układ chłodzenia w BMW MINI COOPER S 1.6 TURBO
: 30 paź 2011, 14:57
Witam
Mam pytanie odnośnie układu chłodzenia silnika w Cooper S 1.6 TURBO. 2002R.
Kupiłem takie auto kilka dni temu z nie dającym się uruchomić silnikiem. Okazało się ze usterka była banalna i silnik odpala i działa bez problemu.
Niestety mam inny problem.
Zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego ciecz przypomina raczej wywar z rdzy niż jaki kolwiek płyn chłodzący.
Po odpaleniu silnika temperatura na desce rozdzielczej wskoczyła na 90 stopni i tak już została, nie wskoczyła wyżej, jednakże przez otwarty (nie zakręcony) zbiorniczek wyrównawczy zaczą wydostawać sie bulgotający (tak jak by wrzący) płyn chłodzący.
Do tego wszystkiego nie załączył się wiatrak na chłodnicy.
Pytanie moje jest takie: Czy może w tym silniku nie został zastosowany CIŚNIENIOWY UKŁAD CHŁODZENIA co znaczyło by ze do póki korek zbiorniczka wyrównawczego będzie otwarty, to płyn będzie się nim wydostawał w sposób taki jak gdyby silnik się zagotował.
Bo teraz nie wiem czy szykować się na wymianę uszczelki pod głowicą czy może wszystko jest tak jak trzeba.
Proszę o POMOC i PORADE
POZDRAWIAM
GREG
Mam pytanie odnośnie układu chłodzenia silnika w Cooper S 1.6 TURBO. 2002R.
Kupiłem takie auto kilka dni temu z nie dającym się uruchomić silnikiem. Okazało się ze usterka była banalna i silnik odpala i działa bez problemu.
Niestety mam inny problem.
Zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego ciecz przypomina raczej wywar z rdzy niż jaki kolwiek płyn chłodzący.
Po odpaleniu silnika temperatura na desce rozdzielczej wskoczyła na 90 stopni i tak już została, nie wskoczyła wyżej, jednakże przez otwarty (nie zakręcony) zbiorniczek wyrównawczy zaczą wydostawać sie bulgotający (tak jak by wrzący) płyn chłodzący.
Do tego wszystkiego nie załączył się wiatrak na chłodnicy.
Pytanie moje jest takie: Czy może w tym silniku nie został zastosowany CIŚNIENIOWY UKŁAD CHŁODZENIA co znaczyło by ze do póki korek zbiorniczka wyrównawczego będzie otwarty, to płyn będzie się nim wydostawał w sposób taki jak gdyby silnik się zagotował.
Bo teraz nie wiem czy szykować się na wymianę uszczelki pod głowicą czy może wszystko jest tak jak trzeba.
Proszę o POMOC i PORADE
POZDRAWIAM
GREG