezpośrednio zwykłym przewodem bez oporowym. Oczywiście połączenie oryginalne aparat - moduł musisz mieć z instalacji metro turbo.
Ponadto w instalacji turbo jest jeszcze moduł sterujący ( niewielkie ECU) ale to już dotyczy samego turbo gdy jest zamontowane na silniku. Silnik ten może pracować również z zasilaniem gaźnikowym (bez turbo) nawet na kolektorze z 998 i przejściówką do zamocowania na nim gaźnika SU HIF 44, jednak jest "rozprężony" w stosunku do serii więc będzie słabszy ale za to spali każde byle jakie paliwo bez protestu