BeMoL pisze:...Co do silnika to faktycznie wybiłeś mi z głowy zmianę na inny. Zostanę przy tysiączku. Tylko na jaki koszt muszę się przygotować aby go wyremontować - można to jakoś oszacować?
Napisałem już w ostatnim poście, że ogólny koszt remontu zespołu napędowego klasyka mini to rząd 3 - 4 tys zł. Nie piszę tego z sufitu, tylko na podstawie remontów które sam robiłem, w okresie ostatnich trzech lat.
Kalkulację każdy może sobie zrobić sam i wiele od tego zależy czy robociza kosztuje go "0" czy zleca ja komuś. Czy warsztaty obróbek mechanicznych (rozwiercanie bloku, szlif wału, obróbka zaworów i gniazd w głowicy, czy wymiana prowadnic zaworów) w okolicy robią to tanio czy drogo bo jak czytałem kiedyś posty na ten temat to podobno sa miejsca gdzie robia to "za pół ceny"
(albo podane ceny są z przed 10 lat). Czy robimy remont na serio , czy tylko wymieniamy rzeczy całkowicie zniszczone / zużyte a resztę zostawiamy tak jak było łącznie ze starymi uszczelkami poklejonymi na silikon
Masz znajomego mechanika, to dość łatwo będzie sporządzić standartową listę części potrzebnych do remontu silnika. Jeżeli chodzi o skrzynie biegów to na ogół do wymiany są w niej łożyska, synchronizatory, dość często koło zębate z przesuwką I/W ( nowe kosztuje ok 800 zł), również często koło zębate II biegu. Na 100% oś satelitów mechanizmu różnicowego i wszystkie uszczelki i simeringi. Ponieważ ani wyjmowanie silnika ani demontaż koła zamachowego ze sprzęgłem nie są bezproblemowe przy okazji wymienia się co najmniej tarczę sprzęgła o ile docisk jest jeszcze dobry.
Ceny wszystkich części podane są w funtach na stronie
www.minispares.com oraz niektórych w złotówkach na stronach sklepów internetowych w PL ( linki w banerach na dole forum).
Można też próbować obetrzeć szkłem d.... wymieniając same pierścienie na podpiłowane z fiata CC czy SC ale to niestety nie działa ( szkoda roboty na rozbieranie w tym celu silnika). W przypadku niesprawności skrzyni żadnej zastępczej metody raczej zastosować się nie da
Co do flip frontu. Chcesz - robisz. Co i jak wyciąć poogladaj w sieci. Jest sporo takich przeróbek. Co trzeba wiedzieć :
1. Wózek zawieszenia z przodu musi być zamocowany na sztywno do belki przegrody i do podłogi.
2. Konieczne są dodatkowe poprzeczki wzmacniajace pomiędzy przednim profilem wózka a fartuchami bocznymi nad mocowaniem amortyzatorów.
3. Flip zamocować można albo na zawiasach z przodu albo na bolcach i zdejmować w całości ( opcja najlżejsza) . Mocowanie na górnych zawiasach wymaga dodatkowej ramy wzmacniajacej / usztywniajacej. Tu pomocny będzie kontakt z osobami które już takie fronty mają, by nie powtarzać błędów innych.
4. Rdzewieć to nie będzie ale czy w sumie będzie lżejsze, biorac pod uwage dodatkowe wzmocnienia i mechanizmy do otwierania ?