Strona 1 z 3
Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 30 lip 2011, 22:01
autor: tomato
Witam
Przymierzam się do kupna Mini w automacie. Niestety mam sporo niejasności co do rodzajów skrzyń, które były stosowane. W większości artykułów internetowych podają (chodzi o R50/53), że Coopery i One posiadały skrzynie automatyczne bezstopniowe CVT, natomiast S-ki zwykłe automaty (~ tiptronic). Jak przeglądam forum to zdaje się, że nie jest to takie proste.
Druga sprawa: w każdym Mini, bez względu na model, przy dźwigni zmiany biegów jest pozycja +/-. Po co zatem ręczna zmiana przełożeń przy skrzyni bezstopniowej (a zakładam że część Miniaków faktycznie ma skrzynię bezstopniowe)?
Bardzo proszę o wyjaśnienie jakie automaty były stosowane w poszczególnych modelach, również po 2007. No i jeśli ktoś ma lub jeździł Mini z CVT również proszę o wrażenia.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 31 lip 2011, 12:11
autor: robrob
Ja dodam jeszcze jedno, co to za oznaczenie LSD w automacie
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 31 lip 2011, 12:33
autor: jrock7
"Limited Slip Differential "
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 31 lip 2011, 19:09
autor: alan
generalnie skrzynia automatyczna stosowana w r50/52/53 to skrzynia jednorazowa
mozesz odrazu szukac drugiej na zapas
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 01 sie 2011, 09:57
autor: Maciek_m
alan pisze:generalnie skrzynia automatyczna stosowana w r50/52/53 to skrzynia jednorazowa
mozesz odrazu szukac drugiej na zapas
Rozwiń się kolego skoro tak napisałeś.
Co to znaczy jednorazowa?
Masz jakieś doświadczenia?
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 01 sie 2011, 10:06
autor: Maciek_m
W R50/R53 są dwa rodzaje skrzyń automatycznych: CVT oraz 6-o biegowy automat.
Serwisy twierdzą, żeby CVT nie dotykać - awaryjna i brak części zamiennych.
Jeśli chodzi o 6-o biegowy automat, to to jest konstrukcja firm Aisin (Japonia) - znana konstrukcja, która, jeśli poprawnie ja eksploatować - czytaj zmieniać olej - jest wytrzymała i obliczona z dużym zapasem przeniesienia momentu obrotowego.
Jazda z tym 6-o biegowym automatem jest przyjemna, szczególnie w trybie sport lub trybie manual sport. Do jazdy po mieście, nawet tej bardzo dynamicznej jest wygodna.
Musiałbyś pojeździć tym automatem i sprawdzić, czy Ci pasuje i czy spełnia Twoje wymagania. CVT omijaj z daleka. Aisina mogę polecić z czystym sumieniem.
W razie pytań o Aisina - chętnie odpowiem w miarę posiadanej wiedzy.
Pozdrawiam,
Maciek
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 01 sie 2011, 13:37
autor: alan
ja sie spotkalem tylko z chinskim aisin,automat w starym mini to porazka,jego trwalosc jest zadna,nie kupilbym nigdy mini z automatem
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 01 sie 2011, 16:01
autor: Maciek_m
alan pisze:ja sie spotkalem tylko z chinskim aisin,automat w starym mini to porazka,jego trwalosc jest zadna,nie kupilbym nigdy mini z automatem
Co oznacza powiedzenie 'spotkałem się z chińskim aisin'?
Aisin jest japoński i robi skrzynie dla wielu producentów samochodów.
Pogadaj z ludźmi, którzy zajmują się naprawami skrzyń biegów, to Ci wiele wyjaśnią.
Poczytaj także jakie są parametry skrzyni montowanej w MINI i sprawdź w jakich jeszcze samochodach ta skrzynia jeździ. Na pewno zmieni Ci się optyka.
Pozdrawiam,
Maciek
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 01 sie 2011, 18:31
autor: tomato
Dziękuje za odpowiedzi.
Co do pytania czym jest ręczna zmiana biegów +/- w skrzyni bezstopniowej, to w międzyczasie znalazłem informację, że jest to tylko program skrzyni "udający" zmianę biegów - "Virtual sequential six-speed manual (software-based)"
skrzynia CVT
Maciek_m: orientujesz się czy automat taki jak u Ciebie był tylko w S-kach czy też w zwykłych Cooperach
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 01 sie 2011, 19:37
autor: robrob
Koledzy a skrzynie cvt to jeszcze były montowane w innych autach, oczywisto myślę o takich skrzyniach jak mam mini, bo k..wa pilnie potrzeba mi taką skrzynkę.
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 02 sie 2011, 09:40
autor: Maciek_m
tomato pisze:Dziękuje za odpowiedzi.
Co do pytania czym jest ręczna zmiana biegów +/- w skrzyni bezstopniowej, to w międzyczasie znalazłem informację, że jest to tylko program skrzyni "udający" zmianę biegów - "Virtual sequential six-speed manual (software-based)"
skrzynia CVT Maciek_m: orientujesz się czy automat taki jak u Ciebie był tylko w S-kach czy też w zwykłych Cooperach
Hej,
TUTAJ masz specyfikację coopera. Widać, że były CVT i 5-o biegowe manuale.
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 10 sie 2011, 00:34
autor: krzyss
To ja tylko dodam ze mam tego wlasnie aisin-a i spisuje sie wysmienicie. Zmienia biegi bardzo szybko i sprawnie. W drugim aucie mam DSG i naprawde nie ma az tak duzej roznicy.
Ogolnie mowiac moge polecic Coopera S z automatem, jedyne co boli, to spalanie po Warszawie.
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 28 paź 2011, 18:11
autor: Pirat
Odkopuję temat, gdyż wydaje mi się to lepsze niż zakładanie nowego.
Moje pytanie brzmi - czym różni się 6-biegowy tiptronic od 6-biegowego zwykłego automatu pomijając kwestię zużycia?
Mocno zastanawiam się nad tym egzemplarzem:
http://allegro.pl/2004-mini-cooper-slic ... 16617.html
Właściciel twierdzi, że jest tam 6-biegowy tiptronic.
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 28 paź 2011, 19:56
autor: pididi
W One i Cooperach była skrzynia CVT, z możliwością sekwencyjnej (+/-, Steptronic) zmiany "biegów". Innego automatu nie było, sam bym raczej omijał.
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 29 paź 2011, 16:55
autor: krzyss
Nie jestem specjalista od skrzyn, ale kilka juz mialem i Tiptronic to nie rodzaj skrzyni a raczej nazwa ktora uzywalo porshe i audi, jedno co charakterysowalo skrzynie nazywane "tiptronic" to to ze mialy one mozliwosc recznej zmiany przelozen.
W mini jak juz koledzy pisali (a ja w miedzyczacie potwierdzilem) byly stosowane dwa rodzaje skrzyn, zwykla hydrokinetyczna (mozna ja nazwac tiptronic) ktora jest typowa skrzynia automatyczna i stosowano ja tylko w modelu Cooper S, oraz skrzynie CVT ktore byly stosowane w reszcie modeli miniakow. Skrzynie CVT niestety sa dosc awaryjne a ich przebiegi rzadko kiedy przekraczaja 100000km, dodam iz skrzynie bezstopniowe CVT stosowane sa w wiekszosci skuterow.
Dlaczego Cooper S nie ma CVT ? bo skrzynie CVT nie sa w stanie przenosic duzych momentow obrotowych.
Tu znajdziesz w prosty sposob opisana zasade dzialania skrzyni CVT:
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/na ... a-CVT.html