cewka

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Wódz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 474
Rejestracja: 06 mar 2008, 22:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

cewka

Post autor: Wódz »

Jak dobrać odpowiednią cewkę? obecna mi się wytopiła?! Chodził godzinke na biegu jałowym i nagle psyyyt wypływa z niego płyn, dotykam cewkę a jej temeperatura spowodowała bąbla na moim palcu. Założyłem cewkę od drugiego mianika i też piekielnie się grzeje w bardzo szybkim czasie.

Jaki może być powód? zbyt mała oporność cewki? a może złe podłączenie? choć czy wtedy by działał? Bo mimo grzania się chodzi wszystko dobrze iskra dobra , obrotomierz działa.
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: cewka

Post autor: flapjck1 »

raczej obydwie cewki masz dupniete - pamietaj ze jak masz stykowke to nie wolno zostawiac wlaczonego zaplonu bo cewka sie przegrzewa - wypala sie uzwojenie i gotuje olej :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: cewka

Post autor: monsterk »

ważny jest opór cewek, jak jest zła dobrana to się grzeje
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: cewka

Post autor: markfive »

Wódz pisze:Jak dobrać odpowiednią cewkę? obecna mi się wytopiła?!


Przeczytaj to : FAQ - Jaka cewka do mini ?
Awatar użytkownika
Wódz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 474
Rejestracja: 06 mar 2008, 22:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: cewka

Post autor: Wódz »

flapjck1 pisze:raczej obydwie cewki masz dupniete - pamietaj ze jak masz stykowke to nie wolno zostawiac wlaczonego zaplonu bo cewka sie przegrzewa - wypala sie uzwojenie i gotuje olej :D


Nie powiedziałbym , że dupnięte, bo w wisniowym sie nie grzeje a w niebieskiem tak.
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: cewka

Post autor: flapjck1 »

no to masz cos z instalacja w niebieskim

moze zwarcie na przerywaczu?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: cewka

Post autor: markfive »

Wódz pisze:w wisniowym sie nie grzeje a w niebieskiem tak.


Prawdopodobnie w niebieskim brak przewodu oporowego na zasilaniu cewki ("ballast rezystor"). Jeżeli tak, można z powodzeniem zastosować zwykłą cewkę Zelmot BE200B o oporności uzwojenia pierwotnego 3,1 do 3,4 oma stosowaną kiedyś w 125 i 126 p. Cewki Ducelliera z gaźnikowych mini mają niższą oporność i wymagają zasilania przewodem oporowym. Są trwałe, ale bez przesady. Zasilane wyższym napięciem przegrzewają się i w końcu padają.
ODPOWIEDZ